Nedavno objavljeno

Fortenova grupa u dvije godine u ekonomiju Hrvatske i regije investira ukupno 255 miliona eura

Fortenova grupa je 7. decembra 2021. u pogonu Jane u Gorici Svetojanskoj najavila ključne kapitalne investicije Grupe u idućem periodu, ukupne vrijednosti 130 miliona eura te još jednom podsjetila na najvažnije investicije koje je realizovala tokom 2021., u koje je ukupno uloženo 125 miliona eura.

Ujedno, kompanija je predstavila i najvažnije naglaske iz poslovanja za devet mjeseci 2021. prema kojima je ukupni konsolidirani prihod Fortenova grupe 54% veći nego u istom razdoblju 2020. te je iznosio 22 milijarde kuna, dok je usklađena konsolidirana EBITDA povećana za 29% i iznosila je 1,7 milijardi kuna. Dodatno je narastao i profit pa je u devetomjesečnom poslovanju ostvarena neto dobit od 1,3 milijarde kuna što predstavlja poboljšanje od 1.855 miliona kuna u odnosu na gubitak ostvaren u devet mjeseci 2020. Krajem septembra Grupa je na računu imala 2,5 milijardi kuna u novcu i novčanim ekvivalentima, a usljed značajnog smanjenja duga zbog prodaje segmenta Zamrznute hrane omjer zaduženosti smanjen je na 4.2 puta.

Najveća kapitalna ulaganja Fortenova grupe u proizvodnom segmentu su u novu, tehnološki najsavremeniju aseptičku liniju na kojoj će se u Jani puniti osvježavajuća bezalkoholna pića i čija je instalacija u završnoj fazi, vrijednu 11,5 miliona eura, te u novi pogon za prešanje i ekstrakciju ulja u Dijamantu kapaciteta 1.200 t na dan i novu klaonicu u PIK-u Vrbovec.

Novi pogon u Dijamantu vrijedan je 29,3 miliona eura i pojedinačno je najveća investicija Fortenova grupe, dok se ulaganje u novu klaonicu u PIK-u Vrbovec kreće na razini 8,2 miliona eura. U obje kompanije su pripreme u završnoj fazi te projekti uskoro kreću u realizaciju. Ujedno je tokom 2021. u Fortenova grupi realizovano i povećanje kapaciteta linije za proizvodnju ketchupa u Zvijezdi na 10.000 tona, kao i  preuzimanje Osječke mljekare i lansiranje  nove linije mlijeka i mliječnih proizvoda pod brendom „Kravica Kraljica“, dok su prehrambenom segmentu na tržište lansirane dvije ključne inovacije Fortenova grupe –  Planet of Plants proizvodi na biljnoj bazi koji ne uključuju sastojke životinjskog porijekla te Mesne grickalice PIK&Go.

Kad je riječ o ulaganjima u maloprodaju Fortenova grupe, uz Konzumovo preuzimanje  istarskog trgovca Miracolo kojom je s 15 novih prodavaonica Konzum povećao prisutnost u regiji, u maloprodaji Fortenova grupe u 2021. je ukupno je otvoreno 45 novih prodajnih mjesta te je realizovan cijeli niz projekata digitalizacije, zaključno s projektom kojim je Konzum postao prvi maloprodajni lanac robe široke potrošnje u Hrvatskoj u kojem je moguće plaćati kriptovalutama.

„Fortenova grupa u dvije godine u ekonomije regije ukupno investira više od 255 miliona eura. Upravo je podizanje naše investicijske snage bio jedan od najvažnijih ciljeva cijelog lanca aktivnosti koje smo odradili unazad dvije i po godine. Doveli smo kompaniju do prihvatljive razine zaduženosti  i omogućili joj ulaganje u razvoj temeljnih biznisa, a ujedno smo ostvarili izvrsne poslovne rezultate. Očekujemo da ćemo s planiranim daljnjim razduživanjem već u idućoj godini naš investicijski potencijal podići na nivo do 200 miliona eura, a razrađen je inovativni poslovni plan koji će, na primjer, našoj maloprodaji donijeti otvaranje više od 200 novih ili obnovljenih maloprodajnih mjesta u cijeloj regiji, nove distribucijske centre od kojih je najveći distribucijsko-logistički centar Mercatora u Ljubljani, novu platformu e-trgovine kao i  nova lansiranja cijelog niza novih i inovativnih prehrambenih proizvoda“ – istakao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.

„Naši snažni investicijski projekti u segmentu hrane i pića, koji iznose više od 50 miliona eura, usmjereni su na dodatno jačanje liderske pozicije naših brendova te istovremeno proširenje portfolia proizvoda Fortenove kako bismo odgovorili na nove trendove i potrošačke preferencije. Ta ulaganja takođe na opipljiv način pokazuju  novu usmjerenost naših kompanija prema održivijem i efikasnijem poslovanju. Naposljetku, ali nipošto manje važno, povećanje proizvodnih kapaciteta predstavlja osnovu za širenje naše regionalne prisutnosti ulaskom na nova tržišta i u nove kategorije, čime se iz temelja poboljšavaju konkurentske prednosti svih naših kompanija“ – izjavio je Sotiris Yannopoulos, izvršni direktor Fortenova grupe za prehranu.

- Advertisement -

Latest Posts

Raport

spot_img
spot_img