Želja ka svjesnijoj potrošnji porasla je tokom posljednje decenije. Međutim, promjene u stavovima i akcijama naglo su se povećale kao direktna posljedica COVID-19 pandemije. Kako potrošači postaju svjesniji vlastitih postupaka, gotovo tri petine ispitanika (58%) vjeruje da bi se kompanije trebale ponašati na održiviji i ekološki prihvatljiviji način, a generacija Z je predvodnik ovog trenda razmišljanja (62%). Takođe, kao tri glavna problema na koja Evropljani žele da se kompanije i brendovi usredotoče pored suočavanja s pandemijom, su smanjenje otpada (39%), rješavanje problema zagađenja plastičnim proizvodima i ambalažom (38%), i smanjenje zagađenja vazduha i vode (35%).
Kao dio sveobuhvatne platforme održivosti kompanije Mastercard, 2020. je osnovana Koalicija Neprocjenjiva Planeta. To je dugoročno opredjeljenje kompanije da pomogne kako poslovnim subjektima, tako i potrošačima da daju svoj doprinos i podršku planeti s ciljem sadnje 100 miliona stabala. Pored toga, razvijen je i Mastercard kalkulator ugljičnog otiska u saradnji sa švedskom FinTech kompanijom Doconomy. Ovaj alat je integrisan u globalnu Mastercard mrežu i omogućava bankama da ga prihvate i da se prilagode ekološki osviještenim potrošačima koji traže više načina kako bi bili informisani o svojoj potrošnji. Kalkulator pruža pristup uvidima i informacijama o uticaju ugljika i omogućava ljudima da lakše doprinesu očuvanju životne sredine.
Mark Barnet, predjsednik kompanije Mastercard za Evropu rekao je: „Neophodno je da kompanije shvate svoju ulogu u naporima za očuvanje planete, ne samo zato što su potrošači strastveni po tom pitanju, već i zato što je to ispravna stvar za uraditi. Na kraju krajeva, ovo je planeta svakog od nas i postoji kolektivna odgovornost da se pokrene akcija. Od kako traje pandemija, zabrinutost za očuvanje životne sredine eksponencijalno je porasla, a istim tempom moraju rasti i naše aktivnosti.”
Kalkulator ugljičnog otiska omogućava potrošačima da dobiju presjek emisije ugljika koju stvara njihova kupovina u različitim kategorijama. Proračuni se zasnivaju na nezavisno provjerenom Åland indeksu i mogu se dalje poboljšati relativnim i lako razumljivim ekvivalentima (poput broja stabala potrebnog za apsorpciju iste količine CO2), kao i savjetima o tome kako živjeti na održiviji način. Potrošači takođe imaju mogućnost da doprinesu projektima obnove šuma u okviru Koalicije Neprocjenjiva planeta – bilo doniranjem ili korištenjem programa nagrađivanja vjernosti koje sprovode banke. Banke mogu bez problema integrisati Kalkulator ugljičnog otiska u svoje mobilne aplikacije putem novog API interfejsa koji je sada dostupan na Mastercard Developers.
KRAJ
Za dodatne informacije molimo posjetite www.PricelessPlanet.org
Napomena urednicima
Sve brojke, osim ako nije drugačije naznačeno, potiču iz YouGov Plc istraživanja. Ukupna veličina uzorka bila je 15.480 odraslih osoba iz Velike Britanije, Nemačke, Belgije, Italije, Švedske, Grčke, Holandije, Austrije, Francuske, Turske, Poljske, Španije, Rusije i Portugala. Terenski rad sproveden je između 19. januara i 5. marta 2021. Istraživanje je sprovedeno putem interneta. Podaci su reprezentativni i predstavljaju sve odrasle osobe u zemlji (starije od 18 godina).
O kompaniji Mastercard
Mastercard je globalna tehnološka kompanija u oblasti platne industrije. Naša misija je da pomežemo i osnažimo inkluzivnu, digitalnu ekonomiju od koje korist imaju svi i svuda time što transakcije činimo sigurnim, jednostavnim, pametnim i pristupačnim. Kroz korištenje sigurnih podataka i mreže, partnerstava i oslanjajući se na neprocjenjive strasti, naše inovacije i rješenja pomažu pojedincima, finansijskim institucijama, vladama i poslovnim subjektima da ostvare svoj najveći potencijal. Naš koeficijent pristojnosti (DQ) je u osnovi naše poslovne kulture i svega što radimo unutar kompanije i izvan nje. Sa vezama na preko 210 tržišta i teritorija, mi gradimo održivi svijet u kome su neprocjenjive mogućnosti svima dostupne.
Za više informacija, kontaktirajte sa:
Adnanom Burazerovićem, +387 63 353 351, a.burazerovic@chapter4.ba
Stanislavom Martinčević, +387 62 763 087, s.martincevic@chapetr4.ba