Pobijedite celulit!
29.03.2010. u 08:27 sati


Ljepota i zdravlje

Pobijedite celulit!


Imamo ga preko čitave godine, ali ga se uvijek sjetimo dolaskom lijepog vremena. Možda zbog skorašnje probe kupaćeg kostima koja će nemilosrdno otkriti sve naše mane. Celulit je kompleksan problem: želite li ga definitivno pobijediti, pristupite mu ozbiljno i budite uporni

Nemojte unaprijed plakati i samosažalijevati se: celulit nije nepobjediv. Imaju ga skoro sve žene, uključujući i one najljepše na svijetu. Ali, kako se pojavi, tako može i nestati. Saznajte šta je uzrok vašeg problema: loša cirkulacija, prekomjerna težina ili hormonski poremećaj, i pobijedite ga uz pomoć odgovarajućih sredstava – krema, hrane, sporta… Ili – svega toga zajedno. Loša vijest je da celulit pogađa sve žene, mršave i debele, uključujući i tinejdžerke. Dobra vijest je da ima mnogo načina za tretiranje celulita, a da bi bili efikasni, kozmetičke tretmane, vježbe i masaže treba pažljivo odabrati. Prema težini i godinama.
Pogledajte se pažljivo u ogledalo, ali ne pretjerujte sa samokritikom: jedino što vam treba je samodijagnoza.

Šta činiti?

Piling Ukoliko je vidljiv tek kada prstima stisnete kožu, vaš celulit je na prvom mjestu mješavina mrtvih ćelija i površinske masnoće. Riješit ćete ga se ukoliko pristupite svakodnevnom pilingu: tokom tuširanja upotrijebite grubu rukavicu i kremu za piling s krupnijim granulama.
Ljekar Izgleda li vam da celulit nije samo na površini i osjetite li grudvice ispod kože, najvjerovatnije se radi o problemima s cirkulacijom, hormonima ili zadržavanju vode. Tada je potrebno potražiti pomoć ljekara, jer ni najbolja anticelulitna krema ne može sama riješiti vaš problem.
Težina Celulit je masnoća lokalizirana na određenim područjima tijela, vremenom postaje vlaknast jer je mikrocirkulacija loša. Gubite li na težini, gubite i celulit. Ukoliko ste mršavi, odaberite masažu i sport za poboljšavanje cirkulacije.  
Krema Potrebno je, tačnije, idealno je koristiti dvije: dnevnu i noćnu, koju ćete nanijeti prije odlaska na spavanje – prema najnovijim istraživanjima, potkožna masnoća se najbolje otapa noću. Idealna noćna anticelulitna krema je na bazi kofeina.
Liposukcija Razmišljate li o liposukciji jer mnogi kažu da je najkraći put do savršene linije, morate znati da je liposukcija izvlačenje dubinske masnoće. Celulit nije prava masnoća, nego fibrozna, najviše nakupljena na površini, odmah ispod kože. Imate li više celulita nego masnoće, neka vam hirurg objasni da ga se nećete osloboditi liposukcijom. Ili ćete biti razočarani rezultatima nepotrebne intervencije.
Elektrofereza, ultrazvuk, laseroterapija, mesoterapija… Važno je ukazati povjerenje stručnim licima, bez obzira na koji od tretmana se odlučite. Moguće je koristiti i kombinaciju različitih tretmana, ovisno o vrsti celulita.
Čuda Celulit je uporan neprijatelj. Krema će ga ublažiti, ali ga ne može otkloniti, kao ni masaže ni ultrazvuk. Pobijedit ćete ga kombiniranjem različitih tretmana. Uključite kozmetičara, ljekara i dijetologa. Ne vjerujte nikom ko govori o čudesnim tretmanima.

