Nedavno objavljeno

Đerkovićevih 50 na Bookstanu

Kao dio ovogodišnjeg izdanja međunarodnog festivala književnosti "Bookstan" u knjižari Buybook postavljena je izložba sarajevskog umjetnika Andreja Đerković pod nazivom "50"

Kao dio ovogodišnjeg izdanja međunarodnog festivala književnosti “Bookstan” u knjižari Buybook postavljena je izložba sarajevskog umjetnika Andreja Đerkovića pod nazivom “50”.Ova jubilarna fotografska postavka je logični vremenski nastavak izložbe “30” koja je bila postavljena u knjižari Buybook prije dvadeset godina. Kao i u prvotnoj seriji, u sklopu ovog selektivnog postava, i ovaj put našlo se 50 portreta osoba koji su u proteklih pola stoljeća izvršili utjecaj ili su kroz osobnu vezu našli svoje mjesto u autorovom životu. Portreti su rađeni u periodu od 1996. do danas u Ženevi, Parizu, Barceloni, Belfastu, Lozani, Istanbulu, Trstu, Nionu, Bilbau, Rimu i Sarajevu. 

U Đerkovićevih “50” su: Jeff Koons, Bono Vox, Marina Abramović, Jean-Luc Godard, Alfonso Cuarón, Isabelle Huppert, agnès b., David LaChapelle, Michelangelo Pistolleto, David Byrne, Pancho, Michel Hazanavicius, Emmanuelle Béart, Enki Bilal, Sebastião Salgado, Braco Dimitrijević, Jean-Hughes Anglade, Joe Sacco, Damir Urban, Miljenko Jergović, Hermann Huppen, Dubravko Ivaniš, Grégoire Colin, Frank Margerin, Laka, ZEP, Milo Manara, Alban Ukaj, Roger Pfund, Paul Viacozz, Lyn M., Aleksandra Nina Knežević, Beral Madra, Rachid Taha, Jovan Divjak, Elvis J. Kurtović, Boro Kontić, John Howe, Christine and The Queens, Petar Grimani, Vincent Perez, Jusuf Hadžifejzović, Nadia Capuzzo, Richard Galliano, Aslı Erdoğan, MC Solaar, Arthur H, Theodor, Phillipe Geluck, Semezdin Mehmedinović.

Izložena vizualna stenografija vlastitog života značajna je poradi intimne osobne komunikacije i obostranog poštovanja sa portretisanima, te zbog trenutnosti i geografije tih susreta. To Đerkovićevo facijalno ogoljavanje bez šminke i svijetla prati viziju Diane Arbus čiji je život nasilno prekinut iste godine kada je autorov život započeo, pri kojoj ona svoje portrete objašnjava sa tim da kada “vidite nekoga na ulici, ono što primijetite na njima je njihova mana, pa nam stoga preostaje da gledajući lica na Đerkovićevim portretima nađemo sve one mane suvremenog društva kojeg poznajemo i koje ga čine tako različitim i slikovitim.
Ovaj introspektivni postav posvećen je Nisvetu Džanki (1963-2012).

 

Andrej Đerković rođen je 1971. u Sarajevu, gdje je završio Školu Primijenjenih umjetnosti. Član je Udruženja Likovnih umjetnika primjenjene umjetnosti Bosne i Hercegovine (ULUPUBIH) od 2002. Samostalno izlagao u Državi Palestini, Ukrajini, Sjevernoj Irskoj, Danskoj, Crnoj Gori, Kanadi, Švicarskoj, Italiji, Španjolskoj, Nizozemskoj, Srbiji, Francuskoj, Hrvatskoj, Engleskoj, Makedoniji, Turskoj, San Marinu, Sloveniji, Njemačkoj, Bosni i Hercegovini, Grčkoj, Urugvaju, Australiji, Belgiji, Alžiru, Gruziji, Kneževini Lihtenštajn, Portugalu, Libanonu, Albaniji, Švedskoj, Vatikanu, Meksiku, Brazilu i na Novom Zelandu i Kubi. Jedan je od osnivača Kolekcije ARS AEVI Muzeja Suvremene umjetnosti Sarajevo. Radovi mu se nalaze u kolekcijama Fototeca de Cuba La Habana, MACBA Barcelona, Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg, Museo de la Solidaridad Salvador Allende Santiago, Nacionalni Muzej Gruzije Tbilisi, Umjetnička Galerija Bosne i Hercegovine, Museo sperimentale di arte contemporanea MUSPAC Aquila, Muzej Sarajeva, Council of Europe Strasbourg, Old Arts Museum Belfast, Jewish Historical Museum Amsterdam, Olimpijski muzej Sarajevo, Muzej nevinosti Istanbul, Centre de la Photographie Genève, Historijski Muzej Bosne i Hercegovine, Narodni Muzej Crne Gore Cetinje, Musée Olympique Lausanne, Memorijalni Centar Potočari Srebrenica i drugi. Surađivao sa Benetton, agnès b. i Swatch. Za dostignuća na polju kulture tokom opsade Sarajeva, nagrađen sa  ̋The Certificate of Appreciation ̋ Agencije Američke Vlade za informisanje (USIA). Živi u Ženevi i Sarajevu.

- Advertisement -

Latest Posts

Raport

spot_img
spot_img