Nedavno objavljeno

Smrznuta hrana kao spas u pandemiji

Moderan i brz način života udaljio je čovjeka od prirode, kojoj se on sada velikim koracima vraća, među ostalim i zbog dokazane povezanosti određenih zdravstvenih problema i načina prehrane. Upravo zbog sve veće brige čovjeka o vlastitom zdravlju, što je naročito u pandemiji izraženo, došlo je do procvata različitih vrsta zamrznute hrane, kao trenda u prehrani

Zamrzavanjem se na niskoj temperaturi pod visokim pritiskom potpuno zaustavljaju sve biohemijske i fermentacijske promjene, kao i djelovanje svih mikroorganizama unutar namirnica. Proces zamrzavanja je brz, zbog čega se ne mogu oblikovati ledeni kristali koji bi uništili stanične strukture. Upravo se zbog te činjenice u namirnicama može sačuvati više minerala i vitamina nego bilo kojom drugom metodom konzerviranja. Čak i svježe povrće i voće stajanjem, lošim rukovanjem ili transportom gubi i do 50 posto vitamina i minerala. Ujedno su namirnice zamrzavanjem dostupne tokom cijele godine, a vrijeme termičke obrade se smanjuje.

Hrana za astronaute

Amerikanac Clarence Birdseye prvi je počeo zamrzavati hranu još 1930. godine, proučavajući način života domorodaca na Aljasci i njihov način zamrzavanja ribe pretvorio u unosan posao. Unaprijedio je poznate postupke zamrzavanja i proširio asortiman namirnica na meso, voće i povrće. Zamrznutu hranu je pakovao u kartonske kutije obložene voskom, a nakon 15 godina proširio je tržište prevozeći hranu u vagonima hladnjačama.

Smrznuti sladoled za astronaute

Dok je pedesetih godina na Zapadu 64% maloprodajnih mjesta imalo rashladne vitrine za držanje zamrznute hrane, danas ih ima 100%. Velike promjene dogodile su se šezdesetih godina kada su obavljeni prvi svemirski letovi. Dio hrane za astronaute bio je zamrznut, a zagrijavao se pomoću mikrovalnih pećnica.

Zahvaljujući naglom razvitku tehnologije ubrzanog hlađenja, revolucija u zamrznutoj hrani uslijedila je osamdesetih godina kada je krenula prva industrijska linija za proizvodnju pakovanih gotovih jela. Hiljade obroka u radničkim restoranima vadilo se iz ledenica i zagrijavalo neposredno prije pauze za ručak.

Tada su se pojavile i prve zamrznute pljeskavice, što je dovelo do povećanog interesa za ovakav oblik namirnica. Umjesto da se prženi krompirići pripremaju u hotelu ili restoranu, proizvodili su se u tvornici te su smrzavani i pakovani u odgovarajućim količinama.

Tokom prošlog stoljeća asortiman se proširio od smrznutih namirnica na smrznuta polugotova i gotova jela, a i ambalaža je postala praktičnija – od pakovanja u obliku obroka do mogućnosti zagrijavanja u običnoj ili mikrovalnoj pećnici.

U 2001. godini povećanje potrošnje zamrznute hrane na američkom se tržištu, s obzirom na 2000. godinu, kreće između 4 i 32 procenta, ovisno o kategoriji. Tako se povećala potrošnja mesnih gotovih jela, plodova mora i miješanog povrća.

Prema istraživanju Američkog instituta za zamrznutu hranu u 2020., čak 94% potrošača zamrznutu hranu kupuje povremeno, dok je njih 30% kupuje stalno. Istraživanje ponašanja potrošača, koje je naručio Američki institut za smrznutu hranu (AFFI), pokazalo je da je porast potražnje za smrznutom hranom rezultat ponašanja kupaca koji se vraćaju, kao i onih koji prvi put kupuju. Potražnja za smrznutom hranom nastavit će se i nakon pandemije, pokazuje istraživanje.

Nakon porasta od 94 posto sredinom marta 2020., ukupna prodaja smrznute hrane u aprilu 2020. u odnosu na prije godinu dana u porastu je od 30 do 35 posto.
Velika većina Amerikanaca kupuje smrznutu hranu. 86 posto svih potrošača kupilo je smrznute artikle, poput smrznute pizze, povrća i predjela, od početka marta. “To uključuje jednak udio čestih kupaca smrznute hrane, kao i potrošače koji se ne smatraju redovnim kupcima”, rekla je Anne-Marie Roerink, direktorica i osnivačica agencije 210 Analytics.

Kupci će se vratiti: 50 posto potrošača koji su kupili smrznutu hranu od početka COVID-19 reklo je da će kupiti puno više (18 posto) ili nešto više (32 posto) u sljedećih nekoliko mjeseci.

Police u supermarketima sa smrznutim proizvodima nude veliki izbor

Gotova jela

Pripremanjem hrane unaprijed i njezinim zamrzavanjem štedite vrijeme, energiju i novac. Zamrznuta već pripremljena hrana daje raznovrsnost vašem jelovniku te je dobrodošla kod iznenadnih gostiju. Iako kod gotovih jela općenito važi pravilo da se trebaju pripremati kao da će se odmah potrošiti, ipak je važno pridržavati se određenih uputa:

* jela pripremajte samo od svježih i kvalitetnih namirnica jer se zamrzavanjem ne poboljšava kvalitet hrane

* so i začine najbolje je dodati kada se jelo odmrzne, kao i namirnice poput jaja i pavlake koje se dodaju pri kraju kuhanja

* upotrebljavajte što manje masnoće

* pripremljena jela treba dobro ohladiti i zamrznuti

* peciva, kolači od dizanog, prhkog i lisnatog tijesta te neka druga jela poput pita, okruglica i štrudli mogu se zamrznuti i sirovi i pečeni

* torte, razne sočne kolače od biskvitnog ili nekog drugog tijesta ispecite, ohladite, zapakujte i odmah smrznite

* hljeb, ako je svjež i topao, najprije treba ohladiti, a zatim zapakovati i zamrznuti

* tjesteninu, rižu, puding, kuhani krompir i tvrdo kuhana jaja nije preporučljivo zamrzavati

* jednom odmrznutu hranu nije preporučljivo ponovo zamrzavati.

Dobri razlozi za zamrzavanje hrane

* zadržava svježinu, većina smrznute hrane je svježija od one koju imate u frižideru

* uvijek vam je pri ruci, kada je spremate u zamrzivač možete pripremati manje ili veće obroke

* daje vam mogućnost izbora, možete imati raznovrsnu prehranu neovisno o godišnjem dobu: uživajte u malinama usred zime!

* daje vam mogućnost odluke, hrana je spremna kada vi odlučite

* ekonomična je, jela zamrznuta u odgovarajućim količinama smanjuju stvaranje otpada

 

Latest Posts

Raport

spot_img