Nedavno objavljeno

Stomatolozi Samra i Tarik Aščerić napravili su Cawex- prvu četkicu za zube u BiH

U brizi o zdravlju naših zuba vrlo važno mjesto zauzimaju i četkice za zube koje svakodnevno koristimo. Donosimo vam razgovor sa stomatologinjom dr. Samrom Bešlija Ašćerić, koja je zajedno sa mužem dr.Tarikom Ašćerić zaslužna za kreiranje prve specijalizirane zubne četkice pod nazivom Cawex u Bosni i Hercegovini.

Stomatolozi kreirali prvu četkicu za zube u BiH

Nakon što je završila Stomatološki fakultet u Sarajevu Samra Bešlija Ašćerić radila je u struci do 2022. kada je postala majka i dobila bebu. U međuvremenu je odlučila s mužem se okušati u poduzetničkim vodama i postala je koosnivač firme koja se bavi proizvodnjom prve BH četkice za zube.
Oduvijek sam imala želju da budem vlasnica uspješnog biznisa. Mislila sam da ću se upustiti u takvu avanturu kada budem starija i iskusnija. Međutim, na taj korak sam se odlučila mnogo ranije, pa sam sa suprugom osnovala firmu za proizvodnju čekica za zube, made in BiH. Kao doktori dentalne medicine smo uvidjeli da ima mnogo prostora za poboljšanje postojeće ponude sredstava za održavanje oralne higijene i tako smo se odlučili iskoristiti naša znanja iz stomatologije i ponuditi proizvode s kakvim bi mi kao stomatolozi bili zadovoljni“, započinje svoju priču Samra.

Radeći dugo vremena s pacijentima uvidjeli su potrebe tržišta u području dentalne higijene i Samra i Tarik su željeli kreirati i proizvesti prvu četkicu za zube u BiH i to im je bio najveći motiv. Cilj im je bio da dokažu i sebi i svojim pacijentima, BH građanima, ali i cijelom svijetu da se “i u Bosni i Hercegovini može napraviti proizvod koji će stajati rame uz rame za svjetskim brendovima”.

No, iako stomatolozi po struci, njihovi prvi poduzetnički koraci nisu bili nimalo jednostavni, jer je valjalo uraditi jako puno posla, od kreiranja proizvoda, uspostavljanja proizvodnje, kreiranja imidža brenda, do plasmana proizvoda, čemu nisu bili previše vični.

Samra i Tarik Ašćerić

Prije osnivanja firme, aktivno smo radili na razvoju naše ideje šest mjeseci. Pročitali smo veliki broj naučnih istraživanja o sredstvima za održavanje oralne higijene. Dugo smo birali materjale koji će se koristiti, vrstu i oblik vlakana. Napravili smo veliki broj prototipova naše četkice kod nismo bili zadovoljni. Bio je to dug i uspješan proces. Nakon osnivanja firme bilo nam je potrebno godinu dana da proizvod plasiramo na police. U ovom procesu susreli smo se sa brojnim poteškoćama, koje su bile povezane sa novonastalom situacijom uzrokovanom pandemijom, ali i komplikovanom prirodom same proizvodnje. Sam proces nabavke potrebnih alata i materijala je trajao tri puta duže od očekivanog a cijene sirovina su svakodnevno rasle. Cijena plastike je skočila 30%, zatim 50 %, a nakon nekog vremena i 100 % u odnosu na cijenu prije pandemije. Sama proizvodnja je bila znatno otežana zbog dostupnosti sirovina, ali i same neočekivane cijene. Kao poduzetnici smo se prilagođavali novonastaloj situaciji i radili shodno našim mogućnostima“, otkriva nam Samra.

