Nedavno objavljeno

ENA MAGLIĆ: Bez izlaska iz zone komfora nema ni napretka

Kad smo pravili razgovor s njom bila je direktorica Agencije za content i digitalni marketing Represent Communications. Danas je Ena Maglić žena koja se otisnula u novu veliku životnu avanturu a koja je i dalje veže za njezin Represent. Za Graciju je otkrila i kuriozitet iz privatnog života: tri puta se udavala za istog čovjeka. Žene koje slavimo u Graciji su i naša snaga i inspiracija. Sretan nam 8. mart

Napisala Mersiha Drinjaković
Snimio Nikola Blagojević/Spektroom

Kad razgovarate s Enom Maglić može vam pasti na pamet ona čuvena uzrečica da obućareva djeca hodaju bosa – jer nikad nemate vremena svoje vještine primijeniti na vlastiti profesionalni život. Sve što je uradila i radi, Ena nikako da predstavi u jednom intervjuu, jer, kako kaže, nema vremena misliti o sebi i svojoj promociji. I zato smo je natjerali da zagrije stolicu i pokuša posložiti sve svoje uspjehe i postignuća.
Naša sugovornica ima skoro 20 godina iskustva u radu u marketingu i komunikacijama za različite kompanije i međunarodne organizacije. Karijeru je započela u kompaniji Red Bull, još kao studentica, a nakon toga je radila u agencijama Studio Marketing J Walter Thompson i Bejtović Communications, u nevladinim organizacijama ACIPS i Sportske igre mladih te kao menadžerica marketinga UNIQA osiguranja. Danas je direktorica bh. filijale Agencije za content i digitalni marketing Represent Communications, regionalnog sistema i afilijacija svjetske mreže PR agencija Weber Shandwick. Represent Communications pokrenula je u Sarajevu, u svojoj trideset petoj, i u pet godina poslovanja, a jubilej su proslavili velikom plesnom yabavom, ostvarila veliki rast, među klijentima su im velike kompanije i organizacije poput Samsunga, Wizz Aira, CEFTA-e, Hemofarma, banke Sparkasse, GIZ-a.
“Vjerujem da naša profesija nije na adekvatan način prezentovana u javnosti, niti unutar većine kompanija u BiH. Mi nismo klasični dobavljač usluga, mi smo konsultant, i kao što nijedna ozbiljna kompanija ili osoba u pravnom postupku pred sud ne bi izašla bez konsultacija sa advokatom, tako ne bi trebali ni da izlaze pred sud javnosti bez pripreme i savjeta stručnih osoba”, govori Ena.

Certificirane edukacije

Obrazovanje je poseban ugao Enine karijere: nakon studija na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu, završila je EMBA program Cotrugli Business School, vodeće poslovne škole u ovom dijelu Evrope. “Moja priroda, sklonost ka komuniciranju, ili kako to vole reći stariji – ‘uvijek je puno pričala’, presudila je u izboru profesije. Prva sam generacija Odsjeka poslovnog komuniciranja FPN-a u Sarajevu, pa sam umjesto potencijalne advokatske karijere imala sreću da se oblast odnosa sa javnošću počela razvijati u BiH upravo u mojim studentskim godinama.”
Nastojeći da PR i sektor digitalnog marketinga u BiH obogate posebnim obrazovnim platformama, Ena i njezin tim imaju međunarodno certifikovane edukacije u oblasti PR-a (Londonska škola za odnose s javnošću) i digitalnog marketinga (Content Academy), koje organizuju već tri godine i okupljaju polaznike iz domaćih i međunarodnih kompanija, institucija, organizacija, ali i studente i druge zainteresovane, a predaju im domaći, regionalni, ali i predavači iz Velike Britanije. Content Academy je nastao upravo iz Enine glave i program je zaživio i u drugim zemljama gdje Represent ima kancelarije. “Imam sreću da radim sa sjajnim osobama, a onda i vrhunskim profesionalcima, i moje povjerenje prema njima je ogromno. Vjerujem da je i njima bitno što znaju da u meni imaju osobu koja se ne boji preuzeti odgovornost, koja je tu da im u okolnostima u kojima je to realno olakša poslovne izazove, ali i koja cijeni kvalitetan rad i zalaganje.”

