Tajna Chanela 5

Simbol stila i najprodavaniji parfem svih vremena, Chanel No 5 prvi je put predstavljen svijetu 5. maja 1921. godine. Svoje su mu lice posudile neke od najljepših žena na svijetu, a za spektakularne kampanje bili su zaduženi samo najveći fotografi

Nedavno objavljeno

Priredila: Mersiha Drinjaković
Snimci: AG

Coco Chanel

Žena s cimetnosmeđom svjetlucavom kožom leži pored bazena u crnom jednodijelnom kupaćem kostimu bez leđa. Dok sjena aviona prelazi preko njezinog tijela, s druge strane bazena iskrsava preplanuli muškarac u Speedo gaćicama i baca se u vodu. Jedino što čujete u tom trenutku je zadihani glas žene koja govori: “Ja sam stvorena od plavog neba i zlatnog svjetla. I ovako ću se osjećati zauvijek.” Muškarac izlazi iz vode i nestaje, žena okreće lice prema suncu, a novi glas iz pozadine poziva: “Podijelite fantaziju. Chanel 5.” Ova reklama vrtila se na TV stanicama 80-ih godina prošlog stoljeća. Napravio ju je Ridley Scott kao reklamnu alhemiju koja je dugo određivala jedan brend. Možda više nego ijedan drugi parfem, identitet Chanela 5 bio je povezan s nekonvencionalnim karakterom žene koja ga je stvorila.

Važnost broja

Kada joj je 1921. njen tadašnji ljubavnik vojvoda Dmitri Pavlovič predstavio nekadašnjeg ruskog parfimera Ernesta Beauxa, Gabrielle Coco Chanel mu je postavila izazovan zadatak da stvori miris koji će reflektirati njenu osobnost, nešto apstraktno i jedinstveno, da jednostavno miriše kao žena. Osim toga, kazala mu je kako ne želi da taj parfem miriše poput nekog cvijeta, iako su tad u modi bili monofloralni parfemi, već da napravi neku kompoziciju mirisa. Beaux je tada već eksperimentirao sa sintetičkim molekulama mirisa nazvanim aldehidima.

Chanel No 5 je prvi parfem u cvjetno-aldehidnoj grupi i prvi po količini aldehida u svojoj kompoziciji. Legenda kaže kako ih je asistent Ernesta Beauxa greškom predozirao. U visokim notama su aldehidi, bergamot, limun, neroli, ylang-ylang; u srcu kompozicije su jasmin, ruža, đurđevak, iris, a u bazi vetiver, sandalovina, vanilija, amber i pačuli.

Kada je imao dvije serije kombiniranih komponenti, Beaux je zamolio Coco Chanel da odabere jednu od dvije: prva serija bila je označena brojevima od jedan do pet, a druga od dvadeset do dvadeset četiri. Chanel je izabrala pet, a čuveni miris dobio svoje ime. Mademoiselle je svijetu novi miris predstavila petog maja, petog mjeseca u godini, od pet izabranih komponenti, godine 1921.

Za Jacquesa Polgea, dizajnera mirisa koji u kompaniji Chanel radi više od 30 godina, tajna Chanela No 5 je u njegovoj jedinstvenoj kompoziciji. “Pravi parfem treba biti misteriozan i nedefiniran. Nikad ne smije odavati sve odjednom. To je kao karakter neke osobe – najintrigantniji su oni koji otkrivaju sebe dio po dio, tako da uvijek otkrivaš nešto novo o njima”, kaže on.

