Nedavno objavljeno

Mirisi kao alati za samopomoć

Novi talas takozvanih funkcionalnih mirisa je na pomolu: bilo da se odlučite za parfem ili aromaterapiju, izbor je veći nego ikad, a sada je tu i nauka da to podupre

Priredila Elma Tahirović

Nema ničeg čudnog u tome što vaš omiljeni parfem čini da se osjećate dobro. Parfem ima moć manipulacije i moduliranja naših emocija. Nedavna studija pokazala je da miris katalizira čak do 75% našeg raspoloženja u toku dana. Stoga ne čudi da parfemske kuće sve više dizajniraju mirise sa specifičnim osobinama – jer miris je kao alat koji posreduje između senzornog osjećaja zahvalnosti, dobrobiti i mentalne stimulacije.

Iz Lab Tonice dolazi mješavina esencijalnih ulja za buđenje romantičnog i erotičnog raspoloženja

Američki luksuzni brend BROWN GIRL Jane prednjači u ovom trendu, a nova kolekcija Wanderlust olfaktivni je eskapizam: tri parfema inspirirana trima gradovima –Lamuom u Keniji, Bahijom u Brazilu i Casablancom u Maroku – imaju i naučno dokazane osobine koje popravljaju raspoloženje. Na primjer Casablanca, koja sadrži note kardamoma, nježne vražje kože i blistave ambre – topao je i senzualan miris, dizajniran da izaziva osjećaj ljubavi. “Miris pokreće limbični sistem našeg tijela, dio mozga odgovoran za naše ponašanje i emocije, gdje se procesuiraju osjećaji, raspoloženja, emocije i sjećanja”, rekla je za časopis Elle Malaika Jones, direktorica i suosnivačica brenda BROWN GIRL Jane.
Slično razmišlja i Jules Miller, osnivačica brenda The Nue Company, fokusiranog na efekte koje mirisi imaju na mozak. Millerini parfemi kreirani su da bi stimulirali određena raspoloženja. “Od pet čula”, kaže, “čulo mirisa jedino je direktno povezano sa tri najvažnija dijela mozga, a to su: orbitofrontalni korteks, koji utiče na svjesnost; hipokampus, povezan sa memorijom; i amigdala, koja nam pomaže da razlikujemo mirise i u direktnoj je vezi sa emocijama i raspoloženjem.”

The Nue Company razvio je parfem koji opušta i umanjuje stres u roku od 30 minuta

Umirujući miris šume

Nue je na svojim mirisima radio sa švicarskom kompanijom Firmenich (najvećom svjetskom parfemskom kompanijom u privatnom vlasništvu), koja je sprovela petogodišnju studiju u saradnji sa multidisciplinarnim centrom Brain + Behaviour Laboratory na Univerzitetu u Ženevi. Snimci magnetne rezonance koja je urađena u 15 zemalja tokom tog perioda pokazali su da su dijelovi mozga bili stimulirani različitim emocijama, te da su određene mirisne note također uspjele stimulirati iste dijelove mozga. Naučnici su otkrili da posebno miris šume stimulira osjećaj smirenosti. Stoga su Nue i parfimer Frank Voelkl (čuven po Le Labovom mirisu Santal 33) razvili Functional Fragrance, prelijepi umirujući parfem koji podsjeća na miris starog drveća. Njegove note zelenog kardamoma, korijandera, ljubičice, mošusa, palo santa i smirne opuštaju i umiruju čak 89% populacije, te umanjuju stres u roku od 30 minuta od upotrebe.
Mogli bismo se zapitati zašto su funkcionalni mirisi koji popravljaju raspoloženje tako prikladni danas? Aromaterapeutkinja Nicola Elliot, osnivačica kompanije NEOM Organics, smatra da je pandemija bila ključna. “Nema sumnje da je COVID imao veliki uticaj na sveopći osjećaj dobrobiti ljudi. Neki od nas još rade od kuće, gdje nam se smjenjuje cijeli niz osjećanja u toku dana te zahtijeva da naš privatni prostor prilagodimo radnom, životnom, opuštajućem i onom za san. Stoga želimo da i naši parfemi odrade svoj dio posla.”

Terapeutska svojstva biljaka

Chanelove revitalizirajuće note jasmina, cvijeta narandže, ruže i crvenog voća

“Miris brige o sebi” je u zraku, te sve više brendova dizajnira parfeme kao alate za samopomoć. Među njima je i Chanel, čije nedavno lansiranje parfema No.1 Eau Rouge obećava da ćete biti “osvježeni i preporođeni” notama jasmina, cvijeta narandže, ruže i iskričavog crvenog voća. Iz brenda Lab Tonica osmislili su Saucy Mood Mist, mješavinu esencijalnih ulja jasmina, sandalovine, ruže, pačulija i crnog bibera, kako bi stimulirali čula, poboljšali cirkulaciju u ekstremitetima te u vama probudili romantično i erotično raspoloženje. Čak i NEST, njujorški šik brend mirisa za dom, sada ima wellness kapsulnu kolekciju baziranu na terapeutskim svojstvima biljaka. Divlja metvica i eukaliptus pomažu razbistriti um i probuditi čula, dok će naplavljeno drvo i kamilica pripremiti tijelo i um za miran noćni san.
Tradicionalno, carstvom “mirisa za brigu o sebi i katalizatora raspoloženja” dominiraju aromaterapijski brendovi. Tražite li moćan miris od prirodnih esencijalnih ulja, koji će vas prebaciti u bolje raspoloženje, odaberite moderne i luksuzne brendove kao što su Therapie by Michelle Roques O’Neill, NEOM Organics i Aromatherapy Associates. “Najljepši mirisi mogu podići samopouzdanje i raspoloženje onoga ko ih nosi, kao i osoba u njihovoj blizini”, kaže Luke Taylor, glavni parfimer u kompaniji Aromatherapy Associates. “Sa odgovarajućim esencijalnim uljem, ili mješavinom, možete podići čula, razbuditi se, osjećati se osnaženo. Možete poboljšati koncentraciju prilikom izvođenja kompleksnih radnji. Možete ga koristiti da steknete osjećaj smirenosti, pa čak i da se pripremite za mirnu noć. Kada je aromaterapijska mješavina očaravajuća, ima sve osobine finog mirisa, a nudi i mnogo više.”
Bilo da se odlučite za parfem ili aromaterapiju, izbor je veći nego ikad, a sada je tu i nauka da to podupre. Više se ne radi samo o tome da mirišete “dobro” već i da se dobro osjećate.

Gracija 420, mart 2022.
spot_img

Latest Posts

spot_img
spot_img

Raport