Čuveni britanski terenac Land Rover Defender predstavljen je 1983., mada njegova istorija započinje 1948. godine kada je nastao originalni Land Rover, poznat kao Serija I. Ovaj vrhunski terenski automobil, čvrst i izdržljiv, svoju je slavu stekao u bespućima Sahare. Novinari iz Bosne i Hercegovine nedavno su imali mogućnost da otkriju razloge dugogodišnje popularnosti Defendera te saznaju zašto je upravo ovaj terenac postao jedan od najprestižnijih na ulicama svjetskih metropola.
Start jednodnevne avanture u koju je krenula kolona od devet novih Defendera bio je ispred JLR salona Autocentra Betanija u Sarajevu, odakle smo se uputili ka našoj prvoj destinaciji, Javorovom dolu na Bjelašnici. S obzirom na performanse novog Defendera, ova vožnja se može ocijeniti kao “nula kapljica znoja”, a organizatori su se pobrinuli da nam hrane i pića ne nedostaje, tako da je doživljaj upotpunjen na najljepši način. Vožnja Defendera predstavlja zaista puni užitak: u gradskoj vožnji ovaj automobil plijeni poglede drugih vozača, a mimo asfalta nudi osjećaj da ne postoji prepreka koju on ne bi prošao.
Na ovom putovanju predstavljen nam je samo dio ponude opcija i modela, a zaključak je da je novi Defender jednako dobar i za terensku i za luksuznu vožnju. U našoj koloni našli su se Defenderi sa 3.0-litarskim dizelskim motorima sa 6 cilindara od 250 KS, model sa istim motorom u snažnijem izdanju od 300 KS, kao i model koji je privukao najviše pažnje, Defender sa moćnim 5,0-litarskim motorom od 500 KS koji uz prepoznatljiv zvuk ima i posebno upečatljiv izgled sa četiri ispušna “topa” i posebnim dodacima na karoseriji.
Savršenstvo vožnje
Iz Javorovog dola smo se, nakon kraće pauze, uputili prema selu na obroncima Bjelašnice koje se nalazi na najvećoj nadmorskoj visini u Bosni i Hercegovini, Lukomiru, proglašenim Nacionalnim spomenikom, a koji čine 96 objekata, nekropola sa 18 stećaka na lokalitetu Vlaško groblje i nekropola sa devet stećaka na lokalitetu Jezerine. Ljubazni domaćini konačišta “Na krovu svijeta” počastili su našu novinarsku ekipu domaćim sokovima i lokalnom hranom, a pauzu smo iskoristili i za sunčanje.
Poslije Lukomira čekao nas je zadnji dio rute, panoramska vožnja do hotela Tarčin Forest Resort, na kojoj nam je naš “domaćin” pokazao još jednu od svojih mnogobrojnih sposobnosti – veoma laku kontrolu brzine i trakcije čak i na izuzetno oštrim nizbrdicama. Uvjerili smo se da Defender posjeduje jedinstvenu balansirajuću udobnost s velikom izdržljivošću.
Defender nudi potpuno digitalno upravljanje svim komandama u vozilu. Inteligentna i napredna off-road tehnologija čija je osnova sistem Land Rover Terrain Response 2, a koja uključuje i novi program Wade, omogućuje vozačima da precizno podese vozilo za specifične uvjete izvan asfalta. Može proći kroz vodu dubine do 900 mm, dok na terenu tehnologija ClearSight Ground View pomaže tako što na središnjem dodirnom ekranu prikazuje područje ispred prednjih točkova koje je obično skriveno poklopcem motora. Sve pokazano, u kombinaciji s vrhunskim pogonom s reduktorom, središnjim diferencijalom i opcijskom blokadom stražnjeg diferencijala, osigurava mu nezaustavljivost. S kraćim međuosovinskim razmakom Defender je znatno agilniji, okretniji, a ujedno i zabavniji i gotovo pa opuštajući automobil za vožnju. Zračni ovjes savršeno radi svoj posao i već u startu sprečava svaki pokušaj pretjeranog naginjanja, ljuljanja i poskakivanja. Sjedi se dosta visoko, preglednost je uzorna. Mjesta u testiranom vozilu je bilo za pet odraslih osoba, sa prtljažnikom od 397 litara. Inovativni infotainment sistem Pivi Pro se odlikuje vrlo intuitivnijim sučeljem, dok ažuriranja softvera Over-The-Air osiguravaju da je uvijek i bilo gdje u svijetu “up to date”.
Njegovi konstruktori su imali izuzetno težak zadatak: da nastave reputaciju jednog od najpoznatijih terenaca na svijetu, ali i da odgovore zahtjevima modernih korisnika SUV vozila. Da su ga obavili na najbolji mogući način svjedoči kako dizajn Defendera tako i užitak u vožnji, ali i interes koji je pobudio i među najzahtjevnijim vozačima širom svijeta.