Cawex četkice su postale preproznatljive na tržištu po dobrom kvalitetu

Svjesni činjenice da se u Bosni i Hercegovini nikada nisu proizvodile četkice za zube, Samra priznaje da im je trebalo mnogo vremena i truda da stupe u kontakt sa svjetskim stručnjacima kako bi dobili osnovne informacije, a kasnije i organizovali cijeli proces proizvodnje. Nakon ovog iskustva Samra otkriva da joj je postalo jasno zašto se većina ljudi u BiH ipak opredjeljuje na uvoz i trgovinu u odnosu na proizvodnju.
Iako je bilo mnogo problema na početku moram priznati da sam jako sretna zbog prvih reakcija korisnika Cawex četkica. Ljudi su nam se svakodnevno javljali, slali veliki broj pozitivnih komentara. Bili smo jako ponosni kada nam je veliki broj korisnika rekao da su prestali koristiti četkice koje su mnogo godina dostupne na tržištu. Kolege stomatolozi su nas počeli preporučivati i javljati se sa pozitivnim feedback-om. Ovim putem želimo da se zahvalimo svim sugrađanima koji su nam pružili podršku, i praznili police dm-a na samom početku“, ističe ponosno Samra.

Samra i Tarik u svojoj ponudi imaju nekoliko različitih četkica za zube sa različitim promjerima i debljinom vlakana: ultra soft (0,10 mm promjer vlakana) i medium četkice (0,18 mm). Uvijek naglašavaju da se svaki korinik/ica čnjihovih četkica trebaju najprije savjetujemo sa svojim stomatologom/icom koju će četkicu u konačnici odabrati.

Činjenica je da brojna istraživanja ukazuju na to da su Ultra Soft najbolje četkice za sve dentalne potrebe. Naša preporuka su Ultra Soft četkice, ali mnogo ljudi koristi “tvrde” i medium četkice, zbog toga što je sa ovim četkicama lakše ostvariti osjećaj čistoće u usnoj šupljini. Mi ne preporučujemo tvrde četkice za zube, a medium smo kreirali kao prelaznu varijantu ka Soft i Ultra soft četkicama. Važna je pravilna tehnika pranja kako bi četkice bile iskorištene na najbolji mogući način i kako bi pranje bilo efikasno. Mi se trudimo da ovo objasnimo kupcima, a više informacija o pravilnom načinu pranja zuba možete pronaći na našoj stranici u sekciji savjeti“, poručuje Samra.

Glavne karakteristike prve BH četkice za zube je njen kvalitet i dizajn. Kvalitet je definitivno njen glavni adut upravo zbog odabranih vlakana. “Kada je riječ o dizajnu, elegantan oblik, minimalistički dizajn i monohromatski stil su karakteristike koje nisu tipične u domenu oralne higijene. Multifunkcionalno pakovanje koje je ujedno i prodajna ambalaža, postolje za četkicu u kupatilu, kao i posjedovanje transportne kutijice su nas značajno odvojili od konkurencije kako po funkcionalnosti, tako i po vizuelnom isticanju na policama. Četkice se mogu pronaći u dvije vrste ambalaže, single pakovanju koje se koristi kao transportna kutija za putovanja i duo pakovanju u kartonskoj kutiji, kao refill za prethodno pakovanje“, pojašnjava Samra.

Cawex četkica za zub

Stomatologinja, poduzetnica i mlada mama

Imati uspješnju stomatološku karijeru i graditi poduzetničku karijeru nije jednostavno, naročito kad imate posla s proizvodnjom. Samra i Tarik su trenutno fokusirani na
na širenju proizvodnih kapaciteta i izvoz u zemlje Balkana, a uporedo rade i na razvoju prve BH dječije četkice za zube. “Imamo jako puno planova, trudit ćemo se da ih realizujemo i ponovno oduševimo korisnike. Nadamo se da će naša djela govoriti za nas i da ćemo našim sugrađanima uvijek pružati samo „najbolje“ iz oblasti oralne higijene“, s osmijehom veli Samra.

A na naše pitanje kako mlada majka, doktorica i poduzetnica organizira svoj radni dan Samra odgovara: “Moram reći da moj radni dan sada izgleda mnogo drugačije. Sve obaveze koje sam izvršavala ranije izvršavam i sada, samo što uz sebe uvijek nosim dodatnih 12 kg sreće, moju djevojčicu. Nekada mala princeza ide na poslovne sastanke sa nama, a nekada ipak tempiram da završim neke obaveze dok spava. Potrebno je znatno više vremena i truda, ali nam to ne predstavlja problem zbog toga što sada imamo dodatnu motivaciju za rad, osobu zbog koje se trudimo i ustrajemo”.

Foto: privatna arhiva
Izvor: www.womeninadria.ba

Latest Posts

spot_img
spot_img

Raport