Specijalnu nagradu za promicanje rodne ravnopravnosti Sarajevo Film Festival je uspostavio 2021. godine kao nastavak aktivnosti kojima Festival daje doprinos uspostavi rodne ravnopravnosti u filmskoj industriji.
U žiriju za Specijalnu nagradu za promicanje rodne ravnopravnosti 29. Sarajevo Film Festivala su producent Jay Van Hoy, direktor Sydney Film Festivala Nashen Moodley i voditeljica programa u Eye Filmmuseumu Mila Schlingemann.
Jay Van Hoy
Producent
(SAD)
Jay Van Hoy je producirao više od 30 filmova, uključujući film nagrađen na Filmskom festivalu u Cannesu AMERICAN HONEY (2016) Andree Arnold, zatim film koji je ostvario box office uspjeh i dobio nagradu na Filmskom festivalu Sundance THE WITCH (2015) Roberta Eggersa, kao i njegov naredni, za Oscara® nominirani film THE LIGHTHOUSE (2019). Ostali naslovi uključuju Oscarom® nagrađene filmove BEGINNERS (2010) Mikea Millsa, OLD JOY (2006) Kellya Reichardta, AIN’T THEM BODIES SAINTS Davida Loweryja (2013) te LOVE IS STRANGE (2014) i KEEP THE LIGHTS ON (2012) Irae Sachsa. Jay Van Hoy je dugogodišnji savjetnik Creative Producing Laba Instituta Sundance i učesnik u kreiranju Catalyst programa na Institutu Sundance te mentor mentorskog programa Cinetrust u Cinereachu.
Nashen Moodley
Direktor Sydney Film Festivala
(Australija, Južnoafrička Republika)
Nashen Moodley je već 12 godina direktor Sydney Film Festivala. Tokom njegovog mandata festival je znatno porastao. Moodley je u svojoj karijeri obavljao brojne liderske funkcije na filmskim festivalima, među kojima su i menadžer na Međunarodnom filmskom festivalu u Durbanu (2001 – 2011), kao i programski konsultant za Međunarodni filmski festival u Dubaiju (2005 – 2017). Tokom 11 godina provedenih na Međunarodnom filmskom festivalu u Durbanu, Moodley je značajno povećao njegov sadržaj i domet. Bio je član žirija na filmskim festivalima širom svijeta, uključujući filmske festivale u San Sebastiánu, Busanu, Torontu, Rotterdamu, El Gouni, Durbanu i Tokiju. Rođen u Južnoafričkoj Republici 1978. godine, Moodley je studirao engleski jezik i filozofiju na Univerzitetu u Natalu i radio kao novinar prije nego što se posvetio filmskoj industriji.
Mila Schlingemann
Voditeljica programa u Eye Filmmuseumu
(Nizozemska)
Mila Schlingemann (1978, Amsterdam) završila je medijske studije na Univerzitetu u Amsterdamu. Bila je suosnivačica Unheard Film Festivala, godišnjeg festivala o narativnoj moći zvuka u filmu. Uz to što je radila za studentsko kino Kriterion, Schlingemann je bila projektantica i producentica za Rocket Cinema. Rocket Cinema je dugogodišnji filmski festival, čiji je domaćin svjetski poznata muzička dvorana Paradiso, koja objedinjuje živu muziku i film na različitim lokacijama u Amsterdamu. Zatim, nakon nekoliko godina rada kao voditeljica programa u flamanskom umjetničkom centru De Brakke Grond, inovativnoj kulturnoj organizaciji u centru Amsterdama, vratila se u filmsku industriju i počela raditi u Eye Filmmuseumu kao voditeljica programa. Eye je nacionalni muzej filma i umjetnosti pokretne slike u Nizozemskoj. Arhivira, obnavlja i predstavlja film; od klasika, blockbustera i ranih avangardnih filmova do najnovijih VR eksperimenata. Kao voditeljica programa, Schlingemann je odgovorna za cijeli filmski program, koji varira od retrospektiva, tematskih programa, posebnih događaja i ponavljajućih serija, poput VR serije, Xtended. Za potonje je u Nizozemsku dovela „Carne y Arena“, međunarodno priznatu VR instalaciju/imerzivnu izložbu, o imigrantima u SAD-u, koju je napravio Alejandro González Iñárritu. Pored rada u Eye Filmmuseum, Schlingemann je i u savjetodavnom odboru kulturne organizacije Transnatural, koja izlaže umjetnička djela u kojima se spajaju čovjek, priroda i tehnologija. Platforma radi sa višestrukom mješavinom nacionalnih i međunarodnih kreatora, mislilaca, preduzeća, laboratorija za istraživanje i razvoj, studija i istraživačkih instituta.