- Studija među 11.000 punoljetnih osoba je ustanovila da 90 posto njih donekle razumije AI, ali da samo 15 posto zna kako može da je koristi u svakodnevnom životu
- Korisnici kažu da su među prioritetima kojima AI treba da se bavi unapređenje zabave, čišćenje i ušteda vremena
- Ispitanici žele da AI pomaže uređajima u pametnom domu da se efikasno međusobno povezuju (42 posto)
Anketa među više od 11.000 osoba u deset evropskih zemalja je pokazala da preko polovine ispitanika želi da AI učini njihov život jednostavnijim (53 posto), unaprijedi zabavu i poboljša kvalitet života.
Ali samo 15 posto Evropljana kaže da zna šta treba da radi da bi iskoristio ove prednosti u svakodnevnom životu, dok 38 posto tvrdi da se ne osjeća uključenim u tekuće diskusije u vezi sa vještačkom inteligencijom.
Upitani da ocijene koliko razumiju ovu tehnologiju, ispitanici u Poljskoj su u najvećem broju rekli da je poznaju (23 posto) dok su oni u UK najmanje sigurni u to od svih ispitivanih tržišta (11 posto), što ukazuje na moguće kulturološke i obrazovne uticaje na stavove.
Rezultati objavljeni u najnovijem Samsung izvještaju – Inteligentan život: kako Ai unapređuje svakodnevna iskustva – također otkrivaju široko rasprostranjenu želju da AI poboljša i unaprijedi našu svakodnevicu, uključujući posebne prioritete korisnika kad je ova ključna tehnologija u pitanju.
S obzirom na to da AI postaje sve prisutnija u svim aspektima našeg života, od algoritama koji usmjeravaju naš izbor zabave do pametnih uređaja koji predviđaju naše potrebe kod kuće, više od polovine (53 posto) Evropljana želi da ova tehnologija učini naš život lakšim, pri čemu su kućni poslovi, kao što je čišćenje, visoko rangirani kao ciljevi prihvatanja AI, pored pomoći sa računima za domaćinstvo (21 posto).
Međutim, ova želja je trenutno veća od entuzijazma – samo trećina (38 posto) ispitanika kaže da sa interesovanjem posmatra sve važniju ulogu AI-a.
„Pravo obećanje AI-a leži u tome kako može da promijeni našu rutinu da bi dopunila, a ne preuzela stvari koje najviše volimo da radimo. S obzirom da je AI sve prisutniji u našim uređajima, njegova prava vrijednost će se cijeniti po tome koliko pojednostavljuje naše obaveze, poboljšava naš kvalitet života i svakodnevne interakcije čini lakšim“, izjavio je dr Kris Brauer, direktor inovacija na Univerzitetu Goldsmits u Londonu i u kompaniji Symmetry.
AI u domu
Istraživanje je ustanovilo da je povezanost bitan prioritet za Evropljane, pri čemu je 42 posto ispitanika reklo da želi da AI bolje povezuje uređaje u njihovom domu. Pored toga, isti procenat (42 posto) misli da će AI učiniti njihov kućni život boljim, dok skoro četvrtina (24 posto) smatra da je upravljanje pametnim domom najpoželjnija AI funkcija.
- Čišćenje i usisavanje su glavne obaveze kod kojih ljudi žele pomoć vještačke inteligencije, pri čemu je 33 posto ispitanika izrazilo zainteresovanost za rješenja na bazi AI-a koja mogu da obavljaju ove aktivnosti umjesto njih.
- Pored toga, 28 posto je zainteresovano za AI koji može da pomaže u čišćenju kuhinjskih aparata, dok 25 posto želi pomoć pri pranju sudova.
- 23 posto ispitanika je zainteresovano za AI funkcije koje mogu da pomognu u pripremi obroka i kod spiskova za kupovinu namirnica.