“Okej je pogriješiti, suočite se s tim, preuzmite odgovornost, nemojte lagati sebe – i idući put ćete biti bolji, jer se i uči i napreduje iz grešaka, a ne iz uspjeha”

Kad pogleda iza sebe, ima se čime ponositi: u manje od pet godina postojanja, Represent Communications je skupio zavidan portfolio klijenata i zanimljivih projekata: od boljeg pozicioniranja mladih u lokalnim zajednicama kroz IOM projekte, preko kampanje “Ichbih.ba” za Goethe Institut u BiH, do podrške kampanji “Superheroji” kompanije Hemofarm. “Mnogo volim svoj posao – to je baš činjenica. A moj karijerni rast je bio prilično školski: od marketing asistenta do direktora marketinške agencije, sve faze i uloge sam prošla. A možda najviše danas cijenim ulogu klijenta, zbog čega vjerujem i da dobro razumijemo njihove potrebe. Naročito se ponosimo trenutnom kampanjom koju radimo sa Fondacijom “Mozaik”, a to je ukidanje PDV-a na doniranu hranu.”
U svoje poslovne uspjehe Ena ne propušta ugraditi podršku žena koje su joj pružile ruku, podijelile s njom svoja iskustva i znanja. “Ženska solidarnost, empatija i podrška su nezaobilazni faktori u razvoju svake žene. Taj proces počinje s našim majkama, drugaricama, a onda i poslovnim kolegicama. Imala sam sreću da radim sa sposobnim i uspješnim ženama, poput Sanele Vujović, moje prve šefice u Red Bullu, Senade Olević, direktorice UNIQA osiguranja, i Une Bejtović, PR konsultantice. Od svake sam naučila mnogo i rad sa svakom od njih je oblikovao Enu Maglić kakva sam danas.”

Najvažnija lekcija

I pritom ne bježi od priznanja da je znala i pogriješiti, ali kroz sva ta iskustva shvatila je da je proces priznavanja greške samom sebi najbrži put za lični rast. “I to bi bila najvažnija lekcija – okej je pogriješiti, suočite se s tim, preuzmite odgovornost, nemojte lagati sebe, i idući put ćete biti bolji, jer se i uči i napreduje iz grešaka, a ne iz uspjeha.”
U buduće planove će ugraditi svoju želju da Represent Communications sa obje kancelarije, u Sarajevu i Banjaluci, nastavi rast i ostane prepoznat kao pouzdan savjetnik i partner klijentima, ali i jedna od najboljih agencija u BiH. Istovremeno, kaže kako bi voljela da društvo u BiH, neovisno o kojem sektoru govorili, politici, biznisu ili nečem trećem, osvijesti koliko je važna strateški postavljena komunikacija. “I da počnemo vjerovati stručnjacima u ovoj oblasti.”
Nastojat će u godinama koje su pred njom – u radu sa studentima, kroz rad sa klijentima, kroz edukativne programe Londonske škole za odnose sa javnošću i Content Academy – dati vlastiti doprinos boljem pozicioniranju profesije. “Bit će izazovno, ali bez izlaska iz zone komfora i unaprijed određenih uloga i pozicija, nema ni napretka.”

Tri vjenčanja

Ena se u slobodno vrijeme bavi ronjenjem, koje je preraslo u porodični hobi. Ona i suprug Mirad, također direktor jedne velike korporacije, imaju dvije kćerke, prvačića Ashu i jednoipogodišnju Miju. Od privatnih zanimljivosti izdvaja da se udala tri puta – za istog čovjeka. “Jednom na Havajima, pravi havajski pir i medeni mjesec; u Egiptu smo imali podvodno vjenčanje – zbog ljubavi prema ronjenju; i u Sarajevu opštinsku ceremoniju, s porodicom i prijateljima. Sva tri su bila sjajna. Da nam nije neugodno”, govori Ena kroz smijeh, “ponovili bismo sva tri.”

Gracija 430

Latest Posts

Raport

spot_img