Nedavno objavljeno

AMRA BABIĆ: Izazovi održivosti

Direktorica marketinga i komunikacija Bosna Bank International (BBI) Amra Babić, poznato ime u svijetu marketinških projekata i reklamnih kampanja, osvrće se na netom završene konferencije Sarajevo Business Forum i Sarajevo Halal Fair te njihovo i rebrendiranje same banke sa najvažnijim ciljem: održivošću

Razgovarala Mersiha Drinjaković
Snimio Nikola Blagojević / Spektroom

Kada smo prije nekoliko mjeseci objavili tekst o Bosna Bank Internationalu, našoj publici smo predstavili podatke kako unutar ove banke više od polovine rukovodećih pozicija čine žene. Među njima je i Amra Babić, direktorica marketinga i komunikacija, sagovornica sa kojom je uvijek jednostavno i drugačije razgovarati o svakodnevnim promjenama, kao dijelom razvojnog procesa kompanija. Prednostima i nedostacima brendiranja. Bojama. Reklamama. Ali i ključnim porukama i stvarnim osobama za koje se one kreiraju. Za sebe kaže da je žena koja voli da radi “iz pozadine”, čuvajući privatnost za najbliži krug porodice i prijatelja. Amra je iskusna menadžerica, koja više od 17 godina radi na upravljanju marketinškim projektima, integrisanim komunikacijskim reklamnim kampanjama. Ekspertizom se izdvojila upravo radeći na repozicioniranjima brendova u finansijskoj industriji. Sa zadovoljstvom uvijek spominje da je njenom profesionalnom putu značajno doprinio rad u jednoj od najvećih domaćih marketinških agencija, potom kompanijama, vodećim finansijskim istitucijama na našem tržištu, u kojima je gotovo uvijek imala podršku ne samo od strane drugih žena već i muških lidera.
Za novo izdanje Gracije sa Amrom smo razgovarali o nedavnom predstavljaju nove reklamne kampanje i rebrendinga BBI banke, brendiranju vodećih konferencija Sarajevo Business Foruma i Sarajevo Halal Faira, a neizostavno smo se dotakle i teme o predrasudama koje se gotovo uvijek vežu za položaj žena na poslovnim poljima.

Evo da odmah razbijemo predrasude: sa kakvim se stereotipima borite kao žena u svijetu finansijskog poslovanja, postoji li mjesto za tvrdnju da je to dominantno muška sfera?
– Čak naprotiv. Već dugi niz godina, rad u bankarstvu se veže više sa radom velikog broja žena. Na svim nivoima. Ne samo u bankarstvu već i drugim finansijskim institucijama. Ne smatram da je potrebno stvarati percepciju u javnosti samo na osnovu fotografija, videa ili izjava, nagrada ili generalno želje pojedinca da se javno eksponira. Za mene, najveće zadovoljstvo je kada javnost prepozna rad kompanije, brenda, proizvoda ili usluge, a ne lica koje stoji iza toga. Nikada to nije samo jedna osoba. Uvijek je to rezultat rada više ljudi, različitih profila, gdje vrlo često žene imaju neku od vodećih uloga. Ne mogu reći da sam se, od početka moje profesionalne karijere, toliko susretala sa negativnim percepcijama u javnosti. Uvijek sam bila ravnopravan član tima. Bila sam dio različitih timova i trenutno sarađujem sa mješovitim timom kolega u Marketingu i komunikacijama banke, kolegama unutra drugih odjela u banci, reklamnim i medijskim agencijama.
Bosna Bank International je banka koja jedina na našem tržištu posluje u skladu sa islamskim – etičkim principima, ali prvenstveno je banka u kojoj se poštuju različitosti i međusobno razumijevanje. Svako od nas je jednako vrijedan i specifičan, a zajedno kreiramo nove vrijednosti, koje su vidljive i korisne.
Znam da sam lani radeći priču o BBI banci i sama bila iznenađena koliko je žena na rukovodećim pozicijama – kako onda uvijek imamo dojam da su svugdje vidljiviji muškarci?
– Ponovo se vraćamo na temu predrasuda. A predrasude su pred nama da bi se razbijale. Baš kako ste i naveli, u BBI banci, na čelnim rukovodećim pozicijama je više od 50% žena, koje obavljaju veoma odgovorne i specijalizirane poslove. To je dobar primjer razbijanja predrasuda.

