Nedavno objavljeno

IMAN DELLA LUNA GLUŠAC: Malim koracima možemo promijeniti puno

Brend drvenog nakita iza kojeg stoji dizajnerica Iman della Luna Glušac osvaja kupce svojim kreativnim i ekološki prihvatljivim pristupom, osviještenošću o zaštiti prirode te idejom da se nakon svake prodate kolekcije posadi stablo na teritoriji Bosne i Hercegovine

“Kroz umjetnost možemo istovremeno misliti i o prirodi i etičnosti i o estetici”

Napisala Mersiha Drinjaković
Snimili Eldar Muhić i Mirza Raunić

Unikatni drveni nakit pod nazivom Iman della Luna design nastao je kada je dizajnerica Iman della Luna Glušac udružila snage s Almom Selimović, kreativnom direktoricom Studija 59 koji se bavi izradom komada namještaja i kućnih potrepština od drveta, smole i metala. Upravo strast prema zajedničkim materijalima i kreativnost koju iskazuju u poslu spojila je Iman i Almu, te je početkom ove godine nastao i brend nakita, koji je predstavljen i na Milano Jewelry Weeku.
Dvije dizajnerice kreativnog duha udahnule su život modnom dodatku koji privlači pažnju kako oblikom i teksturom tako i brižljivo ugrađenim detaljima. Nakit prave od recikliranog drveta – hrasta, masline, oraha i abonosa, te tekućeg stakla. “Proces izrade jedne narukvice počinje skicama i crtežima, pa na red dolazi biranje boja i drveta. Zatim postavljamo materijal u kalupe, koje pravimo za svaki komad nakita pojedinačno, te u njih dodajemo smolu, pigment i druge materijale. Sušenje i obrada narukvice traje između šest do osam dana. U izradi koristimo nekoliko mašina, ali za fini finalni rad potrebno je ipak većinu ručno obraditi”, govori Iman.
Po struci je dizajnerica i pravnica, a trenutno se educira i u oblasti menadžmenta. Rođena je u Italiji, u Bariju, a živi i radi u Sarajevu. Ljubav prema umjetnosti njezin je životni pogon. “Zato svakodnevno biram da radim ono što volim”, kaže.

U skladu sa ekologijom

Ovog novembra posebno ju je obradovala vijest da njezin drveni nakit putuje u London, jer su dvije kompanije iskazale zanimanje da ga uvrste u svoju prodajnu ponudu. “Dugoročni cilj brenda jeste da kreiramo unikatan nakit, ali usto i ekološki prihvatljiv. Trenutno, skoro svi materijali koji se koriste u izradi asesoara su biorazgradivi i antialergeni, bez životinjskog porijekla. Želim i da nam postane praksa da se nakon svake prodate kolekcije posadi drvo na teritoriji Bosne i Hercegovine. Na taj način prirodi vraćamo ono što joj svakodnevno oduzimamo.”

Asesoari se rade u kolekcijama, a svaka kolekcija broji do 50 komada različitih tema, dezena, vrste drveta. “Svaki komad ostaje unikatan, a osoba koja ga kupi dobije malu priču o kolekciji i načinu tretiranja prirode i izrade proizvoda, kao i kolekcijski broj.”
Umjetnici koji uz Iman i Almu čine ovaj kreativni i eco friendly tim su ljubitelji prirode, zanatlije, dizajneri, osobe koje vole svoj posao i koji, kako naglašava naša sugovornica, trebaju biti fer plaćeni. Stari zanati u BiH, kako se čini, polako iščezavaju, a Iman uz svoje kolege i kolegice pokušava spojem metode rada, materijala i dizajna da ih održi u životu.
“Spoj tradicije, zanata i avangarde najbolje opisuje naš brend. Nakit i asesoari nisu dosadna tema, velik dio mode je u detaljima, a ako su ti detalji ručni rad, cijeli brend dobiva autentičnu i jedinstvenu notu i posebnost.”
Iman je trenutno fokusirana na izradu narukvica, naušnica, prstenja i manžetni, a plan joj je razvoj produkcije, te proizvodnja torbi, broševa, igli za kosu, kutija za nakit, okvira za naočale. “Želim raditi sa bio smolom, koju bih uvozila, jer je nema na našem tržištu. Cilj mi je da kroz brend i platformu koju s vremenom izgradim širim priču o podizanju svijesti o odnosu čovjeka i prirode i bitnosti nas kao jedinki koje malim koracima možemo promijeniti puno, te da nam uvijek bude u fokusu da kroz umjetnost istovremeno možemo misliti i o prirodi i etičnosti i o estetici.”
Ambiciozna i radišna, Iman je jasno zacrtala planove: želi da se njezini dizajnerski komadi od drveta nađu u konceptualnim dućanima širom svijeta, da učestvuje na sedmicama nakita, da predstavlja svoju zemlju kao umjetnica, a već se raduje i predstojećoj reviji nakita u Milanu 2022. godine. I na kraju, ali ne i najmanje važno: “Želim osvijestiti što više ljudi o ekologiji i recikliranju te podići svijest o planeti Zemlji makar malim komadom nakita koji nosite na sebi.”

Gracija 417, decembar 2021.

Latest Posts

Raport

spot_img