Nedavno objavljeno

Trčanje po hladnoći

Rukavice i kapa su obavezne, a nikako ne nosite pamučne majice i trenerke jer će vas znoj hladiti.

Iako je mnogima teško da se nakane da izađu u šetnju ili da istrče krug kroz park i po lijepom vremenu, posvećeni rekreativci ne propuštaju svoje rituale čak ni na minusu.

Stručnjaci kažu da umjerene aktivnosti po hladnom vremenu i te kako prijaju organizmu, ako vam zdravstveno stanje dozvoljava.

Ono na šta posebno treba da obratite pažnju jeste odjeća i obuća.

Preporučljivo je slojevito i ne pretoplo odjevanje. To podrazumijeva da bi trebalo da obučete majicu kratkih rukava, pa preko nje dugih rukava i odozgo šuškavac ili jaknu. Profesionalni treneri napominju da birate odjeću od sintetike jer će vas pamučna natopljena znojem hladiti, a to nije dobro. Termo trenerke ili helanke nose se kada temperatura padne deset stepeni ispod nule.

Po završetku trčanja odmah treba da se presvučete, čak i donji veš.

Ahilova tetiva

Na početku hladan vazduh izaziva osjećaj stezanja u disajnim putevima zbog stezanja krvnih sudova, ali čim se zagrijete, osjećaj nestaje, a u pluća stiže vazduh temperature tijela i nema bojazni da ćete se razboleti.

Eventualno curenje iz nosa je normalno

Eventualno curenje iz nosa posljedica je samo viška sluzi koju stvaraju ćelije u nosu da bi ovlažile suv i hladan vazduh koji udišemo, objašnjavaju stručnjaci.

Važno je i da pijete vodu jer se kroz izdisaje i zbog većeg zagrijavanja tijela tečnost više gubi.

U slučaju da više volite da trčite po mraku, vodite računa da vam teren bude poznat, jer su povrede sasvim moguće zbog slabije vidljivosti.

- Advertisement -

Dobro je da nosite nepromočive patike koje štite stopalo od vlage, a samim tim i od povreda. Obavezno nosite čarape koje prekrivaju Ahilovu tetivu, piše Informer.

Početnici

Početnici bi trebalo prvo da hodaju i da se prije trčanja zagriju s nekoliko serija čučnjeva ili sklekova. Zbog niskih temperatura mišići su zimi krući i podložniji ozljedama.

Latest Posts

spot_img

Raport

spot_img