Pretplati se
Proljeće je: probudimo organizam!

Proljeće je: probudimo organizam!

Proljeće je vrijeme ponovnog rađanja, sunca i aktivnosti na otvorenom

Dolazak ljepšeg vremena podudara se s ponovnim cvjetanjem biljaka, sazrijevanjem ranog voća i povrća, blještavim nebom, znatno dužim danima… To je pozitivno vrijeme koje nas podržava i podstiče u namjeri da se pokrenemo i ponovo aktiviramo. Dolazak proljeća za mnoge je, međutim, povezano s osjećajima umora i neraspoloženja, poznatog upravo kao – proljetni umor. Mnogo je provedenih istraživanja koja su dokazala da postoji povezanost klimatsko-atmosferskih prilika i fizioloških procesa koji se dešavaju u ljudskom organizmu. Rast temperature i duži dan mogu stvarati probleme osjetljivijim osobama, jer se moraju prilagođavati promjenama i privikavati na aktivnosti koje će trajati nekoliko sati više. Organizam bi se trebao aktivirati, a kako je naviknut na zimu i više mirovanja, nagla promjena ga oslabljuje i iscrpljuje. Zbog toga je mnogo onih koji dolaskom ljepšeg vremena postaju hronično umorni, nervozni i osjećaju snažan stres, što negativno utiče na svakodnevne aktivnosti. Kako biste početkom i tokom proljeća bili dobro raspoloženi i vedri nemojte biti nemarni, pripremajte organizam na promjene. Ako to niste već učinili, počnite odmah!

Za stolom

Kako biste očistili organizam i učinili da bolje funkcionira, ograničite unos industrijski prerađenih namirnica i masne hrane, jer zahtijevaju dugo varenje koje ga dodatno opterećuje. Korisno je što više unositi namirnice bogate proteinima kao što su meso i riba, te sezonsko voće i povrće, bogato vitaminom C, antioksidantima i beta-karotenom (kupus, blitva, karfiol, mrkva i crveno voće). Može, također, koristiti povećan unos riže koja pospješuje čišćenje organizma. Izbjegavajte drastične dijete kao i preobilne obroke, a trudite se jesti češće, i to laganije obroke. Na taj način bit ćete puni energije, a nećete opteretiti organizam. Od velike važnosti je smanjiti unos soli i piti mnogo vode, te svake večeri popiti šolju čaja za čišćenje organizma prije odlaska na spavanje (neven, kopriva, korijen čička). Potražite savjet ljekara ukoliko osjećate da biste trebali dodatne vitamine, minerale ili specifične dodatke ishrani kao što su propolis, ginseng, ginko…

Vježbanje na otvorenom ili unutra

Kako biste spremno dočekali smjenu godišnjih doba, u velikoj mjeri će vam pomoći fizička aktivnost, bilo da je izvodite u nekoj dvorani ili na otvorenom. Najvažnije je ne pretjerivati, aktivirati se postepeno i vremenom produžavati i pojačavati aktivnosti. Prenagliti s vježbanjem može imati suprotan učinak, dodatno ćete opteretiti organizam, dok umjerena aktivnost pomaže oslobađanju toksina nakupljenih tokom zime.

Pažljivo s odijevanjem

Dolazak ljepšeg vremena često je praćen naglim variranjem temperature i klimatskim promjenama, te je veoma važno pažljivo odabrati odjeću. Najefikasnije rješenje je slojevito odijevanje, omogućit će nam da se jednostavno prilagodimo promjenama: lagani džemper ili tanku jaknu lako je skinuti kad naglo otopli i obući kad opet zahladni.  

Redovno se odmarajte

Kako biste izbjegli tipičan proljetni umor pridržavajte se određenog ritma: pokušajte u isto vrijeme ustajati iz kreveta i odlaziti na spavanje. Svaka nagla promjena ritma negativno će se odraziti na ukupno stanje organizma i raspoloženje. Činjenica da su dani sve duži ne znači i da sa svakodnevnim aktivnostima trebate kasnije završavati. 

Posvetite se sebi

Želite li se tokom prelaska jednog godišnjeg doba u drugo osjećati dobro, važno je naći vremena za sebe kako biste se opustili i povratili fizičku i mentalnu energiju. Pola sata svakog dana za bavljenje sobom, bilo da se radi o hobiju ili njezi tijela, pomoći će vam da se oslobodite stresa i pronađete mir. Ovo pravilo jednako vrijedi i za sve ostale dane u godini!