Pretplati se
Radite ono što vas zanima i pronađite svoju strast

LIANNE KERLIN, ISTRAŽIVAČICA S BBC-ja

Radite ono što vas zanima i pronađite svoju strast

Britanska istraživačica zaposlena u multidisciplinarnom timu BBC-ja, Lianne Kerlin, nedavno je boravila u Sarajevu kako bi mladima BiH predstavila projekat “Dnevna soba budućnosti” u saradnji s Britanskim savjetom

Napisala: Mersiha Drinjaković

Na forumu inovacija “Sarajevo Unlimited”, održanom krajem prošle godine, upriličena je, između ostalog, radionica “Dnevna soba budućnosti” (“The Living Room of the Future”), u organizaciji British Councila, britanske međunarodne organizacije koja se bavi obrazovanjem i kulturnim odnosima. Voditeljica radionice bila je britanska istraživačica zaposlena u multidisciplinarnom timu BBC-ja, Lianne Kerlin. Ona je mladima koji se bave kreativnom industrijom – filmom, programiranjem i IT-om – prezentirala načine razmišljanja o emitovanju, interentu, privatnosti i podacima. A za nas je to bila prilika da saznamo kako izgleda Liannin posao, te kako je tekao njen profesionalni put.

Šta zapravo radite i kako izgleda vaš radni dan u BBC-ju?
– Radim na različitim istraživačkim projektima i svaki ima različite zahtjeve, tako da se moj posao i raspored mijenjaju u zavisnosti od konkretnog projekta. Radim u multidisciplinarnom timu s inžinjerima i dizajnerima: neki projekti su kratkoročni, a neki dugoročniji, na primjer onaj gdje osmišljavamo alate koji će se koristiti u budućnosti, za pet ili deset godina. Što se tiče mojih radnih dana, svaki je drugačiji. Jednog dana, recimo, radim istraživanje i planiranje, a sutradan u laboratoriji sprovodim testiranje korisnika ili istraživački eksperiment.

Možete li reći nešto više o projektu “Dnevna soba budućnosti” i kako on utiče na šire razumijevanje stvarnosti i medija?
– “The Living Room of the Future” zaista je sjajan projekat! Projektujemo dnevnu sobu budućnosti i kreiramo izložbu koja će omogućiti iskustvo boravka u dnevnom boravku budućnosti. Ovo iskustvo će pokazati kako današnja hiperpovezanost naših domova može pružiti nova medijska iskustva kroz predmete i uređaje za nove oblike emitovanja i pripovijedanja. Izložba će biti kreativna, interaktivna i nadamo se da će spojiti mnoge ljude.

Kako je tekao vaš profesionalni razvoj?
– Studirala sam psihologiju i niz godina provela u akademskim krugovima. Radila sam na istraživačkim projektima iz područja psihologije, društvenih nauka i obrazovanja, te otkrila strast za bihejviorizam. Želja da razumijem ljude u korijenu je svega što radim. Čim sam saznala za postdiplomski program BBC-ja za studij metodologije istraživanja, znala sam da je upravo to vrsta karijere kojoj se želim posvetiti.

Prvi put ste u Sarajevu. Kakvi su vam dojmovi?
– Sarajevo je predivan grad, bogate historije i kulture, ali je očito još uvijek pun ratnih ožiljaka. Sasvim sigurno nikad neću zaboraviti takozvane “Sarajevske ruže”, kojih ima po čitavom gradu. Ti spomenici, po meni, naglašavaju i podsjećaju na rat koji se desio u BiH.

"Želja da razumijem ljude u korijenu je svega što radim”

Tokom saradnje s British Councilom imali ste priliku sresti mlade kreativce iz BiH i ostalih zemalja ove regije. Kakav ste utisak stekli o njima?
– Kandidati su bili puni entuzijazma i inovativnih ideja. Bilo mi je zadovoljstvo da ih upoznam; zahvaljujući njima, radionica je bila istinski zabavna i uzbudljiva! Šteta što smo mogli izabrati samo dvoje s kojima ćemo sarađivati ovom prilikom, ali nadam se da će se nekad u budućnosti ukazati prilika da sarađujem i s ostalima. 

Kakva je vaša vizija budućnosti medija? Smatrate li da ćemo i ubuduće koristiti tradicionalne medijske kanale?
– Prema mom mišljenju, uvijek će biti mjesta za tradicionalne medije. TV, novine i radio neće izumrijeti, ali će se vrlo vjerovatno promijeniti način na koji ih koristimo. Brzi razvoj tehnologije omogućava uzbudljiva istraživanja novih formi i novih načina pristupa i konzumiranja – tehnologija ljudima naprosto olakšava stvari i omogućuje im da postignu više nego prije.

Koji su trenutni trendovi u medijima i kako BBC odgovara na zahtjeve tržišta?
– Iako pratiti trendove nije loše, smatram da je posebnost pristupa BBC-ja, kao i drugih javnih emitera, upravo u tome što se mi ne fokusiramo na postojeće trendove, nego na izvrsnost sadržaja koje pružamo publici. Publika je u srcu svega što radimo i to se nikada neće promijeniti.

Kako novi mediji i društveni mediji utiču na naš svakodnevni život, komunikaciju, rad i pogled na svijet? Stvaraju li nam iskrivljenu sliku?
– Mislim da su društveni mediji dobri kao platforma, jer ljudima omogućavaju da se povežu sa širokom mrežom onih koji djeluju u istoj oblasti, da pronađu one koji dijele interese slične njihovima, te da tako prošire horizonte. Korištenje društvenih medija može biti inspirativno, ali zna se i da uzrokuje mnogo nezdravih odnosa – kako međuljudskih, tako i odnosa koje ljudi imaju s tehnologijom. Smatram da nesumnjivo postoji mračna strana svega toga; stvar je u iznalaženju prave ravnoteže. Strastveno sa zalažem za dobrobit ljudi, a značajan dio toga svakako predstavlja i zdrav odnos s društvenim medijima.

Kao istraživačica, gdje vidite svoj sljedeći izazov?
– Generalno ću se u većini projekata fokusirati na razumijevanje ličnih podataka, etike i privatnosti. Na primjer, u slučaju “Dnevne sobe” vodim istraživanje o najetičnijim načinima isporuke budućih medija i “zajedničkih” iskustava. Ovo podrazumijeva shvatanje trenutnog nivoa znanja prosječnog čovjeka, istraživanje načina informisanja i edukacije naše publike, te osmišljavanje rješenja za poboljšanje ovog procesa.

Da li se vaše polje rada smatra tipično muškim? Ako je tako, imate li neki praktičan savjet za žene koje se bave istim ili sličnim poslom?
– Da, ovim poslom uglavnom se bave muškarci, ali mislim da se generalno ulaže sve više truda da se što više žena zainteresuje za karijere na poljima nauke, tehnologije, inženjeringa i matematike, polja koja su na engleskom govornom području poznata kao STEM (Science, Technology, Engineering, Maths). Ženama bih, generalno govoreći, preporučila da ostanu vjerne sebi. Radite ono što vas zanima i pronađite svoju strast.