Godine 1954. pitali su Marilyn Monroe šta nosi u krevetu. “Samo nekoliko kapi Chanela No 5.”, odgovorila je platinasta ljepotica, kojoj je u to vrijeme Hollywood bio pod nogama. Teško je zamisliti ijedan drugi parfem koji bi mogao bolje odgovarati njezinoj seksualnosti: toplokrvan, ali delikatan i neuhvatljiv. Njezine riječi bile su dovoljne milionima žena da se odluče za Chanel No 5

Od Catherine do Audrey

Marilynkina potvrda kvalitete Chanela No 5 postala je prva u dugoj tradiciji povezivanja ovog parfema s lijepim ženama. Francuske glumice Catherine Deneuve, koja je reklamirala parfem u 60-im i 70-im, i Carole Bouquet, koja je posudila svoje lice ovom brendu tokom 80-ih i 90-ih, podvukle su njegovu sofisticiranost. Deneuve u jednoj reklami kaže: “On razumije da ne mogu govoriti o osjećajima, dozvoljava mi da to pokazujem na druge načine.” Tokom 60-ih, američka manekenka Cheryl Tiegs te glumica Ali MacGraw utjelovile su duh mladosti, joie de vivre, koji leži u Jazz Age srcu parfema. Glumicu Lauren Hutton je za kampanju 1968. slikao Richard Avedon. “Chanel No 5 je moj omiljeni parfem. Za mene on ima miris ženstvenosti, skupoće i sigurnosti. Osim toga, sjećam se da sam tad mislila: I ja ga, naravno, volim”, rekla je Huttonova.

OČEKUJUĆI POLJUBAC Najveću potvrdu vrijednosti vječnog parfema daje upravo Coco Chanel. Na pitanje gdje žena treba nanijeti kapi mirisa, Mademoiselle odgovara: “Svugdje gdje očekuje da će biti poljubljena”

Nakon senzualnosti koju je u reklami za Chanel No 5 ovjekovječila Nicole Kidman, a koja je izabrana jer “predstavlja jedinstveni standard elegancije i utjelovljuje duh Chanela”, ulogu zaštitnog lica modne kuće preuzela je Audrey Tautou. Tridesetdvogodišnja francuska glumica ima svoje sjećanje na čuveni parfem. “Kad sam bila djevojčica, moja tetka je u radnoj sobi držala bočicu Chanela 5. Meni ja ta bočica izgledala ogromno, nismo je smjeli dotaknuti, tako da je bila simbol misterije i luksuza. Bila je kao nakit”, kaže Audrey, koja u reklami za Chanel 5 odaje francuski šik, ali i topli šarm. Audrey je snimila i kratki reklamni film – priča se vrti oko dva neznanca, koji se uvijek ogriješe prilikom svojih susreta. Film je režirao Jean-Pierre Jeunete, koji je s Audrey sarađivao i na filmu Amélie. Francuska je glumica pun pogodak u reklami za ovaj parfem jer igra i glavnu ulogu u Coco Avant Chanel (Coco prije Chanel), filmu o legendarnoj modnoj dizajnerici koji potpisuje Anne Fontaine, a koji se prošlog mjeseca počeo prikazivati u kinima.

Ipak, najveću potvrdu vrijednosti vječnog parfema daje upravo Coco Chanel. Na pitanje gdje žena treba nanijeti kapi mirisa, Mademoiselle odgovara: “Svugdje gdje očekuje da će biti poljubljena”. Ne gdje “želi”, već gdje “očekuje”. Zapamtite to.

Iza kamere

Dok su se godinama ispred objektiva smjenjivale neke od najljepših žena svijeta, ikone svoga doba, za spektakularne kampanje bili su zaduženi samo najjači: Helmut Newton, Richard Avedon, Irving Penn, Daniel Jouanneau i Patrick Demarchelier.

 

Pročitaj još
Related

Pozadina se računa, itekako

Oblikovana i seksi zadnjica? Vjerovatno, kada se postavi pitanje...

Tajna vitkih Francuskinja

Za zemlju poznatu po pecivima i svježim bagetima na...

Glimmerstick olovka za oči – postojana boja i kvalitetna njega

Glimmerstick olovka ističe oči na klasičan način i lako...

Ovo su loše navike kojih niste svjesni, a zbog kojih brže starite

Mnogi nažalost nisu ni svjesni koliko njihove uobičajene navike...