NaslovnicaNAŠE PRIČEGRACIJA NA TECHNOVATIONU U ŠVICARSKOJ: Budućnost bez dima je samo početak

GRACIJA NA TECHNOVATIONU U ŠVICARSKOJ: Budućnost bez dima je samo početak

Konferenciji Technovation, koju je u švicarskom gradu Neuchâtelu upriličila kompanija Philip Morris International, prisustvovala je i ekipa Gracije, te vam donosimo zanimljiv izvještaj o novitetima

Napisala Belma Pećanin

Polovinom novembra, kompanija Philip Morris International održala je svoju petu konferenciju pod nazivom Technovation u svom R&D centru u švicarskom Neuchâtelu, ugostivši predstavnike medija iz 23 zemlje kako bi čuli i vidjeli prezentacije te učestvovali u diskusijama o ulozi koju inovacija, tehnologija i nauka mogu imati na smanjenje štetnosti duhanskih i nikotinskih proizvoda.
Dijalog konferencije bio je usredsređen na ključne uloge koje inovacije, tehnologija i nauka mogu imati u omogućavanju bolje budućnosti za sve. Također je naglašena potreba za pristupom potrošača tačnim informacijama o inovacijama podržanim naučnom tehnologijom te važnom ulogom koju regulativa može imati u ubrzavanju pozitivnih promjena. “Budućnost bez dima je samo početak ispunjavanja naše misije”, rekao je Jacek Olzcak, izvršni direktor PMI-a. “Posvećeni smo konačnom pozitivnom uticaju na društvo i s tim ciljem marljivo radimo na proširenju naše svrhe, dugoročno evoluirajući u širi stil života, dobrobit potrošača i zdravstvenu njegu.”

19,5 miliona korisnika IQOS-a

“Philip Morris International je bio inovator u pokretanju pozitivnih promjena za one punoljetne pušače koji bi inače nastavili da puše”, rekao je Stefano Volpetti, glavni direktor za potrošače u PMI-u. “Za te smo ljude već postigli značajan napredak u najvećem pozitivnom uticaju koji možemo imati na društvo: zamjeni cigareta boljim alternativama.”
Nakon predavanja ključnih ljudi iz PMI-a, predstavnici medija prisustvovali su 20-minutnim grupnim sesijama iz četiri oblasti: Tehnologija zagrijavanja, a ne sagorijevanja, Kategorija proizvoda Oralno bez dima, Tehnologija E-vapor i Strategija održivosti je poslovna strategija, nakon čega je organiziran obilazak izložbenog prostora.
Procjenjuje se da je do 30. septembra 2022. bilo približno 19,5 miliona korisnika IQOS-a, od kojih je 69 posto, ili 13,5 miliona odraslih pušača, prešlo na IQOS i prestalo pušiti, a ostatak je u različitim fazama konverzije.
Počev od 30. septembra, proizvodi bez dima PMI-a dostupni su na 70 tržišta, od kojih je 28 sa niskim i srednjim prihodima. PMI očekuje da će IQOS biti na 100 tržišta do 2025. godine. U ovoj kompaniji vjeruju da će uz prave regulatorne okvire, dijalog i podršku civilnog društva, prodaja cigareta u mnogim zemljama prestati u narednih 10 do 15 godina.

Ključna uloga medija

Iskoristili smo priliku da postavimo nekoliko pitanja Tommasu Di Giovanniju, potpredsjedniku međunarodnih komunikacija u PMI-u. Prvo nas je zanimalo da li je IQOS ispunio očekivanja. “Jeste”, kaže Di Giovanni. “U mnogim slučajevima, reakcije potrošača prevazišle su naša očekivanja. Lansirali smo ga tek prije nekoliko godina, a danas se IQOS prodaje u preko 70 zemalja i skoro 20 miliona pušača je prešlo na IQOS. U nekim gradovima, kao što su Rim, Atina ili Tokio, više od petine pušača je prešlo na IQOS. U Vilniusu se ovaj procenat povećava na otprilike 40 posto, a sedam od deset njih je zauvijek ostavilo cigarete. Promjene se dešavaju vrlo brzo, a IQOS je pokretač uspjeha ove kategorije.”
Da li je kvalitet i okus heetsa u Švicarskoj, u Bosni i Hercegovini ili u Americi isti, odnosno, da li se sastav i okus sirovine i finalnog proizvoda prilagođava specifičnim zahtjevima pojedinih regiona ili zemalja, ili je svuda isti, pitali smo našeg sugovornika. “Duhanski patroni (heetsi) za IQOS se ne razlikuju od tržišta do tržišta. Za proizvodnju svih njih se koristi isti kvalitet listova duhana iz cijelog svijeta koji su pažljivo odabrani i pomiješani kako bi pružili izbalansiran okus za međunarodno tržište. Uzimajući ovo u obzir, potrošač može uočiti neku razliku u zavisnosti od faktora okoline kao što su temperatura, vlaga ili nivoi pritiska.”
Zanimalo nas je također u kom pravcu su istraživanja u kompaniji PMI usmjerena, je li realno očekivati ​​zamjenu duhana u bliskoj budućnosti za one koji ne žele da ostave pušenje, a ponuđena im je alternativa. “Konstantno širimo naš portfolio kako bismo brzo zadovoljili različite preferencije potrošača. Nekima će se svidjeti proizvodi koji zagrijavaju duhan, drugi će preferirati e-cigarete ili snus. Zbog toga ulažemo u sve te proizvode, iako smo i dalje fokusirani na grijani duhan jer vjerujemo da ima neposredniji potencijal za usvajanje. Istovremeno, nastavljamo da unapređujemo naše proizvode. Na primjer, lansirali smo nekoliko iteracija IQOS-a, neprestano ga poboljšavajući na osnovu povratnih informacija potrošača, baš kao i u drugim industrijama – pomislite na mobilne telefone. I radimo na tome da ponudimo alternative po različitim cijenama. Realno je zamijeniti sve cigarete boljim alternativama koje ne gore. Ali tempo promjena će značajno zavisiti od uloge vlada, nevladinih organizacija i društva u cjelini. Ako svi budu igrali svoju ulogu, za 10 ili 15 godina neke zemlje će možda zapamtiti cigarete kao stvar prošlosti.”
U Bosni i Hercegovini u toku je izmjena zakona koji reguliše promet duhanskih proizvoda. Koliko ovi zakoni u drugim zemljama prate promjene koje se dešavaju u duhanskoj industriji? “BiH kao zemlja koja očekuje kandidaturu za članstvo u EU-u kreće se u dobrom smjeru usklađivanjem propisa sa EU-om, uključujući i one koji se odnose na duhan. Veoma je važno da pušači budu upoznati sa svim karakteristikama alternativa bez dima kako bi mogli donijeti ispravnu odluku.”
Di Giovanni napominje kako mediji igraju ključnu ulogu u promjeni, jer su oni ti koji mogu pružiti ispravne informacije o kategoriji proizvoda bez dima. “Znate li da u većini zemalja istraživanja pokazuju da više od polovine ljudi još uvijek vjeruje da je nikotin uzrok bolesti povezanih s pušenjem? Ovo nije tačno. Ali to ima uticaja na izbore ljudi i može ih potaknuti da nastave koristiti cigarete umjesto boljih alternativa. Mediji, kao i drugi u društvu, mogu pomoći pružanjem jasnih i tačnih informacija javnosti.”

Gracija 429, decembar 2022.

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno