Pretplati se
Tržište se mora probuditi

VESNA BEGANOVIĆ

Tržište se mora probuditi

Direktorica marketinške agencije Via Media, Vesna Beganović, uspjela je nakratko predahnuti nakon uspješno obavljenog zadatka – organizovanja Godišnjeg sastanka Odbora guvernera, investicijske konferencije i biznis foruma EBRD-a u Sarajevu, a već 31. maja nju i njen tim očekuje domaćinstvo 9. Brending konferencije u Historijskom muzeju BiH

Osnivačica i direktorica marketinške agencije Via Media, Vesna Beganović, broji 22. godinu uspješnog rada u svijetu marketinga, a od samih početaka je pomjerala granice, izlazeći iz zone komfora. Ovih ju je dana bilo teško “uhvatiti” za razgovor – Bosna i Hercegovina je, naime, bila zemlja domaćin 28. Godišnjeg sastanka Odbora guvernera, investicijske konferencije i biznis foruma Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), koji je održan od 7. do 9. maja u Sarajevu, a agencija Via Media glavni organizator ovih važnih skupova. Veliki organizacijski zadatak je tim Via Medije uspješno ispunio, a već 31. maja očekuje ih još jedan izazov: deveta Brending konferencija. Ovaj put pod nazivom “Hack the influence”, konferencija će okupiti ugledna imena marketinške industrije. Stručnjaci će na ovom skupu, koji će se održati u Historijskom muzeju BiH, govoriti o kompleksnijem pojmu “influencea”, koji odlikuje brendove sa stavom. Vesna s velikim nestrpljenjem iščekuje 31. maj te smatra kako će ovaj skup ostaviti trajan trag na oglašivačkoj sceni Bosne i Hercegovine. Ipak, krenimo ispočetka, od onoga što je Vesna Beganović danas.

Dugo vas nismo ugostili na stranicama Gracije, kako biste nam danas predstavili sebe?

– Neustrašivi i neumorni vizionar. Lider sa snažnim pozitivnim stavom, pokretač kreativnih promjena. Odgovorna i istrajna, usmjerena na kreativno liderstvo, inovacije i tehnologiju. Iako menadžment podrazumijeva disciplinu, empatična sam, posebno u menadžmentu talenata. Etična i dosljedna, uporna i pouzdana. Nisam dobar govornik, više volim djela. Užasno plešem, pjevati ne znam, smotana sam za bilo koji sport. Ispunjavam obećanja, zahtjevna sam, tražim najbolje u ljudima, brinem o njima, ali ne opraštam gluposti i neznanje. Usudim se učiniti i postići ono što većina i ne pomisli. 

Šta je bila vaša uloga u organizaciji godišnje skupštine EBRD-a?

– Ako ste direktor agencije koja je u ime zemlje domaćina, Bosne i Hercegovine, preuzela obavezu glavnog profesionalnog organizatora Godišnje skupštine i Business foruma EBRD 2019., pored toga što ste po zakonu odgovorna osoba, profesionalno ste odgovorni za sve procese, interne i eksterne timove, dobavljače i partnere koji su uključeni u projekat. Još uvijek nisam svjesna koliko sam važnu ulogu imala.  

Kakvo iskustvo vam je privatno i profesionalno donio ovaj događaj?

– Najveća vrijednost za mene privatno je pružena ruka predsjednika EBRD-a Sume Chakrabartija, koji je rekao da je ovo najbolje organizovana Godišnja skupština EBRD-a i Business foruma izvan Londona, u zadnjih 28 godina. Socijalni kapital ostvaren kroz rad na događaju je pravo bogatstvo. Profesionalno, presretna sam što je Via Media sa svojim timom još jednom dokazala da je ravnopravna sa svjetskim konkurentima i spremna za najzahtjevnije događaje svjetskih razmjera. Prema riječima rukovodstva EBRD-a, Via Media je imala najmlađi tim koji je ikad učestvovao u organizaciji ovakvog događaja. Energija koju smo imali tokom priprema i realizacije, požrtvovanost i odgovornost našeg tima, nešto je što ćemo dugo pamtiti. 

Pratili ste i program EBRD-a, prenesite nam impresije, koliki je značaj ovog događaja za našu državu?

