Razgovarala Mersiha Drinjaković
Nakon angažmana u kompanijama Apatinska pivara, Pepsico International i Strauss Adriatic, gdje je radio kao direktor marketinga, te West Balkan Group kao brend menadžer, Zoran Golub (43), marketinški stručnjak sa dugogodišnjom karijerom u ovoj oblasti, Atlantic Grupi se pridružio 2017.
Na poziciji menadžera marketinga novih kategorija Strateškog poslovnog područja Kafa, sa svojim timom uspješno je razvijao i implementirao važne projekte i kampanje, a neki od njih su i razvoj segmenta Black‘n’Easy kafe, relansiranje brenda Barcaffe u kategoriji kapsula i regionalni ulazak u RTD kategoriju. Značajan razvojni projekat je jačanje regionalne pozicije u kategoriji instant kafe u okviru koga je predstavljen novi unaprijeđeni portfolio, kao i novi brend Insta grand. Posljednji u nizu projekata je jačanje portfolija i brenda Grand kafa kroz novu komunikaciju, osvježen portfolio i inovacije u segmentu Single origin kafa.
Njegovo napredovanje u marketinškom sektoru kompanije predstavlja potvrdu uspješnih poslovnih rezultata i bogatog radnog iskustva, s ciljem da na novoj poziciji iskoristi svoje znanje u daljem razvoju brendova i kategorija Grand kafe.
Jeste li ljubitelj kafe? Kad pijete, šta vam znači taj ritual?
– Kafa predstavlja veoma važan segment svakog mog dana. Ona prva jutarnja, koja me razbudi i pruži dodatnu energiju, svakako je najvažnija i dio je moje svakodnevne rutine. Za taj početak dana volim popiti svježe mljevenu Grand kafu. Jako mi je važna i popodnevna kafa, poslije ručka, i tada volim popiti dobar espresso. Naravno, prilikom svakog porodičnog ili prijateljskog druženja neizbježna je šoljica kafe, koja uvijek asocira upravo na te dragocjene momente koje dijelimo sa najmilijima, na emociju, na ljubav. Ti su mi rituali jako važni, jer vrijeme provedeno uz šoljicu kafe je vrijeme koje posvećujemo sebi ili dragim ljudima.
Kad djelujete na području poznatom po ljubiteljima kafe, ljudima koji tom napitku odvajkada daju posebno značenje, koliko je važno misliti o simbolizmu koji kafa predstavlja?
– Često provodim vrijeme u BiH, kako poslom tako i privatno, i s pravom mogu reći da smo mi Bosanci i Hercegovci oduvijek bili poznati kao velike meraklije i ljubitelji kafe. Strast prema domaćoj kafi i način ispijanja svježe mljevene kafe u Bosni i Hercegovini predstavlja značajan dio ovdašnje kulture življenja. U prilog tome ide činjenica da je Grand kafa već godinama domaći proizvod koji su potrošači u BiH izabrali kao “must have” proizvod u domaćinstvima. Veoma smo posvećeni svojim potrošačima i godinama njegujemo iskrenu i otvorenu komunikaciju. Vrlo dobro znamo šta kafa znači našim kupcima i koliko ona nije tek samo obični napitak, već i poziv za druženje, za sklapanje novih poznanstava, predah od napornog dana. Ove stvari uvijek imamo na umu prilikom komunikacije sa potrošačima i zato imamo njihovo jako povjerenje, zbog čega se konstantno trudimo da to povjerenje opravdamo i da ih dodatno nagradimo za vjernost kroz razne programe lojalnosti i nove proizvode.
Po čemu se Grand kafa izdvaja, kako je predstavljate ljudima, te zašto je vama lično baš ona posebna?
– Grand kafa se izdvaja i po mirisu i okusu. Napravljena je od pažljivo odabranih, srednje uprženih zrna kafe. Tradicionalno se melje na kamenim mlinovima i na taj način se oslobađaju eterična ulja koja daju punoću okusa, bogatu teksturu i pjenu te intenzivnu aromu. Grand kafa je zadobila povjerenje miliona ljubitelja kafe upravo zahvaljujući vrhunskom, ujednačenom kvalitetu i originalnosti, i tako drži lidersku poziciju na tržištu. Takođe, konstantno osluškuje potrebe potrošača, pa je Grand kafa prva na tržištu predstavila Black‘n’Easy, pravu tursku kafu spremnu za minut. Od ove godine se porodici svježe mljevene kafe pridružila i Grand Strong, jaka a pitka. Uz sve naše brendove koji zadovoljavaju i najosjetljivija nepca, Grand kafa je prepoznatljivog okusa ili nove, uzbudljive arome, jaka ili nježna, pitka ili prefinjena, slađa ili gorča.
Šta vas vodi u osmišljavanju pristupa kupcima, kafoljupcima?
– Upravo to konstantno osluškivanje potreba potrošača i praćenje njihovih želja i potreba. Svi smo svjedoci da se u posljednjih nekoliko godina navike potrošača mijenjaju i ključno je ispratiti sve te promjene i na njih adekvatno i odgovoriti. Tada kupci prepoznaju naš trud koji ulažemo u stvaranje proizvoda vrhunskog porijekla. Njihovo povjerenje svake godine dodatno nagrađujemo promocijama, ali i poklonima uz kupovinu i nagradnim igrama.