Za svakog drugačije

Ako imate viška kilograma, celulit je uočljiviji, dovoljno je samo nekoliko kilograma više i masni jastučići dobivaju tipičan izgled “madraca”. Sem toga, koža je hladna, opuštena i mekana, kapilari istaknuti jer je cirkulacija usporena. Pogoršat ćete situaciju takozvanim yo-yo efektom, stalnim variranjem težine tkivo gubi kompaktnost i moguće je pojavljivanje fleka na koži. Ukoliko se radi o velikom broju prekomjernih kilograma, potrebno je promijeniti način života: od dijete do sporta, od kozmetičkih sredstava do suplemenata. Uz pomoć joge i meditacije lakše ćete postići unutrašnju ravnotežu, neophodno potrebnu za usvajanje novih i zdravih životnih navika. Neka se na trpezi što češće nađe morska riba bogata jodom i kalijem, značajnim pri oslobađanju viška tekućine. Dobro će doći i čaša crnog vina dnevno, koje će pospješiti mikrocirkulaciju i tako pomoći u borbi protiv celulita. Ples, i to onaj sličan plemenskom, bogat instinktivnim ritmovima, sagorjet će višak kalorija. Svakodnevnom samomasažom pomoći ćete organizmu da se oslobodi viška tekućine.
Ako ste mršavi, celulit je nepravilno raspoređen i ima granulozan izgled. Osnovni uzrok narandžine kore je zadržavanje vode koje nije povezano s težinom. Razlog mogu biti loša cirkulacija ili lagana hormonska neravnoteža. Visoke pete mogu pogoršati situaciju, naročito tanke, nestabilne i više od šest centimetara. Bolje se odlučiti za punu petu ili platforme, iste su visine a ne ometaju cirkulaciju. Za pospješivanje cirkulacije korisno je tuširanje ili banjanje hladnom vodom (26-27 stepeni). Hrana bogata vitaminom C suprotstavlja se formiranju celulita jer jača kapilare i ubrzava mikrocirkulaciju. Dakle, što više agruma, kivija i jagoda. Odličan je sok od grejpa jer je blagi diuretik, ali svježe cijeđen i bez šećera. Najpreporučljiviji su bicikl ili stepper, barem triput sedmično, kako bi sagorio višak kalorija i eliminirala se nakupljena tekućina. Idealna je masaža “palpez roulez”, štipkanje kritičnih mjesta palcem i kažiprstom, kako bi se nakupljena masnoća “otkačila” od tkiva.

Ako ste adolescentica, celulit se ne vidi dok ne stisnete kožu između prstiju. Celulit se može pojaviti već u vrijeme razvoja i tada je uzrok tipična navala hormona: provocira iznenadan porast zadržavanja vode koja se infiltrira u tkivo. Najgori neprijatelji celulita u tinejdžerskom dobu su gazirana pića i grickalice. Neki kažu i mobilni telefoni, jer se sve više slobodnog vremena provodi s telefonom u ruci, a manje se ima volje za bavljenje sportom i kretanjem. Kada se tuširate toplom vodom, na kraju isprskajte cijelo tijelo hladnom – pospješit ćete cirkulaciju. Jogurt je pravi saveznik zdrave ishrane, regulira probavu i obnavlja crijevnu floru, poboljšavajući izgled kože. Konzumirajte ga kao dodatak salatama i što je češće moguće uz doručak. U ovim godinama dobro dođe svaki vid aktivnosti s tonificirajućim učinkom. Zategnuti mišići ostavit će malo mjesta masnim ćelijama. Pažnja: ne pretjerujte s aerobikom, stepom i spinningom – prenapregnuti mišići su skloni zadržavanju tekućine. Nanosite svakodnevno hidratantno mlijeko, što će ujedno biti i dobra masaža za kožu, i to uvijek krećući od nožnih prstiju prema gore.  

Ako ste u razdoblju menopauze, koža je opuštena i masni čvorići su tvrdi na dodir, što se događa jer tkivo vremenom postaje manje zategnuto, a rastu i problemi s cirkulacijom. Generalno gledano, celulit je problem fertilnog perioda u životu žene i nije dokazano da u vrijeme menopauze postaje izraženiji. Ne pribjegavajte drastičnim dijetama, kako ne biste uzrokovali dodatno slabljenje kompletne figure, kao ni preagresivnim masažama koje mogu dovesti do pucanja kapilara, dodatno pogoršavajući cirkulaciju. Veoma je korisno piti čajeve protiv otečenosti, jednom ili dvaput dnevno. Kako bi se poboljšala cirkulacija, treba jesti dosta šumskog voća jer sadrži flavonoide, izvrsne za zaštitu kapilara. Ne zaboravite ni ananas, čiji bromelin će vam pomoći da se oslobodite viška tekućine. Idealan sport je plivanje, kao i gimnastika u vodi, istovremeno sagorijeva masnoće i zateže mišiće. Masažu bokova i butina potrebno je izvoditi specifičnim masažerima kako bi se reaktivirala cirkulacija i tonificiralo tkivo. Nakon masaže u kožu utrljati nekoliko kapi esencijalnog ulja od divljeg kestena zbog drenažnog efekta.