– U svijet smo poslali drugačiju sliku o Bosni i Hercegovini, zemlji potencijala i poslovnih prilika, koja je vrijedna ulaganja. Poslali smo pozitivne vijesti, preko 200 svjetskih medija je pratilo događaje. Program je bio bogat, dinamičan, teme aktuelne, a govornici sjajni. Potpisano je 47 sporazuma, BiH je imala svoju Investicionu sesiju i prezentaciju sektora koji predstavljaju potencijal za ubrzan ekonomski rast. Ovo je samo početak investicionih projekata koji treba da se realizuju u narednom periodu, a posebno su značajni za privatni sektor i mlade. 

Iza vas je organizovanje važnog skupa EBRD-a, ali i osam godina Brending konferencije. Bliži nam se i deveta; kako izgleda kad pogledate unatrag? Kakve promjene osjetite kroz godine organizacije Brending konferencije?

– Lijepo je vidjeti da postavljena vizija živi i ima mjerljiv rezultat. Pokazali smo da smo odgovorni prema svojoj profesiji, da naša svrha postojanja ima značajan smisao, te da doprinosimo razvoju struke. Već tri godine organizujemo takmičenje Young Lions BiH, naši mladi lavovi se takmiče s lavovima iz cijelog svijeta. Događaj smo koji se iščekuje i bilježi u kalendare. Ono što je ostalo isto jeste obećanje da ćemo biti kreativni, dijeliti znanje i dovoditi svjetske zvijezde u Sarajevo, čineći ga tako dijelom svjetskih trendova kreativne industrije. Dug je put do prihvatanja kreativnosti kao važnog generatora razvoja društva i ekonomije, do prihvatanja odgovornosti koju kreativna industrija i tržišne komunikacije imaju, a mi sada osjetimo da smo svojim primjerom dali svoj doprinos. 

Šta je najveći izazov u organizaciji Brending konferencije?

– Ubaciti Sarajevo u gusti raspored zvijezda predavača. A poslije toga nam preostaje borba s vremenskom prognozom za Welcome drink party u agenciji Via Media. Ljudi koji dolaze u Sarajevo žele prvo probati našu hranu, pa je zbog toga tradicionalni roštilj u našoj bašti nešto o čemu se priča u profesionalnim krugovima od Evrope do Amerike. Ostalo je užitak!

Zašto je baš “Hack the influence” ovogodišnja tema? 

– Mi ćemo sa svjetskim stručnjacima na devetoj Brending konferenciji razgovarati o dosta kompleksnijem pojmu “influencea”, to jest uticaja koji odlikuje brendove sa stavom. Kako postići taj značajan uticaj na svoje potrošače i zajednicu, koji su benefiti i rizici zauzimanja stava – to će biti fokus ovogodišnje Brending konferencije. 

Ko i na koji način može graditi bolji uticaj? 

– Stigla je nova generacija nelojalnih i zahtjevnih potrošača, koji će natjerati brendove da prekinu lanac stagnacije na tržištu. Oni ne opraštaju i kažnjavaju brendove, tako da više niko nema kredit koji je kod potrošača zaslužen godinama prije. Više ne možemo samo pričati o standardima i samoregulaciji, to se jednostavno podrazumijeva. Ozbiljni klijenti nemaju prostora za greške, a složeno tržište i jaka konkurencija vas tjeraju da tražite najbolje timove kako biste ostvarili rezultat. Ukoliko kompanije ne budu spremne, lokalno tržište ne može da raste. To ipak neće spriječiti agencije da svoje usluge i proizvode, ukoliko su kreativne i konkurentne, prodaju na drugim tržištima. Što prije klijenti shvate da nije ključno prodavati potrošačima proizvode, već komunicirati vrijednosti koje proizvodi donose, to će se promjene brže dešavati. Tržište se mora probuditi, a samo je do nas, klijenata i agencija, da ubrzamo te promjene.

Šta će ovogodišnja konferencija poručiti brendovima u BiH?

– Da ne možemo izbjeći transformaciju poslovnog razmišljanja, ali možemo pronaći put stvaranja zajedničke vrijednosti između brendova i potrošača rješavajući potrebe i izazove društva u isto vrijeme. Da najbolji radovi i uspjeh brendova nastaju iz dugoročnog odnosa oglašivača i agencije. Predstavit ćemo smjernice pomoću kojih brend može postati i ostati karizmatičan i zanimljiv novoj kategoriji potrošača. Sve to i mnogo više, ali samo ako se odlučite za još jedno kreativno druženje 31. maja.

Gracija nr. 368, 17.5.2019.