NaslovnicaNAŠE PRIČESanela Krsmanović – Bistrivoda: Smijeh i radost su nam potrebniji nego ikad!

Sanela Krsmanović – Bistrivoda: Smijeh i radost su nam potrebniji nego ikad!

U novembru 1946. premijerno uprizorenje na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo doživljava prva operna predstava Prodana nevjesta autora Bedricha Smetane, tada u režiji Rudolfa Ertla, čime počinje zvanični rad stalne Opere u Narodnom pozorištu Sarajevo. Ovim operskim komadom krajem novembra prošle godine, Narodno pozorište Sarajevo proslavilo je i 75. godišnjicu Opere. Prodana nevjesta postavljena je na scenu Narodnog pozorišta zahvaljujući rediteljskom čitanju izvrsne splitske rediteljice Jelene Bosančić koja je okupila sjajnu umjetničku ekipu, a među njima i glumicu Sanelu Krsmanović – Bistrivoda, s kojom i vodimo razgovor pred sutrašnju izvedbu Prodane nevjeste

Narodno pozorište Sarajevo u sezoni obilježavanja stogodišnjice, publici je najavilo je mnogo premijera, a posebno su se izdvojili naslovi za koje vežemo početke svakog od umjetničkih sektora.  U oktobru smo gledali premijerno izvođenje Nušićeve Protekcije u režiji Kokana Mladenovića, predstava za koju se veže zvanični početak rada Narodnog pozorišta Sarajevo – oktobar 1921. kada su izvođene samo dramske predstave.

U novembru 1946. premijerno uprizorenje na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo doživljava prva operna predstava Prodana nevjesta  autora Bedricha Smetane, tada u režiji Rudolfa Ertla, čime počinje zvanični rad stalne Opere u Narodnom pozorištu Sarajevo. Ovim operskim komadom krajem novembra prošle godine, Narodno pozorište Sarajevo proslavilo je i 75. godišnjicu Opere. Prodana nevjesta postavljena je na scenu Narodnog pozorišta zahvaljujući rediteljskom čitanju izvrsne splitske rediteljice Jelene Bosančić koja je okupila sjajnu umjetničku ekipu, a među njima i glumicu Sanelu Krsmanović – Bistrivoda, s kojom i vodimo razgovor pred sutrašnju izvedbu Prodane nevjeste.

Vrijedna i talentovana glumica mlađe generacije koja je odnedavno i članica ansambla Narodnog pozorišta Sarajevo, a povoda za razgovor više nego dovoljno, najprije o za sutra zakazanom novom igranju Prodane nevjeste.

Scena iz operne predstave Prodana nevjesta

Sanela, navikli ste na dramske predstave, je li neobično igrati u operi?

– Svakako da je na samom početku bilo neobično ali nas šestoro, kolegice i kolege glumci  Mirna Jogunčić, Margarita Mladinić, Edis Bilić, Alen Konjicija, Nerman Mahmutović i Irhad Nazifović smo vrlo otvoreno ušli u proces, tako da smo se vrlo brzo navikli na maestra Josipa Šegu koji diriguje Orkestrom Sarajevske filharmonije kao i na korepetitorirce Aidu Mušanović i  Anu Petrović i počeli smo uživati i kreirati.

Kakav je osjećaj igrati naslov za koji se veže početak rada sarajevske opere i tako doprinositi obilježavanju stogodišnjice rada i postojanja Narodnog pozorišta Sarajevo?

– Meni je to, na prvom mjestu, velika čast. U vrijeme kada je kultura u našoj državi vrlo zanemarena, Narodno pozorište Sarajevo tome prkosi  radeći divne projekte i vraća kulturi mjesto koje i zaslužuje. Jubilej od stotinu godina nije malo. Nisu to tek godine iza nas. To su godine pune stvaralaštva, igre, radosti, društvenog angažmana. Treba to dostojno i  proslaviti.

Vratimo se operi, šta je konkretno vaša uloga i koliko je bilo zahtjevno tokom mjeseci  procesa i rada prilagoditi se nečemu sasvim novom?

– Glumačke uloge nisu raspisane u operi, razmaštane su kroz proces što ih čini dodatno zanimljivim ali i kompleksnim jer smo tražili dobra i tačna mjesta za nas, kao i radnje koje će svaku  situaciju u predstavi pa i cijelu  predstavu unaprijediti a ne ometati na bilo koji način.. Glumci, baletani, solisti, hor… svi smo mi ljudi teatra i to je ono što je najvažnije. Naravno da je proces stvaranja opere nama bio nov, no, suština ostaje ista. Priča, igra, maštanje, zanat.

Kako biste opisali saradnju s horom i solistima operę?

– Nisam imala doticaja baš sa svima ali ljudi sa kojima ja dijelim scenski prostor su vrhunski profesionalci  koji su veoma brzo prihvatili našu energiju i prijedloge. Mogu reći da su probe bile pune  umjetničkog duha i uvažavanja.

Za one koji nisu imali priliku pogledati operu Prodanu nevjesta – hoćete li možda kao glumica i zapjevati?

– Definitinvo ne. Tu nema iznenađenja. Možda nekom drugom prilikom.

Odnedavno ste i zvanično postali članica asnambla Drame NPS. Koliko Vam to znači? Kakve su impresije za sada? Kako protiču prvi angažmani?

– Mnogo mi znači jer je to ansambl koji mi je blizak i sa kojim sam uvijek voljela raditi. Trenutno sam u procesu sa rediteljicom Mirjanom Medojević koja postavlja tekst Benjamina Bajramovića Bordel Eden. Rad je intenzivan ali i zanimljiv, vjerujem da ćemo stvoriti predstavu koju će publika voljeti i rado gledati.

Radujemo se i toj premijeri, a dok  čekamo juni neće faliti sjajnih naslova na repertoaru Narodnog pozorišta Sarajevo. Utorak je rezervisan za operu, zbog čega bi sarajevska publika trebala pogledati operu Prodana nevjesta?

– Zato što je osvježenje u svakom smislu. Zato što je ljudima potreban smijeh, radost. Sada, više  nego ikada. Vidimo se u utorak!