spot_img

Nedavno objavljeno

AIDA TERZIĆ: Žene su snalažljivije i lakše dolaze do cilja

Početak nove ere poslovanja hotela Pino Nature – tako direktorica Aida Terzić opisuje ulazak u jednu od najvećih svjetskih hotelskih grupacija, Best Western group, a za Graciju govori o izazovima poslovanja u hotelijerstvu i ženama u turizmu

Razgovarala Mersiha Drinjaković

Sarajevski hotel Pino Nature proslavio je u oktobru ulazak u jednu od najvećih svjetskih hotelskih grupacija – Best Western group. Za njegovu direktoricu Aidu Terzić ovaj korak predstavlja početak nove ere poslovanja hotela Pino Nature te važnu investiciju ne samo za hotelsku branšu nego i za cijelu privredu Bosne i Hercegovine. Grupacija Best Western, koja potiče iz Amerike, u svojoj mreži ima preko 4.700 hotela u 100 zemalja širom svijeta, te svjetski nagrađivani program lojalnosti, koji broji preko 50 miliona članova i ostvaruje promet od više od šest milijardi američkih dolara godišnje. I od sada je i Pino Nature dijelom ove velike hotelske mreže.

Šta za Pino Nature znači ovaj ulazak u mrežu hotela Best Western?
– Najekskluzivnija kategorija pomenute grupacije je BW Premier Collection, u koju je ušao i Pino Hotel iz Sarajeva kao prvi Best Western Hotel u Bosni i Hercegovini. Na ovaj način, svih 50 miliona članova saznaju za BiH, za Sarajevo, za Trebević i za Hotel Pino koji se sada nalazi u grupaciji.
Kako se uopšte dolazi do ovakvog “članstva”?
– Da budem potpuno iskrena, meni su se lično obratili ljudi iz uprave BW grupacije, koji su na netu vidjeli sve nagrade i pohvale Pino Hotela, te izrazili želju da postanemo njihov član. Potom su uslijedile posjete menadžmenta gdje su obišli cijeli hotel, edukovali osoblje te zajedno sa nama implementirali BW rezervacijski sistem. U oktobru ove godine smo u hotelu Pino Nature upriličili i zvaničnu promociju povodom pristupanja u članstvo Best Western grupacije zajedno sa menadžmentom iz Atine.


Koliko ste dugo na čelu hotela Pino Nature i kakve sve izazove biste izdvojili?
– Na čelu hotela sam od njegovog otvorenja, punih osam godina. Prije toga sam obavljala funkciju marketing menadžera u Relax Toursu, turističkoj agenciji koju vodim sa svojom porodicom. Kada bih vam rekla da sam došla u Pino Hotel samo kako bismo postavili i edukovali osoblje za rad, i da sam na kraju bila prinuđena ostati na čelu hotela jer su dva menadžera pokušala da ga vode i samo su nakon nekoliko mjeseci odustali… Pino Hotel je po samom otvaranju imao nezamislive gužve i navalu kako turista tako i domaćeg stanovništva. Vođenje ovog objekta suočavalo se sa strašnim izazovima, sa kojima sam se morala boriti zajedno sa porodicom. Iz ove perspektive mi sada sve izgleda jednostavno i lagano, ali put kojim smo prošli bio je više nego trnovit. Nije mi žao niti jedne neprospavane noći, jer Pino je postao i ostao najnagrađivaniji hotel u regiji, sa najvećim brojem osvojenih internacionalnih nagrada kako za arhitekturu i dizajn tako i za kvalitet usluge.
Žene u turizmu, posebno u hotelijerstvu, nisu baš prečesta pojava u BiH. Kako gledate na svoju ulogu poduzetnice u muškom svijetu, i da li je uopšte muški svijet?
– Nedavno sam na seminaru čula jedan zastrašujući podatak, a to je da je na globalnom nivou samo 8% žena na rukovodećim pozicijama u turizmu i hotelijerstvu. Nemojte me pogrešno shvatiti, ali smatram da su žene mnogo snalažljivije i lakše dolaze do svog cilja nego muškarci. Jedinu prednost koju muškarci imaju jeste da raspolažu sa više vremena jer su na neki način oslobođeni dijela porodičnih i kućnih poslova, pa se možda iz tog razloga smatraju povoljnijim za rad u hotelijerstvu koje iziskuje mnoga odricanja, mukotrpan i dugotrajan rad te konstantno edukovanje u izazovnom svijetu turizma.
Šta su danas trendovi u turizmu i na koji način ih Pino Nature uključuje u svoje sadržaje?
– Konstantno se trudimo pratiti trendove iz svijeta turizma i hotelijerstva iako je to nekako jedna od najbrže rastućih privrednih grana na svijetu koja pokreće i 67 ostalih privrednih grada, direktnim ili indirektnim putem. Potrebe i želje putnika se konstantno mijenjaju, putnici postaju sve izbirljiviji, a putovanja i hoteli su im sve više dostupni. Na nama je veoma težak zadatak kako se stalno isticati u globalnoj konkurenciji i privlačiti goste novim sadržajima, ponudama i uslugom.
Kakva sve postignuća je Pino Nature imao od svojih početaka?
– Ponosni smo na činjenicu da je hotel postao nezaobilazna turistička atrakcija i svojevrstan landmark prilikom posjete turista Bosni i Hercegovini kao i njenom glavnom gradu. Ukoliko gosti ne odsjedaju u hotelu, obavezno će Trebevićkom žičarom doći na kafu ili ručak, uz nezaobilaznu fotografiju ispred samog objekta. Objekat je zahvaljujući maestru Amiru Vuku Zecu savršeno uklopljen u ambijent olimpijske planine Trebević, te ga je Jutarnji list iz susjedne Hrvatske proglasio arhitektonskim čudom iz BiH. Sve vrednije svjetske nagrade za dizajn i kvalitet usluga su u našim rukama, kao što su: A’ Design Award, Meies van der Rohe, Global Quality Award, Meetings Star Award, Nagrada Stvaratelji za stoljeća JI Evrope i mnoge druge.


Ovaj tekst je nastao uz finansijsku podršku federalnog Ministarstva okoliša i turizma u okviru Gracijinog projekta pod nazivom “Žensko poduzetništvo u razvoju novih turističkih ponuda”.

Latest Posts

Raport

spot_img