Pandemija nam je u velikoj mjeri uskratila druženja s prijateljima i porodicom, što je probudilo nostalgiju za vremenom koje smo provodili “na kafama“. Kako ste se vi postavili prema novoj normalnosti, kakve poruke upućivali?
– Pandemija nam je svima uveliko promijenila navike i način života. Prvo zatvaranja i karantini, a onda smo neminovno druženja i okupljanja sveli na minimum. Na samom početku pandemije izgradili smo novu komunikacijsku platformu u kojoj smo prilagodili pristup u komunikaciji zbog novonastale situacije. Vrijeme karantina nam je zapravo pokazalo kako stvari mogu da se uspore, pa i stanu. Znali smo da je i za pravu kafu potrebno vrijeme, da se pripremi kako treba i u njoj uživa. Tako je i nastala kampanja “Hajde da imamo vremena”.
Šta je bio njen cilj?
– Svjedoci smo da u današnjem užurbanom vremenu svi imamo previše obaveza i često zaboravljamo na one svakodnevne važne stvari. Često vjerujemo da nemamo vremena jedni za druge, ali kada malo zastanemo i razmislimo, dovoljno je da samo djelić tog vremena svakog dana posvetimo malim ritualima koji čine dan ljepšim i životu daju smisao. Zato “Hajde da imamo vremena” nije samo marketinška kampanja, to je svojevrsni podsjetnik da treba da odlučimo da imamo vremena za stvari koje su nam važne i ljude koji nas čine sretnima. Ovom kampanjom smo upravo željeli ispričati jednu autentičnu i toplu ljudsku priču u kojoj svako od nas može da se pronađe.
Kako Bosanci i Hercegovci reaguju na Grand kafu?
– Godinama radimo na podizanju svijesti da je Grand kafa domaći proizvod koji se proizvodi u Glavičicama, nadomak Bijeljine. Kafa iz ove fabrike se distribuira na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine. Prije pandemije smo redovno organizovali dane otvorenih vrata gdje smo obilazili fabriku i na licu mjesta upoznavali potrošače sa savremenim načinom proizvodnje i pakovanja Grand kafe. Grand kafa je zadobila povjerenje velikog broja ljubitelja kafe i postala brend koji suvereno drži vodeću poziciju na tržištu kafe u BiH i regionu. Dodao bih da imamo i jako dobar odnos sa našim potrošačima kroz digitalne kanale, gdje smo u stalnoj komunikaciji sa njima i gdje redovno osluškujemo sve njihove potrebe.
“Vrlo dobro znamo šta kafa znači našim kupcima i koliko ona nije tek samo obični napitak, već i poziv za druženje, za sklapanje novih poznanstava, predah od napornog dana”
Koliko ste lično uključeni u kreiranje kampanja za različita mikrotržišta?
– Svako tržište je priča za sebe. Lično sam uključen u izradu strategije i komunikacije za sva tržišta ponaosob jer nam je veoma bitan taj lokalni pristup. Sa našim timom uspješno razvijamo i implementiramo sve važne projekte i kampanje. Potrebe potrošača se razlikuju po zemljama i cilj koji želimo da postignemo svakom našom kampanjom jeste da komunikaciju prilagodimo postojećem tržištu i približimo se potrošačima kroz lokalnu kulturu, jezik i priču koja je za određeno tržište najprivlačnija.
Kako ste završili poslovnu godinu? Na šta ste lično najponosniji?
– Uprkos poremećajima uzrokovanim pandemijom, 2021. godina je za nas bila veoma uspješna zahvaljujući kvalitetnim strateškim upravljanjem. Veoma sam ponosan na cijeli tim koji je u ovim uslovima iznjedrio sjajne projekte i ostvario odlične rezultate. Možemo se pohvaliti i na odlične rezultate i rastuća tržišna učešća Grand kafe na svim tržištima uprkos izazovima s kojima se suočavamo.
Šta donosi 2022. godina, kakve planove imate?
– Nova godina bi mogla biti izazovnija od prethodne dvije kao rezultat velikih poremećaja na globalnom tržištu, skoka cijena sirovine, logistike i usluga. Strateški smo do sada pokazali stabilnost, a sigurno ćemo nastaviti pratiti razvoj epidemiološke situacije i u skladu sa okolnostima na tržištu adekvatno reagovati kao i do sada. I dalje ćemo naše napore usmjeravati ka tome da budemo još snažniji u svakom segmentu kategorije u kojoj smo zastupljeni. Nastavit ćemo kreirati nove projekte i kampanje osluškujući potrebe naših vjernih potrošača.
Koja je vaša novogodišnja poruka?
– Jako je važno da posložimo prioritete u životu, da nađemo više vremena za sebe i naše najbliže. Da brinemo za kolege, da ih pozovemo na kafu, jer vrijeme koje provedemo uz šoljicu omiljene kafe je vrijeme koje posvetimo sebi i najbližima.