Anticelulitni proizvodi

Ako koristite neki od anticelulitnih proizvoda, zbog barem pet razloga to treba činiti svakodnevno

Odlučili ste se protiv celulita boriti uz pomoć kreme ili spreja? Odličan izbor. Važno je koristiti ih neprekidno, jer aktivne supstance samo tako imaju dovoljno vremena za djelovanje. Novina je da nove formule specifičnih kozmetičkih proizvoda još na neke pozitivne načine djeluju na vašu kožu.
Ubrzavaju cirkulaciju Među mnogobrojnim faktorima koji uzrokuju stvaranje celulita, jedan od najvažnijih je loša cirkulacija. Razlog je nedovoljna opskrbljenost tkiva kisikom, zbog čega i dolazi do njegove upale. Zato je potrebno anticelulitne proizvode obogatiti supstancama koje ojačavaju zidove krvnih sudova i poboljšavaju njihovu funkcionalnost. Kako bi se ubrzala mikrocirkulacija, odaberite kreme i fluide bogate flavonoidima, ekstraktima biljnog porijekla, kao što su ruta (rutvica), divlji kesten i centella asiatica (gotu kola). Masirajte kožu uvijek odozdo prema gore, kako biste ubrzali vensku cirkulaciju.
Smanjuju otečenost Otečeni zglobovi i butine su posljedica loše cirkulacije krvi i limfe. Nije slučajno da se radi o problemu koji pogađa žene s celulitom. Ali, koriste li se redovno specifični proizvodi, problem se može ublažiti ili riješiti. Supstance za drenažu su ananas, alga fucus i maslačak, prisutni u mnogim formulama.  
Napadaju slobodne radikale Želite li još neki dobar motiv za konstantnu upotrebu kreme? Vaša koža će mnogo duže zadržati svjež i mladalački izgled. Uzročnici celulita su isti oni koji povećavaju nastanak slobodnih radikala, odgovornih za starenje kože. A starenje se može odgoditi upotrebom seruma, fluida i krema s antioksidantnim sastojcima kao što su selen i vitamin E.
Vlaže kožu Cirkulacija je usporena, otečenost raste i slobodni radikali napadaju na svim frontovima: uz takvo stanje obavezno ide hrapava i beživotna koža. Ali, svakodnevno nanošenje kreme može pomoći i kod ovog problema. Održavanjem određenog nivoa vlažnosti, koži se osigurava gladak i sjajan izgled.
Sprječavaju fleke Znate li da su fleke na koži često povezane s celulitom? Čvorići masnoće dubinski rastežu tkivo i kada više ne nalaze dovoljno mjesta, idu prema vanjskim dijelovima, površinski sloj kože puca i nastaju fleke. Redovnim apliciranjem kozmetičkih preparata pomažete epidermi da ostane elastična i da ne puca. Odaberite proizvode sa supstancama za stimuliranje elastičnosti kože, kao što je vitamin C, koji pospješuje sintezu elastina i kolagena.

Hrana koja pospješuje cirkulaciju, godi tkivu i djeluje na celulit

Jeste li znali da je dinja puna šećera, dok je riba pravi lijek protiv celulita?

