Fortenova grupa u dvije godine u ekonomiju Hrvatske i regije investira ukupno 255 miliona eura

Fortenova grupa je 7. decembra 2021. u pogonu Jane u Gorici Svetojanskoj najavila ključne kapitalne investicije Grupe u idućem periodu, ukupne vrijednosti 130 miliona eura te još jednom podsjetila na najvažnije investicije koje je realizovala tokom 2021., u koje je ukupno uloženo 125 miliona eura.

Nedavno objavljeno

Ujedno, kompanija je predstavila i najvažnije naglaske iz poslovanja za devet mjeseci 2021. prema kojima je ukupni konsolidirani prihod Fortenova grupe 54% veći nego u istom razdoblju 2020. te je iznosio 22 milijarde kuna, dok je usklađena konsolidirana EBITDA povećana za 29% i iznosila je 1,7 milijardi kuna. Dodatno je narastao i profit pa je u devetomjesečnom poslovanju ostvarena neto dobit od 1,3 milijarde kuna što predstavlja poboljšanje od 1.855 miliona kuna u odnosu na gubitak ostvaren u devet mjeseci 2020. Krajem septembra Grupa je na računu imala 2,5 milijardi kuna u novcu i novčanim ekvivalentima, a usljed značajnog smanjenja duga zbog prodaje segmenta Zamrznute hrane omjer zaduženosti smanjen je na 4.2 puta.

Najveća kapitalna ulaganja Fortenova grupe u proizvodnom segmentu su u novu, tehnološki najsavremeniju aseptičku liniju na kojoj će se u Jani puniti osvježavajuća bezalkoholna pića i čija je instalacija u završnoj fazi, vrijednu 11,5 miliona eura, te u novi pogon za prešanje i ekstrakciju ulja u Dijamantu kapaciteta 1.200 t na dan i novu klaonicu u PIK-u Vrbovec.

Novi pogon u Dijamantu vrijedan je 29,3 miliona eura i pojedinačno je najveća investicija Fortenova grupe, dok se ulaganje u novu klaonicu u PIK-u Vrbovec kreće na razini 8,2 miliona eura. U obje kompanije su pripreme u završnoj fazi te projekti uskoro kreću u realizaciju. Ujedno je tokom 2021. u Fortenova grupi realizovano i povećanje kapaciteta linije za proizvodnju ketchupa u Zvijezdi na 10.000 tona, kao i  preuzimanje Osječke mljekare i lansiranje  nove linije mlijeka i mliječnih proizvoda pod brendom „Kravica Kraljica“, dok su prehrambenom segmentu na tržište lansirane dvije ključne inovacije Fortenova grupe –  Planet of Plants proizvodi na biljnoj bazi koji ne uključuju sastojke životinjskog porijekla te Mesne grickalice PIK&Go.

Kad je riječ o ulaganjima u maloprodaju Fortenova grupe, uz Konzumovo preuzimanje  istarskog trgovca Miracolo kojom je s 15 novih prodavaonica Konzum povećao prisutnost u regiji, u maloprodaji Fortenova grupe u 2021. je ukupno je otvoreno 45 novih prodajnih mjesta te je realizovan cijeli niz projekata digitalizacije, zaključno s projektom kojim je Konzum postao prvi maloprodajni lanac robe široke potrošnje u Hrvatskoj u kojem je moguće plaćati kriptovalutama.

„Fortenova grupa u dvije godine u ekonomije regije ukupno investira više od 255 miliona eura. Upravo je podizanje naše investicijske snage bio jedan od najvažnijih ciljeva cijelog lanca aktivnosti koje smo odradili unazad dvije i po godine. Doveli smo kompaniju do prihvatljive razine zaduženosti  i omogućili joj ulaganje u razvoj temeljnih biznisa, a ujedno smo ostvarili izvrsne poslovne rezultate. Očekujemo da ćemo s planiranim daljnjim razduživanjem već u idućoj godini naš investicijski potencijal podići na nivo do 200 miliona eura, a razrađen je inovativni poslovni plan koji će, na primjer, našoj maloprodaji donijeti otvaranje više od 200 novih ili obnovljenih maloprodajnih mjesta u cijeloj regiji, nove distribucijske centre od kojih je najveći distribucijsko-logistički centar Mercatora u Ljubljani, novu platformu e-trgovine kao i  nova lansiranja cijelog niza novih i inovativnih prehrambenih proizvoda“ – istakao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.

„Naši snažni investicijski projekti u segmentu hrane i pića, koji iznose više od 50 miliona eura, usmjereni su na dodatno jačanje liderske pozicije naših brendova te istovremeno proširenje portfolia proizvoda Fortenove kako bismo odgovorili na nove trendove i potrošačke preferencije. Ta ulaganja takođe na opipljiv način pokazuju  novu usmjerenost naših kompanija prema održivijem i efikasnijem poslovanju. Naposljetku, ali nipošto manje važno, povećanje proizvodnih kapaciteta predstavlja osnovu za širenje naše regionalne prisutnosti ulaskom na nova tržišta i u nove kategorije, čime se iz temelja poboljšavaju konkurentske prednosti svih naših kompanija“ – izjavio je Sotiris Yannopoulos, izvršni direktor Fortenova grupe za prehranu.

Pročitaj još
Related

Festival kulture “Slovo Gorčina” 2022

Konferenciji će prisustvovati Vesna Pirija,  članica Upravnog odbora U.G....

Kralj Lear na Bijeloj tabiji

Uz prvaka Drame Narodnog pozorišta Sarajevo Izudina Bajrovića, koji...