Pretplati se
Tehnologija je ključna zaodrživosti ski industrije

Promo

Tehnologija je ključna zaodrživosti ski industrije

Ski2Pay prepaid kartica za besprijekorno iskustvo na planini

Kao tradicionalni partner Hahnenkamm ski utrke, kompanija Mastercard nastavlja svoja ulaganja u Kitzbühel, uvodeći nove tehnologije plaćanja. Ove godine, napredak je vidljiv kroz prvu hibridnu karticu (proizvođač kompanija LAKS Pay), koja na jednoj beskontaktnoj kartici kombinuje mogućnost plaćanja ski-karte, pristup hotelu i javnom prijevozu. Nova prepaid kartica omogućava besprijekorno iskustvo na planini - potrošači sada mogu da plaćaju, voze se žičarom i uđu u svoje hotelske sobe. Prenosiva Ski2Pay kartica moći će da se koristi u preko 100 skijališta i hotela širom svijeta.

Tehnološki razvoj kompanije Mastercard transformisao je Hahnenkamm utrke iz događaja u kojem je bila u upotrebi samo gotovina, u događaj koji rado prihvata inovativne načine plaćanja. Stručnjaci se slažu da će do 2025. godine većina skijališta slijediti ovaj primjer i uvesti bezgotovinska plaćanja koja pružaju sigurnost, praktičnost i pristupačnost kako turistima tako i stanovnicima. Povezane aplikacije i jednostavne beskontaktne transakcije koje se koriste za iznajmljivanje ski opreme, rezervaciju hotela i vožnju žičarom,stavke su oko kojih se stručnjaci slažu da će unaprijediti iskustvo skijanja i uvesti brojne druge mogućnosti za ovaj zimski sport.

#RaceToTheFuture Sportski razgovori uoči Hahnenkamm 2020 utrka

Nova nezavisna Delphi studija kompanije Mastercard, čiji je autor prof. dr. Sascha L. Schmidt, direktor WHU Centra za sport i menadžment u Düsseldorfu i 46 međunarodnih stručnjaka za alpsku industriju, slažu se da je tehnologija od vitalnog značaja za jedinstveno iskustvo zimskih sportova u budućnosti.

Mastercard je bio domaćin #RaceToTheFuture sportskog razgovora uoči Hahnenkamm utrka, prilikom kojeg je prof. dr. Sascha L. Schmidt, predstavio rezultate studije, nakon čega je uslijedila i panel diskusija na ovu temu. Panel je moderirala Jeannette Liendo, starija potpredsjednica odjeljenja za poslovanje i komunikacije u Europi u kompaniji Mastercard, koja je o održivosti ski sporta razgovarala sa bivšim šampionima alpskog skijanja Akselom Lundom Svindalom i Daronom Rahlvesom, paraolimpijskom biatlonkom Verenaom Bentele i dizajnerkom igre i simulacije prof. dr Johannaom Pirker.

Održivost ski sporta jedino uz smanjenje utjecaja na sredinu

Uporedo sa jedinstvenim iskustvom plaćanja, očuvanje skijaškog okruženja je najvažniji prioritet u okviru industrije, s obzirom na porast temperature usljed klimatskih promjena. Stručnjaci podržavaju stvaranje i upotrebu vještačkog snijega u cilju poboljšanja prirodnih snježnih padavina kako ne bi došlo do skraćenja sezone. Međutim, stručnjaci se slažu da su inovacije od vitalnog značaja kako bi se smanjili utjecaji na životnu sredinu i dugoročno poboljšali uslovi za održivost sporta, npr. upotrebom obnovljivih izvora energije i iskorištavanjem otopljene vode sa padina.

Tehnologija za prevenciju povreda na padinama

Još jedna oblast koja zahtijeva kontinuitet u inovacijama jeste prevencija povreda na padinama, a stručnjaci pozivaju na dalja tehnološka unaprjeđenja kako bi se rizici dodatno smanjili. Na primjer, inovativna zaštitna oprema koja smanjuje rizik od rotacije kičme pri padu, može pomoći u sprječavanju povreda zbog kojih mnogi sportisti često moraju da završe svoju karijeru. Također, trenutno se razvijaju vazdušni jastučići namijenjeni kako profesionalnim sportistima tako i turistima za zaštitu od povreda kostiju prilikom skijanja.

e-skijanje za poboljšanje performansi sportista

Istraživanje ističe tehnologiju kao ključnu za poboljšanje performansi sportista. Vještačka inteligencija i sistemi za praćenje performansi uvode se kao način za poboljšanje forme vrhunskih sportista. Dodatno, proširena stvarnost (AR) se uvodi u skijaške sportove na nižim nivoima i ugrađuje se u kacige, prikazujući realne podatke na LCD ekranu kako bi korisnici mogli da vide statistiku i povezuju se sa instruktorima i prijateljima dok se nalaze na padini.


Sarah Lewis, generalna sekretarka Međunarodne skijaške federacije, izjavila je:  „U okviru industrije, zimski sportovi su uvijek težili da budu u skladu sa tehnološkim inovacijama, obezbjeđujući prikladno i jedinstveno iskustvo za korisnike, čineći da to uživanje bude prioritet. Postignut napredak kao što je kupovina svega što vam je neophodno na jednom mestu, pomaže ubrzavanju procesa i omogućava ljudima da brže dođu do ski staza. Međutim, pažnja federacije je usmjerena i na održivost, kao i na koji način možemo doprinijeti zaštiti planina u budućnosti. Tehnologija je ključni dio ove aktivnosti i zato podržavamo i tražimo nova rješenja, kao što je unaprjeđenje u proizvodnji vještačkog snijega, električnih planinskih vozila ili skijališta bez emisjia ugljika. Radujemo se što će u godinama koje dolaze, u skladu sa svojim razvojem i napretkom, tehnologija raditi i u korist očuvanja životne sredine i samim tim i uslovima na planinama. “

Stručnjaci za zimske sportove vide potencijal u računarskim treninzima u cilju poboljšanja performansi profesionalnih sportista i smanjenju rizika od povreda putem simulacija. Međutim, e-skijanje za mlađe generacije ne predstavlja ulaznicu u ovaj sport, jer najznačajniji pokretači mladih koji žele da skijaju jesu njihovi roditelji. Nasuprot tome, stručnjaci predviđaju da će se e-skijanje dobro pokazati na kineskom tržištu koje ima ograničen pristup ovom sportu.

Rodna jednakost kao budućnost skijaške industrije

Uporedo sa tehnologijom, rodna jednakost je ključna tema razgovora kada je u pitanju budućnost skijaške industrije, a eksperti su usredsređeni na takmičarske trke za sportistkinje, kao i na jednakost u odborima. Međutim, stručnjaci vjeruju da postoji samo 50%  šansi da rodna jednakost postane realnost u roku od pet godina.

Jeannette Liendo starija potpredsjednica odjeljenja za poslovanje i komunikacije u Europi u kompaniji Mastercard, rekla je: „Hahnenkamm utrke nalaze se na čelu tehnološkog razvoja od njihovog samog početka. Otkad je počelo naše partnerstvo ulagali smo u ovaj događaj i transformisali ga u događaj na kome je moguća primjena inovativnih rješenja bezgotovinskog plaćanja. Međutim, iako su tehnologija i održivost na vrhu prioriteta, napredak  u pogledu jednakosti polova unutar sporta i dalje je ključni prioritet za Mastercard i zato želimo da ljubiteljima iz svih slojeva društva i bez obzira na spol, omogućimo da se povežu sa svojom strašću i gledaju svoje heroje. "