Živio stomak!
17.03.2010. u 11:19 sati


Ljepota

Živio stomak!


Ponosna na svoje obline, Scarlett Johansson ni najmanje ne brine zbog male zaobljenosti oko pupka. Naprotiv, proglašena je najseksi ženom na svijetu

I bogati plaču. I zvijezde imaju stomak. Jeste li vidjeli tu naglašenu zaobljenost na stomaku Scarlett Jonansson? Ali, njen osmijeh odaje kako nimalo nije zabrinuta. Pitamo se, ako zbog svojih istaknutih dijelova tijela dive ne prave problem, zašto smo deprimirani mi, obični smrtnici?
Sve do nekoliko godina unazad žene su brinule isključivo zbog dimenzija svojih bokova i bedara. Stigla je, zatim, nova moda – niski struk i mikromajice iznad pupka, te se pažnja usmjerila na otkriveni stomak, gdje je oblina sasvim normalna. Stomak, zbog svoje prirode, ne može biti potpuno ravan, jer krije unutrašnje organe. Zatim, ženski hormoni rade na stvaranju masnoće (čitaj: oblina) upravo na ovom dijelu tijela, osim na zadnjici. Znači, “malo stomaka” je dobro. Pogledajte Madonnu u večernjem izdanju: da njena savršena linija nije ublažena privlačnom krivinom na području stomaka, izgledala bi kao muškarac.
Kako shvatiti da se radi samo o “normalnom stomaku”? Potrebno je znati razlikovati potkožnu masnoću koja, kako smo rekli, ženi daruje seksepil, od unutrašnje, koja se skuplja u stomačnoj šupljini, neestetske, koja povećava glikemiju, holesterol, pritisak i slično. Dovoljno je izmjeriti obim stomaka u visini pupka (najbolje ujutro, kad nema nadutosti): ako je obim manji od 81 cm, možete se opustiti, vaš stomačić je apsolutno normalan. Ako, međutim, prelazi ovaj broj, bilo bi uputno obraćanje specijalisti kako biste promijenili način ishrane.
Ukoliko je obim manji od 81 cm, a vama, ipak, izgleda da imate stomak, može se raditi o nadutosti. Nakon obroka je takvo stanje normalno, naročito ako ste obilno jeli namirnice tipa mahunarki, žitarica, vlaknastog povrća, mesa, sira i pili alkoholna pića. U danima koji prethode menstrualnom ciklusu, najčešće se osjeća nadutost. Kako biste ublažili takve tegobe, posavjetujte se s ginekologom i zatražite dodatak prehrani na bazi magnezija. Navečer lagano izmasirajte stomak s malo razblaženog esencijalnog ulja kadulje.
Nadutost može zavisiti i od stresa, uznemirenosti i usporene probave. Ako je tako, prije nego sjednete za sto probajte ovu vježbu: duboko udišite na nos pet puta, a izdišite na usta, obavezno – sporo. To će vam poslužiti da opustite mišiće. Ako pripadate ženama koje uvijek žure, kako ne biste probavi otežavali posao, izbjegavajte premasnu, prezačinjenu i pikantnu hranu. Umjesto tri glavna, jedite pet malih obroka. Slatko voće, banane i grožđe, naprimjer, nemojte jesti navečer jer šećer u njima (fruktoza) može fermentirati i izazvati nadutost. I lijena crijeva, također, nadimaju stomak. Ako je to vaš slučaj, pijte mnogo vode (najbolje negazirane) i u vrijeme obroka. Isprobajte još nešto: prije odlaska na spavanje, stavite kašiku opranih lanenih sjemenki u šolju vrele vode, ujutro procijedite i popijte. Na kraju, nadutost vas može mučiti i ako ne podnosite laktozu, gluten ili neku drugu tvar. Sumnjate li, konsultirajte specijalistu alergologa.

