Kako živjeti sto godina
26.02.2010. u 10:04 sati


Zdrava dugovječnost:

Kako živjeti sto godina


Mnogo je načina za usporavanje starenja i svakim danom će ih biti sve više. Ali, ne treba samo čekati na nova dostignuća i otkrića, mnogo toga možemo i sami učiniti

“Osamdeset, devedeset, sto…, ne želim postati besmrtan zbog onog što radim, nego zbog toga što neću umrijeti”, riječi su kultnog reditelja Woodyja Allena, koji tako dobro zna u jednoj rečenici ujediniti san svih nas. San koji je svakog dana sve ostvariviji ako je istinita tvrdnja naučnika da će oni koji se sada rađaju u prosjeku živjeti 103 godine.

Anti-ageing disciplina

Mnogo je načina za usporavanje starenja i svakim danom će ih biti sve više. Ali, ne treba samo čekati na nova dostignuća i otkrića, mnogo toga možemo i sami učiniti – dovoljno je samo malo pomoći vlastitim genima. Dugovječnost je jedna vrsta putovanja tokom kojeg je važno kako razmišljamo, kako se hranimo, reagiramo na stres, kakav nam je posao, koliko ulažemo u afektivni život, u duhovnost. Sviđalo nam se to ili ne, kažu američki stručnjaci, radi se o projektu koji traje koliko i sam život.
Ako želite biti pravi primjeri entuzijazma i vitalnosti, jedini način je anti-aging disciplina. Potrebno je što duže održati ćelije mladim kako bi se izbjegle i prevenirale degenerativne bolesti starenja. Kako? Zahvaljujući funkcionalnim namirnicama, obogaćenim omega 3 masnim kiselinama, vitaminima, probioticima, supstancama kao što je likopen iz paradajza, resveratrol iz crnog vina, kurkuma. Pravila vrijede za sve, iako moderna anti-aging medicina preporučuje analizu genetskog profila za izradu personaliziranih savjeta.

Zdrava dugovječnost

Koje je to “oružje” koje nam je najviše na raspolaganju kako bismo kazaljke biološkog sata vratili unazad, produžavajući period koji Amerikanci zovu healthy longevity ili zdrava dugovječnost? Mjesto gdje se sve odlučuje su – crijeva, veoma važan dio organa za varenje. Među prvima koji su uočili povezanost bakterijske flore i dugovječnosti je ruski biolog Ilja Mečnikov još 1907. godine, primijetivši da Bugari žive između 90 i 100 godina jer piju mnogo jogurta. Istraživanja provedena početkom 2000. to su i potvrdila: otkriveno je da se kod starijih osoba bakterijska flora mijenja, da u njoj ima više nekih mikroba, a manje korisnih bifidobakterija. Dakle, jogurt je veoma važan i trebao bi biti svakodnevno zastupljen u ishrani, jer – život se produžava za trpezom.
Sem jogurta, tu je i kurkuma (začin dobiven iz istoimene biljke koji daje žutu boju curryju), efikasan štit protiv Alzheimerove i Parkinsonove bolesti. Dokazana je i istinitost jednog od fenomena takozvanog “francuskog paradoksa”: umjereno konzumiranje alkohola, posebno crnog vina, štiti srce i krvne sudove zahvaljujući antioksidansima koje sadrži. Tu je i zeleni čaj: zbog visoke koncentracije flavonoida dovoljne su dvije šolje dnevno za umanjivanje rizika od arterioskleroze, jer zeleni čaj sprječava taloženje holesterola. Dejstvo slobodnih radikala, uzročnika starenja organizma i pogotovo kože, može se usporiti antioksidantnim sastojcima iz zelenog čaja.
Kao što pomaže hrana, jednako pomaže i kretanje. Uprkos recesijskim vjetrovima, rijetki su oni koje štede na zdravlju i ljepoti. Fitness, beauty farm, spa… Ukratko – biti u formi jače je od krize. Čini se da, što je budućnost nesigurnija, raste fiziološka potreba za brigom o samom sebi. Ukratko, kada je budućnost nesigurna, trudimo se više uživati. I komadić crne čokolade može tome doprinijeti.  

Idite pješke, zaboravite lift!

Koliko ste puta to čuli, a jedini rezultat je da ste savjet odmah zaboravili? Bolje bi bilo da malo razmislite: penjanje uz stepenice, ustvari, produžava život. Švicarski ljekari tvrde da je ta jednostavna radnja izuzetno korisna za zdravlje srca. Penjanje i silaženje tokom tri mjeseca značajno poboljšava aerobnu sposobnost (izdržljivost koja se razvija vježbanjem, tj. sposobnost odupiranja umoru kroz duže vrijeme); praktično rečeno, za 15 posto smanjuje rizik od bolesti srca. Usputni efekti su smanjenje obima struka, tjelesne težine, krvnog pritiska i holesterola.

Šta su to probiotici?

Probiotici su živi organizmi koji blagotvorno djeluju na organizam, poboljšavajući prirodne osobine mikroflore probavnog sistema. Jednostavije rečeno, probiotici su dobre bakterije. Najčešće se koriste one iz mliječne kiseline: Lactobacillus i Bifidobacterium, inače bakterije koje su uobičajeni stanovnici crijevne flore i uključene su u borbu protiv štetnih bakterija, uzročnika raznih bolesti. Probiotici pomažu kod netolerancije mliječne kiseline, preveniraju rak debelog crijeva, stimuliraju imunitet, smanjuju mogućnost pojave bakterije Heliobacter pylori (uzročnik čira na želucu), sprječavaju dijareju usljed antibiotske terapije, poboljšavaju apsorpciju minerala.

Francuski paradoks

Neobična činjenica da Francuzi mogu jesti masno i pušiti a pritom ne obolijevati od bolesti srca i krvnih sudova – nazvana je francuski paradoks. Pozitivnu ulogu u “paradoksu” imaju velika zastupljenost voća, povrća i maslinovog ulja u ishrani, način konzumiranja obroka (koji traje sat-dva) i tradicionalna čaša crnog vina uz ručak. Resveratrol je tvar prisutna u crnom vinu, gdje nastaje kao posljedica odbrambenog mehanizma zbog napada plijesni, i njegova količina nije ista u svakom vinu (najbogatija vina su shiraz, pinot noir, cabernet sauvignon). Resveratrol štiti srčani mišić od zadebljanja. Što je vino tamnije trebalo bi imati više resveratrola, mada to nije pravilo. Analize crnog vina na resveratrol su skupe, zato vina nemaju deklaraciju o zastupljenoj količini.  


(Gracija 95)
Komentari na članak
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Gracija. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Gracija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Gracija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Objavljeni komentari