“U BBI banci, na čelnim rukovodećim pozicijama je više od 50% žena, koje obavljaju veoma odgovorne i specijalizirane poslove. To je dobar primjer razbijanja predrasuda”

Ko su osobe koje su vam prenijele vlastito znanje kroz karijeru?
– Imala sam sreću da sam još na samom početku karijere, za vrijeme studija, upoznala neke od lidera marketinške industrije na našem tržištu. Moj prvi profesionalni mentor je bio Anur Hadžiomerspahić, za koga volim reći da me naučio osnovama ovog posla. Dalje kroz moju karijeru, kroz projekte i poslovanje, učila sam i od muškaraca i od žena. Na svim nivoima. Zvezdana, Belma, Maja, Marija, Ajna… samo su neke od njih. Ali isto tako, i od muškaraca koji su mi ukazali povjerenje i omogućili da svoj potencijal dodatno otkrijem. Jedan od njih je i Alek Bakalović, odnosno članovi Uprave BBI banke, koji su prepoznali moju ekspertizu i ukazali mi povjerenje za trenutnu poziciju.
Ako uspješna i jaka žena stoji iza jakih priča, ko stoji iza uspješne i jake žene?
– Porodica. Prvenstveno mislim na svog supruga i kćerku, koji su moja najveća podrška u ovome što radim. Porodica i prijatelji – za opuštajući dio i ugodna poslijepodnevna druženja, ljetna i zimska zajednička putovanja. Kolege, saradnici. Volim reći da su moji pokretači ljudi koji me okružuju i s kojima sam u svakodnevnoj komunikaciji. Na osnovu mog iskustva uz podršku i razumijevanje, mogu se uskladiti i porodične i poslovne obaveze. Trudim se i nastojim biti uspješna u oba segmenta.
Koliko je rad u bankovnom marketinškom i komunikacijskom sektoru različit od onog agencijskog u kojem ste bili na početku karijere? Kako ste pobijedili sebe i prevazilazili izazove?
– Rad u agenciji vam daje širinu i nauči vas procesima. Radeći za specifične brendove i pripremajući kampanje za specifične ciljne grupe, vi permanentno učite o svakom od njih. Naučite razumjeti osobu kojoj se obraćate, sa svim njenim specifičnostima. I u poslu koji sada radim, krajnji kupac je osoba, kojoj morate prenijeti za nju/njega prilagođenu poruku. Iz tog razloga, prelazak iz agencije na stranu klijenta je bio prirodan i ne toliko nepoznat proces za nekoga ko se nastavio baviti razvojem brendova, ali i razumijevanjem ljudi, stvarnih korisnika i njihovih potreba.
Najdirektnije ste bili uključeni u cijeli proces rebrendinga BBI banke, ali i nedavno uspješno završenih 12. Sarajevo Business Foruma i 3. Sarajevo Halal Faira? Šta je to zapravo podrazumijevalo?
– Bosna Bank International uspješno posluje na bh. tržištu već 23 godine, prateći sve ono što tržište i savremeni način života i poslovanja nosi. Rebrending je bio logičan slijed aktivnosti jednog uspješnog sistema, koji uvijek nastoji ići u korak sa vremenom. Rebrending je uvijek izazovan, ali je nešto u čemu ja jako uživam. Ovaj put, pored rebrendinga banke, uporedo je rađen i rebrending dva njena podbrenda. Sarajevo Business Forum i Sarajevo Halal Fair su najznačajniji društveno odgovorni projekti BBI banke, a ujedno i regionalno prepoznate inicijative, koje su usmjerene na poboljšanje bh. društva u cjelini. Rebrending podrazumijeva unificiranje vizuelnog identiteta banke, internu i eksternu standardizaciju u komunikaciji. U periodu koji je pred nama, pomenuti rebrending će biti i još vidljiviji u našoj poslovnoj mreži, kao i kroz sve kanale komunikacije banke. Neizostavan dio procesa rebrendinga, ali i sveukupnog pristupa BBI banke, jeste održivost. Cilj nam je aspekt održivosti, koji naša banka već dugo zastupa, nastaviti pokazivati u praksi i praktično ga primjenjivati u svim aspektima poslovanja. Zajedno nastavljamo graditi vrijednosti.

Gracija 434, juni 2023.

Latest Posts

Raport

spot_img