Obim stomaka veći od 81 cm

Želite li, ipak, učiniti sve što je potrebno da vaš struk izgubi na obimu, važno je znati kojoj starosnoj grupi pripadate i kakav je vaš način života. Kako se hranite, koliko se krećete i da li se njegujete na odgovarajući način

PRIJE DVADESETE Najčešće nepoželjna pojava je naglašen stomak čija je koža već prošarana strijama. Uzrok? Prekomjerna težina, ubrzan tjelesni razvoj i izlazak iz adolescentnog doba. Neuravnoteženost hormona utiče na neravnomjerno stvaranje elastina i kolagena, proteina odgovornih za elastičnost kože, zbog čega dolazi do pucanja njenog površinskog sloja.
Potrebno je kožu hidratizirati, čak i onda kada nam izgleda da za tim nema potrebe. Prije kupanja ili tuširanja potrebno je na ugrožena područja utrljati malo bademovog ulja, a poslije – cijelo tijelo obavezno namazati hranjivom kremom. Na taj način moguće je prevenirati i umanjiti pojavu strija. Plivanje je sport uz čiju pomoć je najlakše eliminirati masne naslage i održati kožu čvrstom, jer pospješuje cirkulaciju i tonificira stomačne mišiće. Dovoljno je provesti u bazenu samo dva sata sedmično, a najbolje je plivati slobodnim stilom.
Masaža jednom dnevno, uz pomoć masažera ili trake s drvenim kuglicama, značajno će pomoći. Prije masaže na kožu nanijeti hidratantnu kremu, te masiranje izvoditi kružnim pokretima – tako se reaktivira cirkulacija i tonificira tkivo.
U ovom uzrastu ishrana mora biti kompletna. U slučaju prekomjerne težine, ograničiti unos svega što izaziva nadutost (svjež hljeb, pržena i konzervirana hrana, zaslađivači). Posljednja istraživanja su pokazala da čak i male količine ovih namirnica izazivaju nadutost.

PRIJE TRUDNOĆE Žene koje namjeravaju zatrudniti najčešće zapostavljaju vlastitu figuru: prestaju hidratizirati kožu i prekidaju upražnjavati fizičke aktivnosti. Tako prve mjesece trudnoće dočekaju s nekoliko kilograma viška i opuštenim stomakom, te nakon poroda teže vraćaju tako željenu vitkost. Priprema kože za trudnoću sastoji se u svakodnevnom nanošenju hidratizirajućih i hranjivih krema (najbolje onih koje sadrže bademovo ulje). Za učvršćivanje trbušnih mišića najbolji je crunch: leći na pod, blago povijenih koljena, ukrstiti ruke iza glave i lagano podizati gornji dio tijela. Vježbu izvoditi u tri serije od 15 do 20 ponavljanja. Pažnja: nakon utvrđene trudnoće ove vježbe zamijeniti jogom, dvaput sedmično. Tokom svakodnevnog nanošenja kreme potrebno je lagano masirati stomak kružnim pokretima. Što se tiče ishrane, ograničiti ugljikohidrate (hljeb i tjesteninu), jer se reducira stvaranje inzulina koji pospješuje akumuliranje masnoće na stomaku. Radije se opredijeliti za namirnice s proteinima koje aktiviraju bazalni metabolizam –  troši se više kalorija tokom procesa varenja.

POSLIJE TRUDNOĆE Kako se tkivo na predjelu stomaka rastegnulo tokom trudnoće, nakon poroda je opušteno. Koža je, također, mlitava i često puna strija. Vremenom će se situacija popraviti, stomačni mišići će povratiti tonus, a stomak će se “vratiti” na svoje mjesto. Nakon tuširanja kružnim pokretima nanesite reducirajuću kremu na bazi kofeina i morskih algi. Navečer, prije spavanja, zamijenite je proizvodima za čvrstoću i elastičnost. Ako zbog dolaska bebe nemate vremena za odlazak na vježbanje, važno je sprovoditi minimun aerobnih aktivnosti. Svakodnevna polusatna šetnja provedena u guranju kolica bit će sasvim dovoljna. Želite li započeti s nekim vježbama za stomačne mišiće, sačekajte najmanje mjesec dana nakon poroda. Mišići su tokom trudnoće bili izloženi velikom naporu, ne naprežite ih prije vremena. Limfna drenaža će biti od velike koristi, jer se radi o masaži koja pomaže izlučivanju tečnosti te će nestati nadutosti kritičnih dijelova, dakle i stomaka. Ukoliko dojite dijete, nije preporučljiva nikakva dijeta, ali neka ishrana bude uravnotežena sa što manje masnoće. Pijte što više vode i ograničite unos soli. Važno je napomenuti da vam ne smije nedostajati željeza jer omogućava, između ostalog, da koža bude kompaktnija, zategnutija i izgleda svježije. Najviše ga ima u mesu i jajima.

