U subotu, 18. 09. obilježava se Svjetski dan čišćenja (World Cleanup Day). Simbolično, na
taj dan počinje i kampanja „Plastična operacija” koja ima za cilj skrenuti pažnju na
prekomjernu upotrebu plastike u svakodnevnom životu. Kampanja kroz tri fotografije priča
o gorućim problemima zagađenja okoline i prekomjernoj upotrebi plastike i vode u
modernom svijetu, te poziva sve da poduzmu akcije kojima će se ovi problemi riješiti.
Možda je teško zamisliti život bez jednokratne plastike ali sjetimo se da donedavno ona nije
ni postojala. Iako se reciklaža često navodi kao rješenje, samo 9% ukupno proizvedene
plastike može biti reciklirano. Mijenjanjem navika i smanjenjem upotrebe jednokratne
plastike štitimo i sebe i planetu.
Autorica projekta fotografkinja Aida Redžepagić je izjavila: ”Kao modna fotografkinja, željela sam kreirati seriju fotografija koja će biti vizualno lijepa i upravo kao takva privući pozornost na temu koja je jako važna za sve nas. Željela bih još istaknuti da ni jedan komad plastike korišten za kampanju nije dodatno kupljen nego je smo mjesec dana skupljali već iskorištenu i odbačenu plastiku.”
Osim Aide, na projektu su radili dizajner Armin Ćosić, scenografkinja Ines Selimović, slogan
je osmislio Haris Jusović, a model za kampanju je Marijana Kandić, autorica ekološke
platforme BeeEcho. Projekat je realizovan uz podršku Razvojnog programa Ujedinjenih
nacija (UNDP) u Bosni i Hercegovini.
taj dan počinje i kampanja „Plastična operacija” koja ima za cilj skrenuti pažnju na
prekomjernu upotrebu plastike u svakodnevnom životu. Kampanja kroz tri fotografije priča
o gorućim problemima zagađenja okoline i prekomjernoj upotrebi plastike i vode u
modernom svijetu, te poziva sve da poduzmu akcije kojima će se ovi problemi riješiti.
Možda je teško zamisliti život bez jednokratne plastike ali sjetimo se da donedavno ona nije
ni postojala. Iako se reciklaža često navodi kao rješenje, samo 9% ukupno proizvedene
plastike može biti reciklirano. Mijenjanjem navika i smanjenjem upotrebe jednokratne
plastike štitimo i sebe i planetu.
Autorica projekta fotografkinja Aida Redžepagić je izjavila: ”Kao modna fotografkinja, željela sam kreirati seriju fotografija koja će biti vizualno lijepa i upravo kao takva privući pozornost na temu koja je jako važna za sve nas. Željela bih još istaknuti da ni jedan komad plastike korišten za kampanju nije dodatno kupljen nego je smo mjesec dana skupljali već iskorištenu i odbačenu plastiku.”
Osim Aide, na projektu su radili dizajner Armin Ćosić, scenografkinja Ines Selimović, slogan
je osmislio Haris Jusović, a model za kampanju je Marijana Kandić, autorica ekološke
platforme BeeEcho. Projekat je realizovan uz podršku Razvojnog programa Ujedinjenih
nacija (UNDP) u Bosni i Hercegovini.
Prva fotografija prikazuje zagađenje jednokratnom plastikom. Plastičnu vrećicu, pribor za jelo i slamke prosječno koristimo 12 minuta, a ostavljamo ih budućim generacijama i planeti narednih 400 do 1.000 godina.
Cilj druge fotografije je da nas potakne na odgovornu kupovinu u vremenu brze mode.
Za proizvodnju samo jedne majice potrebno je čak 2.700 litara vode – to je dovoljno pitke
vode za jednu osobu za dvije i po godine.
Treća fotografija skreće pažnju na lošu praksu bespotrebnog pakovanja hrane u plastiku.
Jednokratna plastična pakovanja se uglavnom prave od naftnih derivata koji zagrijavanjem
otpuštaju štetne hemikalije, a ujedno su i veliko leglo bakterija. Dok vodimo računa da u
sebe unesemo kvalitetnu, organsku hranu vrlo često zaboravimo u šta je ta hrana
zapakovana i koliko to pakovanje može biti štetno za naš organizam.
Više informacija na www.redzepagicaida.com