Pretplati se
Građani BiH spremni za tehnološke inovacije u platnoj industriji

Promo

Građani BiH spremni za tehnološke inovacije u platnoj industriji

Mastercard predstavio MasterIndex 2019: broj vlasnika debitnih kartica u Bosni i Hercegovini porastao za 6%

Kompanija Mastercard je predstavila godišnje MasterIndex istraživanje o potrošačkim navikama korisnika bankarskih usluga u našoj zemlji. Ovo istraživanje se sprovodi već treći put za redom, a rezultati govore da tehnološke inovacije u bankarskom sektoru iz dana u dan postaju dio svakodnevnice građana najrazvijenijih zemalja širom svijeta, a u tom pogledu ni Bosna i Hercegovina nije iznimka. Tako su u našoj zemlji platne kartice već ušle u svakodnevnu upotrebu, a podaci govore da građani BiH drugu godinu za redom pokazuju stabilnost korištenja platnih kartica, sa 30% ispitanika koji kažu da kartice koriste svaki ili skoro svaki dan.

Amir Trokić, Account Manager BiH u kompaniji Mastercard, je rekao: Zanimljiv je i podatak da bi gotovo četvrtina (23%) ispitanika češće koristilo platne kartice u svim trgovinama, kada bi one bile opremljene kartičnim terminalima, što ukazuje na nedovoljnu tehnološku pokrivenost bankovnim terminalima, te ukazuje na prostor za rast. Također, podaci pokazuju da 73% ispitanika kaže da preferiraju beskontaktna plaćanja jer je to brži i jednostavniji način plaćanja, što je brojka koja nam daje nadu i dokazuje da su građani BiH spremni da najnovije tehnološke inovacije uđu u njihove svakodnevne živote.”

Šest od deset vlasnika kartica u Bosni i Hercegovini ima debitnu karticu (61%), što je porast od 6% u odnosu na 2018. Broj onih koji koriste isključivo kreditne kartice je 18%, dok 15% ljudi kombinuje pogodnosti i debitnih i kreditnih kartica.

Beskontaktne kartice za plaćanje iznosa do BAM 30 koristi 14% potrošača jer je to jednostavniji i brži način plaćanja, a čak trećina ispitanika (33%) je odgovorila da je uopšte glavni razlog njihovog korištenja kartica jednostavnost. Beskontaktne kartice se najviše koriste za kupovinu robe široke potrošnje (79%), i za kupovinu goriva (27%).

Platnim karticama ispitanici najviše plaćaju hranu (48%), slično kao i prošle godine, dok je trećina ispitanika odgovorila da karticama plaća na benzinskim pumpama (31%). Na kraju, ispitanici koji su prošle godine kupovali odjeću karticom potvrdili su to u postotku od 28%, a ove ih je godine 31%.

Vlasnici kartica žele da koriste svoje kartice i u manjim trgovinama (23%), državnim institucijama (19%) i za plaćanje parkinga (17%). Ovdje ima najviše prostora da se ispune očekivanja zadovoljnih kupaca i proširi POS mreža treminala.

U poređenju sa prošlom godinom, zabilježen je porast korištenja platnih kartica prilikom kupovine robe široke potrošnje, kao što su supermarketi, male trgovine i granapi – ove godine 48% ispitanika koristi kartice u takvim prodavnicama, u poređenju sa 45% prošle godine. Prilikom odabira kartice korisnicima je i dalje najvažnija rasprostranjenost bankomata (25,8%), različite pogodnosti poput povrata novca, osiguranja, produžene garancije na proizvode (10,2%).

Na kraju, studija pokazuje da čak 61% ispitanika koristi beskontaktna kartična plaćanja radi različitih pogodnosti i benefita, te da je iznos koji su spremni platiti bez unosa PIN koda do BAM 30.  Ispitanici su naveli da su brzina i praktičnost glavni razlozi za odabir ove vrste plaćanja. 


O MasterIndex BiH

MasterIndex BiH je godišnja studija finansijskih potreba i navika aktivnih korisnika kartica u BiH. Ovogodišnja studija je drugo izdanje MasterIndex istraživanja u Bosni i Hercegovini, a studija je provedena u aprilu i maju 2019. godine na reprezentativnom uzorku od 1000 građana BiH. Ovu studiju je provela istraživačka agencija INFOmarket.


O Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je tehnološka kompanija u okviru globalne industrije plaćanja. Upravljamo najbržom svjetskom mrežom za obradu plaćanja, povezujemo potrošače, finansijske institucije, trgovce, vlade i kompanije u više od 210 država i teritorija. Mastercard proizvodi i rješenja čine jednostavnijim, bezbjednijim i djelotvornijim svakodnevne aktivnosti potrošača, kao što su kupovina, vođenje kompanija, upravljanje finansijama. Pratite nas na Twitteru @MastercardNews, pridružite se diskusiji na Beyond the Transaction Blog i pretplatite se kako biste dobijali najnovije vijesti o Engagement Bureau.