Usrećujemo žene našim rubljem
07.04.2015. u 13:28 sati


Goran Kodelja

Usrećujemo žene našim rubljem


Povodom 60. rođendana Lisce, Goran Kodelja, generalni direktor poznatog slovenačkog brenda donjeg rublja, objasnio nam je, između ostalog, zašto raste prodaja grudnjaka sa većim korpicama

Najpoznatiji regionalni modni brend ženskog donjeg veša i kupaćih kostima Lisca, sa sjedištem u Sloveniji, obilježava 60. godišnjicu postojanja. U sistemu Lisce zaposleno je 750 ljudi, a razvojni odjel, u kojem radi 50 uposlenih, srce je kompanije. Rast prodaje, poslovni uspjesi, novootvoreni objekti čak i u vrijeme ekonomske krize, sve su to stvari koje čine ponosnim generalnog direktora Lisce Gorana Kodelju, s kojim smo razgovarali u Sarajevu.

Po čemu je Lisca drugačija u odnosu na brendove u industriji modnog rublja?

– Prije mjesec dana smo bili u Parizu na najvećem evropskom sajmu donjeg rublja i kupaćih kostima. Tu je bilo 450 različitih brendova, a u cijeloj Evropi ima oko 100 brendova ili onih koji bi to željeli biti. Jedna trgovina ne može držati više od 15 različitih brendova. I gdje su, onda, svi ostali? Definitivno nema mjesta za sve. Ponuda je odavno prevazišla potraživanje i tu vlada velika borba. Zato moraš imati komparativne i konkurentske prednosti da bi bio uspješan na tržištu.

Koja su vaša tržišta?

– Dijelimo ih na dva područja: prva su ona tradicionalna, koja pripadaju bivšoj Jugoslaviji, gdje Lisca postoji već 60 godina. Imamo i nova tržišta: Evropska unija i Bliski istok. Za nas se puno toga otvorilo ulaskom Slovenije u EU, nemamo više administrativnih granica i puno je lakše prodavati svoj proizvod bilo gdje u Evropi. Mi smo i dalje brend broj 1 na tržištu bivše Jugoslavije, a na novim područjima se suočavamo sa ovih hiljadu pomenutih raznih brendova. I da biste činili razliku, morate imati nešto drugačije.

Šta je to drugačije kod Lisce?

– Mi dobro znamo iskombinirati savremeni modni izgled rublja sa optimalnim pristajanjem uz tijelo. To je, naročito kod većih brojeva, vrlo važno, kao i kod manjih korpica za grudnjake. Kod košarice B nema neke velike filozofije, ali ako idete dalje na C, D, E ili F – to je zahtijevan proces i tu treba imati znanje i vještinu. E to Lisca ima jer je gradila tu filozofiju 60 godina. Nama to otvara vrata: kombinacija savremenog izgleda, optimalni fitting i velike košarice. Ima more tih proizvođača koji rade velike košarice, ali ne znaju kombinirati fashion look i velike košarice. Mi smo među rijetkima koji to znaju i to nam tržište priznaje. Zato ulazimo na velika vrata u sve dućane. U Sloveniji prodajemo 20 posto svojih proizvoda, 55 posto na teritoriji bivše Jugoslavije, a sve ostalo ide na nova tržišta. Na Bliskom istoku radimo u Izraelu, tamo smo priznati brend, a prisutni smo u Egiptu, Saudijskoj Arabiji, Ujedinjenim Arapskim Emiratima i Libanonu...

 Cijeli intervju možete pročitati u Graciji br. 260
((napisala: Mersiha Drinjaković, snimila: Majda Balić) )
Povezani tekstovi
Najnovije iz kategorije
Niko neće s nama Bosancima Razgovor Kemala Montena sa Senadom Pećaninom za Feral Tribune
Niko neće s nama Bosancima