Pretplati se
Biti najbolji u svom poslu

ARNES KRNJIĆ

Biti najbolji u svom poslu

“Kada znate šta želite i kada imate jasan cilj i volite to što radite, onda je sve puno lakše”, kaže vlasnik i direktor firme Frizerland Sarajevo, koja upravo obilježava petnaest godina uspješnog rada...

Napisala Živana Jovančić

Frizerland Sarajevo osnovan je 2003. godine i jedina je ovdašnja firma čija je djelatnost prodaja frizersko-kozmetičke opreme i preparata. Vlasnik i direktor firme Arnes Krnjić (38) vodio se  idejom da klijentima na domaćem terenu učini dostupnim kvalitetan i bogat izbor proizvoda, odnosno svjetski afirmisanih brendova. S pravom se može konstatovati da je poslovna logika sarajevskog biznismena urodila plodom, jer ova privatna firma danas obilježava petnaest godina postojanja i rada. Opstati i održati se na tržištu u ovom vremenu nesmiljene ekonomske krize jeste, zaista, pravi uspjeh. Ipak, ova godišnjica će biti diskretno obilježena, jer tako želi vlasnik i direktor koji smatra da još nije vrijeme za slavlje i proslave. Rođen u Prijedoru, Arnes Krnjić završio je gimnaziju u Travniku, u Sarajevu je napustio studij na Saobraćajnom fakultetu želeći da se posveti biznisu. Za sebe kaže da je jedan od onih koji imaju želju da konstantno uče i napreduju u svakom smislu.