Celulit nećete pobijediti preskakanjem obroka ili hraneći se isključivo povrćem. Treba jesti pet puta dnevno: tri obroka i dvije užine. Određene namirnice mogu umanjiti upalne promjene, a neke ih mogu pogoršati. Trebate ograničiti unos hljeba, tjestenine i riže (ili, ako baš morate, odaberite integralnu). Upaljenost masnog tkiva i, dakle, pojavu celulita pospješuju rafinirani ugljikohidrati, uzrokujući rast nivoa inzulina, hormona koji višak šećera u krvi transformira u masnoće, tačnije u – masne jastučiće. Iz istog razloga je bolje izbjegavati preslatko voće (dinja, grožđe, mandarine). Out su, također, mliječni proizvodi i crveno meso: masnoće koje se u njima nalaze pogoršavaju stanje upale, pospješujući i zadržavanje tekućine. Saveznici među namirnicama su riba, bogata omega 3 masnim kiselinama, dobrim holesterolom koji ne ometa cirkulaciju i odstranjuje toksine, učestvujući u reduciranju otečenosti i poboljšavanju ćelijske strukture. Još jedan izvor dobrog holesterola je i riblje ulje, koje možete uzimati u kapsulama.
ANANAS Sadrži velike količine bromelina, enzima koji pospješuje eliminiranje štetnih supstanci iz organizma. Pojedete li komad ananasa poslije odreska, ubrzat ćete probavu.
ARTIČOKE Neka vam ne nedostaju na trpezi: stimuliraju izmokravanje i pomažu smanjivanju nivoa holesterola. Želite li iskoristiti sve korisne supstance, jedite ih svježe u salati, s dosta limunovog soka i kašičicom maslinovog ulja.
BOROVNICE Njihov sok je veoma ukusan i bez dodatka šećera. Možete ih jesti s malinama i kupinama, bogate su polifenolima, antioksidansima koji čiste krv.
CURRY Protuupalni začin s drenažnim dejstvom, sadrži aktivne antioksidanse sposobne da zaštite kožu od starenja i podare joj vitalnost.
DAIKON Japanski naziv za bijelu repu, vrstu džinovske rotkvice, koja pomaže u čišćenju arterija od masnoća. Ako je mala, izrendajte je i jedite kao salatu, a veću jedite kuhanu (ne bacajte ni vodu u kojoj ste je kuhali).
ĐUMBIR Poželjeli ste neki snažan okus ili pojesti nešto slano? Popijte šolju čaja od đumbira, pomaže čišćenju i detoksikaciji organizma.
GROŽĐE Sok je prilično kaloričan (66 kalorija na 1 decilitar), ali daje energiju, osvježava, ima diuretski i detoksikacijski učinak. Čaša soka od grožđa je idealna užina.
JEČAM Mrštite se kad pomislite na njegov okus? Probajte integralni, mnogo je bogatijeg okusa, dodajte ga u supu i kuhana jela ili obaren u salatu.
JOGURT Probajte ga kao light začin za meso ili salatu. Pijte ga često za doručak: obnavlja crijevnu floru i poboljšava izgled kože.
KOMORAČ Sadrži vlakna i vitamin C, svakodnevno potrebne organizmu.
MUŠMULE Prirodni su antioksidans, jedite ih umjesto grickalica. Ili napravite kompot, ne guleći ih.
PIVSKI KVASAC Prirodna supstanca s vitaminima B grupe, važnim za reguliranje probave.
PLAVA RIBA Inćuni, sardine, skuša, bakalar… Bogate kalijem i jodom i kada su zamrznute, jedite ih što češće.
PURETINA Kao i piletina, sadrži male količine masnoće, ali je mnogo bogatija željezom – oko 1,5 miligram na 100 grama.
RICOTTA Najlaganiji od svih sireva. Ovčiji ili kravlji, nije bitno, odaberite onaj koji vam se najviše sviđa i dodajte ga u tjesteninu.
SOJINE KLICE Jedete li ih svježe, pune su vitamina i minerala koji pomažu eliminiranju viška tekućine.
SALATA Kada se želite osvježiti, pojedite veliku zdjelu i bit ćete siti zbog velike količine vlakana, a skoro je beznačajan broj kalorija (25 na 100 grama). Za što bolji okus dodajte kuminu, kapare, rotkvu ili poneki komadić jabuke ili ananasa.
TRAVE Mješavina za čaj: 30 g lista bršljana, 40 g vrhova cvijeta zove, 10 g listova borovnice, 20 g preslice. Kašičica mješavine na dva decilitra vode pomaže kod otečenosti.
VINO Alkoholni aperitivi i likeri otežavaju rad jetre, ometajući izlučivanje štetnih tvari. Čaša vina dnevno, međutim, poboljšava cirkulaciju i štiti krvne sudove.
ZAČINI Majčina dušica, origano, kadulja, peršun, bosiljak, muškatni oraščić… Koristite ih za što bolji okus, smanjujući upotrebu soli, neprijatelja broj jedan kada je celulit u pitanju, odgovornog za zadržavanje tekućine u organizmu.

Opasnost nepravilnog vježbanja

Znate li zašto su vam mišići kruti i utrnuli nakon vježbanja? Krivac je jedna otpadna supstanca koju stvaraju mišići, a čijim akumuliranjem nastaje celulit. Nemojte se uzbuđivati, borba protiv celulita nije nemoguća misija za superžene, niti jednostavan reklamni spot, ali uz malo zalaganja, upornosti i vježbe uspjet ćete ga pobijediti. Ali, pažljivo: potreban je odgovarajući program vježbanja.
Jedino što funkcionira, a što vam je možda već i poznato, jesu aerobne vježbe koje treba izvoditi tako da se ne stvara mliječna kiselina.

