Nedavno objavljeno

Jeste li čuli za Snapchat dismorfiju?

“Snapchat dismorfija” je zabrinjavajući novi trend zbog kojeg ljudi žele izgledati kao na filtriranim selfijima. Istraživači s Univerziteta u Bostonu izrazili su zabrinutost zbog ovog alarmantnog fenomena

Svi znaju da je zabavno igrati se filterima na Instagramu i Snapchatu pri pravljenju selfija, no da li biste zaista trajno izmijenili svoje lice kako biste postigli airbrush ili cookie efekat? Prema navodima tri istraživača sa Bostonskog univerziteta, mnogi bi. Istraživači navode brojne primjere zahtjeva za plastičnim operacijama kako bi se postigao selfi-izgled.
Rezultati istraživanja, objavljeni u članku o tjelesnoj dismorfiji u medicinskom žurnalu JAMA Facial Plastic Surgery, otkrili su da su ranije ljudi tražili da izgledaju poput određenih slavnih ličnosti, dok danas zahtjevima za plastičnim operacijama dominiraju filteri na društvenim mrežama.

Promjena percepcije ljepote

Dismorfični tjelesni poremećaj koji se povremeno još uvijek naziva dismorfofobijom, jeste psihički poremećaj koji karakterizira opsesija idejom da su neki dijelovi tijela ili sveopći izgled izuzetno manjkavi, te da ih se treba popraviti.
Autori nalaze da filteri na društvenim mrežama direktno “mijenjaju percepciju ljepote širom svijeta”, te da ljudi danas pate od “Snapchat dismorfije” usljed koje zahtijevaju “punije usne, veće oči ili tanji nos”. Istraživači dalje navode da se radi o “alarmantnom trendu, jer filtrirani selfiji često predstavljaju nedostižan izgled, te kod pacijenata zamućuju liniju između stvarnosti i mašte”. Dodaju da je “poznato da ugao i mala udaljenost sa koje se selfiji prave mogu deformirati dimenzije lica te dovesti do nezadovoljstva. Pacijenti mogu zatražiti operaciju nadajući se boljem izgledu na selfijima i društvenim mrežama.”
Alarmantno je da ove navode podržava i američka Akademija za plastičnu i rekonstruktivnu hirurgiju lica (AAFPRS). U 2017. godini, 55% hirurga izvijestilo je o pacijentima koji su željeli procedure za unapređenje selfi izgleda naspram 42% iz prethodne godine.
Bostonski istraživači ističu koliko štetni ovi filteri mogu biti po ljude, naročito mlade: “Modeli i glumci u magazinima i na reklamama izgledaju savršeno, no javnost nije imala lagan pristup metodama za izmjenu vlastitog izgleda… Danas, uz aplikacije kao što su Snapchat i Facetune, isti nivo savršenstva je dostupan svima. I više se ne radi o slavnim ličnostima koje propagiraju standarde ljepote, već su to sad drugar/ica iz razreda, saradnik/ca ili prijatelj/ica.”

Latest Posts

Raport

spot_img