POSLIJE MENOPAUZE Tokom ovog perioda u životu žene opada nivo estrogena, metabolizam postaje sporiji i kao rezultat imamo olakšano akumuliranje masnoće, što je posebno izraženo na predjelu stomaka. Treba početi s korištenjem kreme na bazi ekstrakta soje. Soja sadrži fitoestrogene koji dijelom kompenziraju one koje organizam više ne stvara. Na taj način je moguće izbjeći istanjivanje kože i gubitak elastičnosti. Jednostavna vježba za tonificiranje mišića i smanjivanje obima struka: dok stojite lagano raširenih nogu, uzmite za krajeve štap za vježbanje (može poslužiti oklagija ili drška metle), držite ga horizontalno iza leđa u visini plećki i okrećite trup lijevo- desno, barem pet minuta svakog jutra. Probajte presoterapiju, masažu uz pomoć aparata koji ispušta komprimirani zrak, reaktivira cirkulaciju limfe i ubrzava otapanje masnih naslaga. Neka u vašoj ishrani bude što više ribe, omega 3 masne kiseline reduciraju masnoću u krvi i usporavaju starenje ćelija. Pijte dosta zelenog čaja, odličan je protiv nadutosti.

KAD PREVIŠE SJEDITE Provodite li više sati dnevno u sjedećem položaju i iskrivljenih leđa, garantovano već imate stomak. Pogrešno držanje dovodi do opuštanja stomačnih mišića i stvara se neizbježni “šlauf”. Jednom sedmično uradite piling kako biste stimulirali obnavljanje ćelija i nanesite neki od proizvoda za pojačavanje cirkulacije. Odlični su takozvani termoaktivni, koji zagrijavaju tkivo odmah nakon nanošenja, dodatno stimulirajući protok krvi. Veoma je važno poboljšati držanje i ojačati leđa, za šta je idealan pilates – aktiviraju se stomačni mišići, a rezultat je istezanje leđnih. Kremu ili mlijeko za tijelo nanosite kružnim pokretima uvijek odozdo nagore, sve do ispod grudi. Linije preko stomaka koje nastaju zbog krivih leđa, formiraju se i iznad pupka. Usljed dugotrajnog sjedenja često se javljaju problemi s probavom i nadutost. Jogurt će biti od velike pomoći jer vraća ravnotežu crijevnoj flori, dovoljan je jedan dnevno. Drugi jednostavan način reguliranja probave je popiti svakog jutra kašiku jabukovog sirćeta razblaženog u čaši vode.   

POSLIJE STROGE DIJETE Na koži se uvijek vidi kada izgubite koji kilogram: krivac je opušteno tkivo, ranije podupirano masnim naslagama. Ujutro i naveče koristite proizvod za elastičnost kože. Kako biste pojačali djelovanje, jednom sedmično uradite sljedeće: obilno nanesite kremu, omotajte stomak prozirnom folijom i lezite oko pola sata, pokriveni toplim pokrivačem. Kada uklonite foliju, masirajte stomak kružnim pokretima dok je koža potpuno ne upije. Želite li upražnjavati neke vježbe, idealan je ples (salsa ili trbušni) – istanjit ćete struk i zabaviti se. Svakodnevna samomasaža je, također, od velike pomoći. Uhvatite kožu stomaka palcem i kažiprstom i lagano je gnječite, kao da je želite skinuti s tkiva – podstičete cirkulaciju i tonificirate tkivo. Nastojte da se ponovo ne udebljate, yo-yo efekt će učiniti da koža ponovo izgubi tonus. Neka u vašoj ishrani bude što više ribe, mesa, voća i povrća. 

Povezani tekstovi