Uz učešće svih obrazovnih vlasti Bosne i Hercegovine, izvršeno je prvo sveobuhvatno mapiranje IKT resursa osnovnih i srednjih škola. http://www.mcp.gov.ba/Content/Read/obrazovanje-dokumenti
Mapiranje pruža detaljan uvid u glavne resurse potrebne za osiguranje pristupa obrazovanju za 21. vijek, uključujući internet konekciju i stopu digitalne opremljenosti.
Rezultati su alarmantni: skoro 20 učenika u BiH dijeli jedan računar, u poređenju sa prosjekom OECD-a gdje 1,2 učenika dijeli jedan računar. Nadalje, 583 osnovne i srednje škole nemaju pristup internetu, dok je prosječan kvalitet povezanosti škola znatno ispod preporučenog standarda za obrazovne institucije u BiH.
Ipak, ovi rezultati predstavljaju ključnu osnovu za sistemsko strateško planiranje i povezano finansiranje u sektoru obrazovanja.
„Pružanje ICT resursa ugroženoj djeci i nastavnicima i poboljšanje pristupa Internetu za škole dio su napora USAID-a da ublaži uticaj COVID-19 na obrazovne sisteme u BiH. Kada djeca ne mogu ići u školu, utjecaj je mnogo veći od samo gubitka u učenju. Mnoga djeca gube svoju rutinu, svoje vrijeme u interakciji s prijateljima, pristup zdravstvenim i nutricionističkim uslugama i sigurno okruženje. Virtuelna okruženja za učenje pomažu u ublažavanju nekih od ovih gubitaka. “, rekao je gospodin Peter Cronin, direktor Ureda za demokratiju USAID-a BiH.
UNICEF je uručio interaktivne mape i baze podataka za dalju upotrebu i kontinuirano ažuriranje svim ministarstvima obrazovanja. Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta Tuzlanskog kantona prvo je objavilo interaktivnu mapu https://mapiranjeikt.montk.gov.ba/ na svojoj službenoj web stranici, čime je javnosti omogućen pristup informacijama o postojećim resursima osnovnih i srednjih škola u ovom kantonu, koji se ocjenjuje kao jedan od najugroženiji u zemlji.
Uz podršku USAID-a, a na osnovu rezultata ICT mapiranja, UNICEF je identifikovao 187 najugroženijih škola koje su dobile ICT setove u svrhu poboljšanja pristupa i kvaliteta obrazovanja 21. vijeka. Ukupna vrijednost ove nabavke premašuje 800.000 USD.
„Potreba za kontinuiranim ulaganjem u ICT ostaje i UNICEF će nastaviti sa svojim naporima u partnerstvu sa vlastima i privatnim sektorom, kako bi se poboljšao pristup kvalitetnom, inkluzivnom obrazovanju za svu djecu u Bosni i Hercegovini. Čestitam ministru Omeroviću na spremnosti da brzo apsorbuje razvijene resurse i radujem se razvoju više partnerstava u Tuzlanskom kantonu, što će rezultirati sa više djece sa boljim pristupom digitalnim resursima i kvalitetnim obrazovanjem.“, rekla je dr. Rownak Khan, Predstavnica UNICEF-a u BiH i Hercegovine.
UNICEF će nastaviti dalje intervencije u tom pravcu, objavljivanjem javnog poziva za javno-privatna partnerstva koja će biti usmjerena na jačanje ICT infrastrukture osnovnih i srednjih škola u BiH.