NaslovnicaRaportUvođenje menadžmenta kvaliteta u srednje stručne škole

Uvođenje menadžmenta kvaliteta u srednje stručne škole

Okončan dvogodišnji proces inovativnog i kvalitetnog planiranja razvoja škola dodjelom certifikata

Dodjelom certifikata profesoricama i profesorima srednjih stručnih škola i zaposlenike i zaposlenice Pedagoških zavoda iz Bosansko-podrinjskog kantona, Kantona Sarajevo, Republike Srpske i Zeničko-dobojskog kantona, uspješno je obilježen završetak dugotrajnog procesa inovativnog i kvalitetnog planiranja razvoja škola u BiH koji se odvijao uz podršku Vlada Švicarske i SR Njemačke. Četrdeset četiri certifikata su uručena  tokom posljednjeg dana trodnevnog seminara, a s kojim je okončao dvogodišnji proces učenja i uvođenja menadžmenta kvaliteta u škole.

Mnogi učesnici i učesnice  su istaknuli brojna nova znanja i informacija koje su stekli tokom ovih obuka a koje su neizmjerno obogatile njihov rad, a i rad škole.

„Zahvaljujući projektu „Stručno obrazovenje u BiH“ naša Tehnička škola „Hasib Hadžović“ u Goraždu je modernizirana u mnogim segmentima, od nastavnog plana i programa, preko izuzetno kvalitetne obuke nastavnika do kabineta i opreme. Naša praktična nastava se u potpunosti promjenila na bolje.“, kazala je profesorica Elma Delić, jedna od polaznica ove obuke.

Svoj veliki doprinos su dale škole učesnice u ovom procesu, a to su dvije škole srednjeg stručnog obrazovanja iz Bosansko- podrinjskog kantona, dvije iz Republike Srpske te po jedna iz Zeničko-dobojskog i Kantona Sarajevo. Proces obuka su blisko pratili i nadležni pedagoški zavodi, koji po svom mandatu nadgledaju i unapređuju razvoj kvaliteta škola.

Zašto je menadžment kvaliteta i upravljanje iznimno važno za razvoj jedne škole a i obrazovnog sistema u cjelini najbolje je pojasnio Zoran Bogdanović, načelnik odjeljenja za vrednovanje kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada Republičkog pedagoškog zavoda Republike Srpske: Osiguranje kvaliteta predstavlja ulaganje u budućnost, u buduće generacije, te ni u kom slučaju ne predstavlja jedno- ili dvogodišnje planiranje rada. Osiguranje kvaliteta je kontinuiran proces gledanja unaprijed. To je opredjeljenje, način života i rada škole i treba da čini sastavni dio misije i vizije škole, ali i način razmišljanja i postupanja svakog člana kolektiva u školi, pa i šire. Kad se škola opredijeli za osiguranje kvaliteta, to osiguranje kvaliteta se mora „živjeti“, ne samo njen tim za kvalitet već i učenici, nastavnici, roditelji, predstavnici lokalne zajednice, svi oni koji su na bilo koji način uključeni u život i rad škole. Svako u tom lancu osiguranja kvaliteta, u okviru svojih nadležnosti i kompetencija, daje svoj doprinos i radi na njegovom postizanju. Upravljanje kvalitetom je bitno za obrazovni sistem. ali važno je i istaknuti, da to nije jednostavan zadatak. Poteškoća je u tome što je obrazovni sistem sastavljen od niza područja rada, stoga je bitno precizno definisati segmente sistema osiguranja kvaliteta, praćenja napredovanja irealizacije, ali i sveukupne procjene njegove uspješnosti tj. postignutih rezultata.“

Aida Salkić, direktorica Pedagoškog zavoda Zeničko- dobojskog kantona, koji je od samog početka pružio podršku i inicijativi a i korisniku projekta, Mješovitoj školi iz Tešnja je naglasila:

„Ovaj projekat je zaista sveobuhvatan i sistematičan. Svi elementi su kompatibilni i primjenjivi u praksi. Najbolje od svega jeste što je edukativni proces zasnovan na našim potrebama, stoga nam i njegovi proizvodi odgovaraju. S tim u vezi mi ćemo sigurno kao Zavod uvesti neke od ponuđenih elemenata menadžmenta kvaliteta u budućem radu, kao što je revizija nastavnog plana i programa, te uvođenje eksterne evaluacije rada škola.“

Ovaj članak je nastao je u okviru projekta “Stručno obrazovanje u Bosni i Hercegovini” kojeg provodi Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH u ime Vlada Švicarske i SR Njemačke. Projekat podržava partnerske škole u uspostavljanju i realizaciji dualno organizovanog stručnog obrazovanja u skladu sa potrebama tržišta rada.

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno