Pretplati se
Šta jesti i piti kada imate gripu

Šta jesti i piti kada imate gripu

Zbog smanjenog apetita za vrijeme gripe, nutricionisti preporučuju određenu hranu i pića koja bi trebalo konzumirati kako bi se ojačao imunološki sistem i ublažili simptomi

Šta jesti onda kada vam se ništa ne jede? Kada imate gripu, jedini pravi lijek su odmor i vrijeme – ne postoji hrana ili piće koji će učiniti da vaši simptomi magično nestanu. Ali ukoliko se budete dovoljno hidrirali i konzumirali hranu bogatu nutrijentima, to može pomoći da se ne osjećate lošije nego inače, te može umanjiti osjećaj nelagode i ubrzati oporavak.

Zbog smanjenog apetita tokom gripe, nutricionisti preporučuju određenu hranu i pića koja bi trebalo konzumirati kako bi se ojačao imunološki sistem i ublažili simptomi. Evo šta oni preporučuju na osnovu istraživanja i ličnog iskustva.

Pića sa elektrolitima

“Ostati hidriran najvažnija je stvar kada bolujete od gripe, pogotovo ako imate povišenu temperaturu, dijareju ili se znojite”, kaže američka nutricionistica Jessica Crandall. Najjednostavnije što možete učiniti jeste da unosite dovoljno vode, ali odlučite li se za sportska pića bogata elektrolitima ili kokosovu vodicu, nadoknadit ćete izgubljeni natrij i kalij, kao i nedostatak tečnosti. Pića sa dodatkom ukusa takođe bi mogla biti privlačnija od obične vode, te ćete možda tako i unijeti više tečnosti. Nutricionisti često ne savjetuju sportske zaslađene napitke osobama koje ne troše puno energije dok vježbaju, ali ukoliko vam se ne konzumira čvrsta hrana, ovo bi mogao biti najlakši način da unesete neophodne kalorije.

Zeleni čaj

Još jedan način da ostanete hidrirani jeste da pijete vruć čaj. “Gripa obično zahvata gornje disajne organe, te će konzumiranje toplih ili vrućih napitaka poboljšati njihovu prohodnost”, kaže Rena Zelig, profesorica nutricionističkih nauka na Univerzitetu Rutgers. “Također može pomoći ako konzumirate vodu na sobnoj temperaturi.” Rena Zelig preporučuje zeleni čaj, koji je bogatiji antioksidansima u odnosu na crni čaj. Dodavanje meda može pomoći kod grlobolje, a i olakšat će kašalj.

Pileća supa s rezancima

Reputacija pileće supe s rezancima nije samo obični marketing: so iz temeljca pomaže hidrataciju i nadoknađuje izgubljeni natrij, dok povrće obezbjeđuje vitamine i minerale. Piletina će vam obezbijediti proteine, što je važno za ozdravljenje i povrat snage nakon preležane bolesti. Neki naučnici čak sugerišu da aromatična svojstva pileće supe s rezancima omekšava sluznicu i čisti nazalne puteve, dok su drugi istraživači otkrili su da pileća supa pomaže u borbi bijelih krvnih zrnaca protiv upale i infekcije.

Grah ili grašak

Naravno, piletina nije jedini izvor proteina. Alternativni proteini – iz proteinskih napitaka ili drugih namirnica – mogu biti bolja opcija, kažu nutricionisti. Biljni proteini, poput graha i graška, ne moraju nužno biti teški za stomak. Poput piletine, odlični su za zagrijati i hidratizirati organizam.

Jarko obojeno voće i povrće

Važno je konzumirati različite antioksidanse, čak iako ste zdravi, kako biste se zaštitili od hroničnih bolesti. Ali kada ste bolesni i kada vam je imunitet kompromitiran, to je od posebne važnosti. “Nemojte misliti da ćete ozdraviti za dan ukoliko se nakrcate voćem i povrćem”, kaže Rena Zelig. “Ali sa sigurnošću znamo da antioksidansi igraju važnu ulogu u očuvanju zdravlja i jačanju imunološkog sistema, pa je to sigurno dobra ideja.” Ova nutricionistkinja preporučuje da odaberete voće i povrće jarkih boja – poput paprika, narandži i bobičastog voća – čime ćete unijeti većinu antioksidansa. Ukoliko vam je oslabio apetit, konzumiranjem voća i povrća unijet ćete ono što je zaista korisno i zdravo po vaš organizam.

Sok od narandže

Antioksidanse možete i piti. Sok od narandže dobar je izvor vitamina C, za koji neke studije kažu da skraćuje trajanje gripe. Ali ukoliko pretjerate, možete se osjećati čak i lošije: Vaše tijelo može odjednom apsorbirati samo određenu količinu vitamina C, a ukoliko ga unesete previše, to može prouzrokovati gastrointestinalne probleme, upozoravaju nutricionisti. Umjesto da popijete četiri velike čaše soka od narandže, pomiješate 120 ml soka sa 500 do 600 ml vode. To će vas očuvati hidriranim, a i unijet ćete 100% preporučene dnevne doze vitamina C, bez viška šećera ili kalorija.

Govedina

Još jedan nutrijent koji želite unijeti kada ste bolesni jeste cink: studije su pokazale da ovaj mineral pomaže u borbi protiv infekcije, regulirajući imunološki sistem, te uzimanje suplemenata cinka može smanjiti trajanje gripe. Konzumiranje cinka direktno iz hrane također može pomoći, iako su istraživanja malobrojnija u tom području.

85 grama govedine sadrži oko 7 mg cinka, što je pola preporučene dnevne doze za odrasle. Govedina je bogata proteinima i vitaminim B, što također može pomoći potpunom oporavku od gripe.

Đumbir

Jela i pića sa đumbirom mogu umanjiti stomačne probleme uzrokovane gripom. Istraživanja ukazuju da korijen đumbira ima antiupalna svojstva i pomaže kod mučnine – iako se ta istraživanja uglavnom odnose na mučninu tokom putovanja ili trudnoće, a ne gripe. Đumbir konzumirajte u čajevima i supama ili sami napravite tonik tako što ćete u vodu dodati svježi đumbir.

Cjelovite žitarice

Kada imate gripu, nastojte konzumirati hranu koja će vam povećati nivo energije – a vitamini B grupe tu igraju ključnu ulogu. Vitamin B12 prirodno se nalazi u jajima, mesu, školjkama i mliječnim proizvodima – ali ukoliko ste vegetarijanac ili ne volite ovakvu vrstu hrane, vitamine B grupe možete pronaći u cjelovitim žitaricama, iz hljeba i žitarica za doručak.