- Ovo je veći procenat u odnosu na tradicionalne obaveze kao što je upravljanje računima za domaćinstvo i finansijama, koje je odabralo samo 21 posto ispitanika
Međutim, bezbjednost predstavlja veoma značajno pitanje. Kad je riječ o građenju povjerenja, 37 posto ispitanika je navelo redovna sigurnosna ažuriranja kao najbitnija, za 34 posto je to non-stop praćenje prijetnji, dok je 27 posto reklo da je kompletna bezbjednosna zaštita najvažnija AI funkcija za integrisanje u njihov svakodnevni život u budućnosti. Ovi odgovori ističu potrebu za AI tehnologijama koje su ne samo inovativne, već i bezbjedne.
„Mi u kompaniji Samsung smatramo da AI treba da unaprijedi svakodnevni život tako što će biti nevidljiva podrška koja pojednostavljuje obaveze i ne zahtijeva pažnju. Posvećeni smo stvaranju tehnologije koja je jednako intuitivna i moćna, koja se savršeno uklapa u rutinu korisnika i koja im omogućava da se bave onim što je zaista važno“, prokomentarisao je Timoti Hospidejls, direktor Samsung AI istraživačkog centra u Kembridžu.
AI da vam ono što volite bude prioritet
Oko dvije trećine (66 posto) Evropljana želi više vremena za bavljenje aktivnostima koje voli, pri čemu 37 posto smatra da AI može da im pomogne da ono što vole postave kao prioritet i 41% očekuje da AI unaprijedi ono što mogu da stvaraju.
Korisnici žele da poboljšaju iskustva u kojima već uživaju kao što su putovanja, gejming i gledanje TV-a. Ovo govore rezultati istraživanja koji otkrivaju da su među najpoželjnijim AI funkcijama prevođenje u realnom vremenu (23 posto) i AI režimi rada koji poboljšavaju definiciju slike (27 posto), kao i oni koji registruju pozadinsku buku i prilagođavaju kvalitet zvuka (27 posto) u cilju imersivnijeg doživljaja gledanja.
Jedan od vodećih trendova je i personalizacija, posebno kad je riječ o zdravlju i dobrobiti, gdje polovina ispitanika (50 posto) želi da spriječi bolest, a ne da čeka da je liječi. Konkretno govoreći, 32 posto ispitanika želi da koristi AI za posebno osmišljene planove ishrane, 24 posto za vježbanje i 34 posto za prilagođavanje načina života na osnovu podataka o svom zdravlju. Sličan procenat (31 posto) kaže da je zainteresovan za korištenje AI za praćenje i poboljšanje obrazaca spavanja.
Međutim, uprkos sve većem interesovanju za AI u oblasti zdravlja, postoji izvjesna doza skepticizma među onima koji trenutno ne koriste ovu tehnologiju, pri čemu samo 17 posto njih kaže da bi koristili AI funkcije praćenja zdravlja u svakodnevnim aktivnostima. Pored toga, uprkos želji da AI poboljša kvalitet TV slike i zvuka, 28 posto ispitanika smatra da nema AI funkcija koje bi ih interesovale kad je riječ o kućnoj zabavi, što vjerovatno odražava nedovoljno poznavanje njenih potencijalnih mogućnosti.
Ove brojke ističu važnost stalnog razvoja i bolje komunikacije prednosti i pouzdanosti funkcija i uređaja na bazi AI u oblasti zdravlja, kao i vrijednost strogih bezbjednosnih mjera, redovnih ažuriranja i transparentne komunikacije u cilju građenja i očuvanja povjerenja korisnika.
„Suština budućnosti AI-a je njeno nesmetano uklapanje u naš svakodnevni život – ne samo u domu, već i širom urbanih sredina. Etička pitanja su nadalje ključna kako bi AI ne samo unaprijedila društvenu jednakost, već i pomogla u građenju pametnijih, održivijih okruženja. Cio naš sektor treba da sluša korisnike, ističe bezbjednost, inkluzivnost i praktične prednosti da bi AI mogao da postane pravi pokretač globalnih promjena“, zaključuje dr Kris Brauer, direktor inovacija u kompaniji Symmetry.