Poštujte ograničenja Radi se o otpadnoj supstanci koja nastaje usljed rada mišića. Sprovođenjem određene fizičke aktivnosti pojačava se rad srca, što povećava potrebu za kisikom, gorivom neophodnim za rad mišića. Važno je snabdijevati mišiće kisikom tokom aerobnih vježbi kako bi energija najefikasnije sagorijevala. Ukoliko se tijelo pretjerano napreže, aktivnost postaje anaerobna ili “bez kisika”, organizam ne uspijeva zadovoljiti potrebu za kisikom i stvara mliječnu kiselinu. Ova supstanca, osim što izaziva osjećaj utrnulosti nakon vježbanja, nakon određenog vremena omogućava nastanak celulita. Talože se štetne tvari, usporavaju cirkulaciju i krv otežano prolazi kroz tkivo koje se vremenom deformira. Kako bi ovaj sistem čišćenja funkcionirao što bolje, potrebno je potaknuti cirkulaciju, a jedini način je povećati fizičku aktivnost. Kada se tijelo previše odmara, cijeli organizam je usporen, dakle, svaka njegova funkcija je svedena na minimum. Sjedenje, sem toga, čini da su uvijek isti dijelovi tkiva pod pritiskom i na tim mjestima dolazi do njihovog zgušnjavanja. Pri svakom otkucaju krv treba stići daleko od srca – do stopala, a prilikom sjedenja otežano se vraća nazad. Kako bismo joj pomogli, potrebno je pokrenuti mišiće koji funkcioniraju kao spužve: kada ih stisnemo isprazne se, kako bi se kasnije napunili krvlju. Stalan rad mišića tjera cirkulaciju na ubrzavanje. Regenerirajući usput i tkiva, dok će celulit vremenom polako nestajati.
S mjeračem srčanih otkucaja na ručnom zglobu (kardiofrekvenciometar ili pulsmetar) moći ćete kontrolirati otkucaje srca. Izračunajte tako vaš idealan broj otkucaja: oduzmite od 220 broj godina i izračunajte 65 i 85 posto od dobivenog broja. Ti brojevi označavaju minimalan i maksimalan broj otkucaja koje trebate dostići. Ako, naprimjer, imate između 31 i 36 godina, ne treba ići ispod 130 niti preko 158 otkucaja. Tako će vježbanje biti savršeno.

Za pristalice homeopatije

Iako ste veoma pažljivi kada je hrana u pitanju, ne uspijeva vam pobijediti celulit. Možda se radi o tome da niste pronašli odgovarajući meni. Prema tvrdnjama homeopata, postoje četiri tipa žena, s isto toliko tipova celulita. Homeopati, dakle, smatraju da svakom od četiri tipa žena odgovaraju određene i precizne fizičke karakteristike. Kako biste odabrali hranu koja vam savršeno odgovara, morate znati kojem tipu pripadate.
Karbonski tip Okruglo lice, blijeda put, male i ženstvene ruke. Pripadnice ovog tipa karakterizira nakupljanje celulita svugdje pomalo: na nogama, bokovima i rukama. Trebate izbjegavati slatkiše, hljeb, tjesteninu, mlijeko i jaja, jer ih vaš organizam dobro ne metabolizira. Radije se odlučite za proteine iz mesa i ribe, te kiselo voće kao što su ananas i grejp.
Fluorni tip Priroda vam je podarila vitko tijelo i teško ćete dobiti na kilaži. Ali, ni vi niste imuni na celulit, koji se koncentrira uglavnom ispod stražnjice. Razlog? Toksini akumulirani zbog nekih poroka, kao što su alkohol, cigarete i kafa. Oslobodite se loših navika i u ishranu uključite namirnice za detoksikaciju i čišćenje organizma: jogurt, svježe voće i povrće.
Fosforni tip Imate mršavo lice, tanak struk i male grudi. Ali, imate problema s oticanjem nogu! Morate reducirati unos soli i konzervirane hrane, dajući prednost svježoj s diuretskim učinkom, kao što su šparoge, luk i crveno voće. Jedite morske plodove i mladi sir, bogati su mineralima koji ubrzavaju varenje i izlučivanje viška tekućine.
Sumporni tip Vaše tijelo je skladno građeno, s dobro razvijenim mišićima. Zahvaljujući brzom metabolizmu, nemate nakupljenih naslaga masnoće. Ponekad se i kod ovakve konstitucije javlja celulit i to najčešće na gornjem dijelu tijela, na mišicama i stomaku. Suprotstavite mu se povrćem, voćem i mladim sirom.

(Gracija 80, maj 2008.)
Povezani tekstovi