Kako vam iz sadašnje perspektive izgleda početak vaše firme prije 15 godina?
– Znam da je svaki početak težak, ali ja se našeg stvarno rado sjetim. Sjećam se svega: prvog klijenta koji nam je došao, prvog uzbuđenja, prvog prodatog aparata, prve zarade. Vjerujte mi, s tim klijentom i danas jako dobro surađujemo. U poslu, kao i u životu, postoje usponi i padovi, međutim, kada znate šta želite i kada imate jasan cilj i volite to što radite, onda je sve puno lakše.
Šta je inspirisalo, šta je motivisalo muškarca poput vas, onda veoma mladog, da se fokusira na frizersko-kozmetičke aparate i preparate?
– Prva asocijacija na frizersko-kozmetičke preparate uvijek su bile žene, one su te koje ljepoti i njezi pridaju više pažnje. Međutim, rekao bih da je to potpuno pogrešna percepcija danas. Radeći ovaj posao shvatio sam da su ove stvari jednako važne i muškarcima, a ne samo ženama. Savremeni muškarac brine o svom imidžu, o izgledu, njeguje lice i tijelo, uživa u modernoj garderobi. U tom smislu i sam se trudim, izgradio sam svoj stil, želim da kao poslodavac trećeg milenija ostavim primjeren i pozitivan dojam i na klijente i kolege. Zar nisam u pravu?!
U poslu je sve važno, ipak, šta ste posebno potencirali?
– Kada blisko surađujete sa ljudima počinjete bolje shvatati njihove potrebe, individualne zahtjeve i ostale potrebe. Našim klijentima želimo ponuditi, osim kvaliteta, i ispunjavanje njihovih ličnih potreba. Uvijek smo se trudili da imamo kvalitetne i sigurne brendove koji uvijek stavljaju čovjeka na pravo mjesto. To je princip koji primjenjujemo u firmi, ali i ja lično. Naša poslovna filozofija glasi: “Klijent nije tu zbog proizvoda, proizvod je tu zbog klijenta.”
Nova tehnologija, inovativni aparati, oprema i preparati nezaustavljivo utiču na svijet ljepote: koju opremu, aparate i preparate nudi vaša firma?
– I u našoj branši razvoj tehnologije je zapanjujući. Radimo sa najboljim brendovima iz cijeloga svijeta, a posebno smo ponosni što uvijek domaćim korisnicima ponudimo novitete koji se nađu na svjetskom tržištu. Naša zemlja, Bosna i Hercegovina, malo je tržište, nema inovacije, u pravilu, stižu s malim zakašnjenjem. U našem slučaju, to nije tako. Našim klijentima učinimo sve svjetske trendove uvijek dostupnim i to u rekordno kratkom roku. U Frizerlandu Sarajevo možete kupiti sve, od profesionalnih fenova, pegli i uvijača za kosu i brendova kao što su Moser ili Wahl. Kupcima nudimo i najbolje četke za kosu kao što su Olivia Garden i Wet Brush ili Termix. U novije vrijeme je sve popularnija i linija za njegu muškaraca, imamo proizvode za njegu brade, kao što su Proraso ili Lumbercraft, te proizvode za njegu kose poput šampona Subrina Professional, Gummy i slično.
Kad analizirate vaš set preparata i proizvoda, u čemu je najveća razlika između ponude nekad i danas?
– Naša ponuda se iz dana u dan povećava i mijenja. Ovo je grana koja u cijelom svijetu bilježi veliki rast i razvoj, pa tako nama skoro svakodnevno pristižu novi artikli. Zbog toga se i naša ponuda mijenja i proširuje iz dana u dan. Trendove jednostavno moramo pratiti. Svaka osoba traži ili voli nešto drugačije, jedinstveno, a naš je zadatak da zadovoljimo tako široku i raznoliku potražnju. Pažljivo slušamo šta naši klijenti žele, a mi želimo da su naši klijenti sretni i zadovoljni. Mogu ustvrditi da od osnivanja firme rastemo i razvijamo se zajedno s potrebama naših kupaca. Naravno, zahvaljući i tome što revnosno pratimo inovativne potrošačke preparate i trendove u svijetu elektronike.
Ko su vaši stalni klijenti i kupci na sarajevskom tržištu? Koji vam je njihov komentar najdraži?
– Naše frizerke i frizeri su ti s kojima najviše i najduže surađujemo. Oni mnogo ulažu u vlastiti biznis, u vlastite frizerske salone, ulažu u sebe, svoje znanje i vještine, trude se da idu ukorak sa svijetom. Mi želimo pratiti i njih, zadovoljiti i njihove potrebe, olakšati im posao uz vrhunske proizvode kakve mogu pronaći kod nas. Naravno, imamo i puno klijenata u sektoru maloprodaje. I, to su kupci koji za sebe biraju samo najbolje, oni žele imati kvalitet i perfektnu njegu dok uživaju u vlastitom domu i udobnosti.
Kakav ste rukovodilac, šta očekujete od radnika?
– Sa sedam uposlenika, mi smo jedna prava mala porodica. Kada vam firma postane drugi dom, onda vam i ljudi s kojima provodite pola svoga dana postaju vrlo bliski. Važno nam je da svi uposlenici jednako mogu da odgovore na upite kupaca, da su jednako stručni, ljubazni i uvijek na usluzi. Sretan sam što smo uspjeli okupiti tim ljudi koji dišu kao jedno, razumiju se, pomažu jedni drugima. Svjestan sam da je to danas vrlo teško. Volim vjerovati da sam fer poslodavac, da moje kolege znaju da su moja vrata uvijek otvorena za razgovor, konsultacije, za dogovor, a spreman sam, ukoliko je potrebno, saslušati i neke privatne probleme i pomoći koliko mogu. S druge strane, moje kolege znaju koliko cijenim lojalnost. Upravo zato i jesam ponosan na ovu malu, ali skladnu grupu ljudi koji imaju jedan zajednički cilj – biti najbolji u svom poslu.  
Koje se maksime pridržavate, šta vam je izazov u poslu? Na šta ste najponosniji za ovih 15 godina?
– Mijenjaj se ili će te promijeniti – to je moja maksima u biznisu. Najveći izazov je upravo ostati konstantno aktuelan i pratiti trendove. Svaka ozbiljna kompanija treba da se mijenja, prilagođava tržištu, kupcima, proizvođačima. Veoma mi je teško izdvojiti nešto na što sam najponosniji, ali ponosan sam što svakim danom rastemo, povećava se broj naših ljudi, veličina naše radnje i ponude, također. Od 20 kvadrata i jednog zaposlenog, došli smo do 400 kvadrata i 7 zaposlenih.
Kako gledate na konkurenciju?
– Zdrava konkurencija je uvijek dobrodošla. Ona podstiče promjene koje su sigurno dobre za našu firmu, ne trpi opuštanje i stalno nas tjera da budemo fokusirani na našu ciljanu klijentelu.
Možete li nam otkriti dio poslovnih planova predviđenih za blisku budućnost Frizerlanda?
– Imamo velike planove. U roku od tri godine želimo da povećamo poslovanje, da proširimo asortiman, da imamo 20 zaposlenih. Naša ponuda je već sada vrhunska, ali želimo je zaokružiti s nekim dodatnim veoma kvalitetnim proizvodima koji su potrebni svakom frizerskom ili kozmetičkom salonu, te wellness i spa centrima. I da, ostajemo i dalje orijentirani na Sarajevo i okolinu.