U petak, 26. maja 2023. godine, će u Historijskom muzeju BiH biti održan simpozij, okrugli sto i koncert, koji tematiziraju političku ulogu muzike tokom 20. stoljeća u Evropi. Program koji okuplja stručnjake i publiku različitog profila otvara razgovor o dvostrukoj poziciji muzike: s jedne strane muzika je svjedočila rađanju totalitarizma i Holokausta, a ujedno je bila sredstvo otpora protiv svih oblika fašizma.
Teme simpozija pristupaju muzici u širokoj lepezi društveno-političkih pravaca: od uloge muzike u stvaranju revolucije do muzike kao kritičkog, društvenog alata. Izlagači na simpoziju su: prof. Dario Martinelli (Univerzitet Helsinki i Univerzitet Lapland), prof. Beat Föllmi (Univerzitet Strasbourg), prof. Mathieu Schneider (Univerzitet Strasbourg). Sa publikom će također razgovarati i dirigent i kompozitor Amaury du Closel, osnivač Forum Voix Etouffées (Forum Utišani glasovi). Ova organizacija, koja je jedan od partnera u realizaciji programa, se bavi proučavanjem i promocijom muzike koju je odbacio i stigmatizirao nacizam u Evropi.
Okrugli sto posvećen je muzici kao otporu prema destrukciji rata u kontekstu opsade Sarajeva 1992.-1995. Jedan od događaja koji je obilježio kulturni život Sarajeva pod opsadom je koncert u uništenoj Vijećnici iz 1994. godine, kada je pod dirigentskom palicom Zubin Mehte, Sarajevska filharmonija izvela Mocartov „Requiem“. O značaju ovog koncerta za građane Sarajeva i njegovim odjecima na međunarodnom planu govore svjedoci vremena. Ovom prilikom će biti ekskluzivno prikazan intervju sa Zubin Mehtom.
Razgovori će biti zaokruženi koncertom protestnih i revolucionarnih pjesama, koji počinje u 19 sati. Učešće u programu je potrebno rezervisati na adresu elektronske pošte: histmuz@bih.net.ba. Broj mjesta je organičen, a ulaz slobodan.
Organizatori: Forum Voix Etouffées i Historijski muzej BiH, u saradnji sa Univerzitom u Strasbourgu i Univerzitetom tehnologije Kaunas. Događaj je podržao Austrijski kulturni forum.
PROGRAM :
14:00 Simpozij (na engleskom jeziku)
14:00 Dobrodošlica: Elma Hašimbegović, direktorica Historijskog muzeja BiH
14:15 prof. Dario Martinelli, The Singing Revolution – 1987-1991
15:00 prof. Beat Föllmi, A Punk Prayer against the unholy alliance between politics and Church: The protest action of the group Pussy Riot in the Christ the Saviour Cathedral 2012
15:30 prof. Mathieu Schneider, La Marseillaise (the French anthem), between war and peace (1939-1989). Vicissitudes of a song that is both patriotic and revolutionary
16:15 pauza
16:30 Amaury du Closel
17:00 Okrugli sto (na bosanskom jeziku) “Requiem 1994”
17:45 koktel
19:00 Koncert: SONGS OF PROTEST AND RESISTANCE
Prologue: Concern and fear
WHAT’S GOING ON? (A. Cleveland, R. Benson, M. Gaye)
GIMME SHELTER (M. Jagger, K. Richards)
Chapter 1: One hundred painful years
STRANGE FRUIT (A. Meeropol)
MAN IS NOT A MACHINE (D. Martinelli)
A GREAT DAY FOR FREEDOM (D. Gilmour, P. Samson)
MISS SARAJEVO (B. Eno, Bono, A. Clayton, The Edge, L. Mullen Jr.)
YELLOW AND BLUE (D. Martinelli)
Chapter 2: Fighting to be free
BELLA CIAO (trad.)
RAUDONI VAKARAI (I. Narkutė)
LE CHANT DES PARTISANS (A. Marly, J. Kessel, M. Druon)
Chapter 3: Learning to be free
WE SHALL OVERCOME (trad.)
BLACKBIRD (J. Lennon, P. McCartney)
REDEMPTION SONG (B. Marley)
Epilogue: How many more times?
BLOWING IN THE WIND (B. Dylan)
BOOKS ARE BURNING (A. Partridge)