Dukanova dijeta
31.03.2012. u 02:23 sati


Dijeta koju obožavaju slavni

Dukanova dijeta


Pierre Dukan je ljekar čije se ime sve više spominje posljednjih godina. Njegova dijeta ne preporučuje drastične redukcije kalorija, nego odmjeren režim, a da li funkcionira pitajte one koji su je već probali: Gisele Bündchen, Jennifer Lopez i Kate Middleton

Opsesija dijetama postala je globalna pojava, a u kolikoj mjeri, najbolje potvrđuje podatak da je Financial Times nedavno objavio članak o gubitku težine Carol Middleton, majke Kate Middleton. Kažu da je upravo Dukanova zasluga što Kate i njena sve popularnija sestra Pippa imaju savršenu liniju. Kroz parišku ordinaciju doktora Pierrea Dukana (72) prolaze glumice, top modeli, ali i političari koji žele skinuti stomak i dobiti koji glas više na izborima. Ali, nisu zvučna imena učinila da doktor za dijete, specijalista za ishranu, postane slavan, nego knjiga Dukanova dijeta, prevedena na četrnaest jezika. Bestseller u Americi posljednjih godina, počiva na mnogobrojnim istraživanjima i metodama koje je Dukan počeo još sedamdesetih.

“Vjenčanje princa Williama i Kate mnogo je uticalo na borbu protiv pretilosti. Mogu potvrditi da je Kateina majka izgubila na težini zahvaljujući mojoj knjizi, što je javno priznala. Moja vjerna sljedbenica je i lady Elizabeth Anson, kraljičina rođaka, koja se ponudila da bude zvanična ambasadorica mog metoda, svjesna da je pretilost sve veći problem u Engleskoj. Ali, pacijenti koji dolaze u moju ordinaciju su i obični ljudi, a svima je zajednički problem tjelesna težina. Apsolutno sam siguran da u razvijenim zemljama ljudi ne umiru najviše zbog srčanih bolesti ili karcinoma, kako nam često ponavljaju, nego zbog pretilosti i prekomjerne težine, skrivenih iza tih bolesti. Kada osoba postane svjesna da je ugrožena, bila bogata ili siromašna, slaba ili snažna, nastoji pronaći način koji će joj pomoći da ga prevaziđe”, riječi su dr. Dukana.

Mršavite jedući
Nije u pitanju samo obična dijeta nego svojevrstan način ekstremnog preživljavanja, trening za borbu s kilogramima, generalna proba za nastavak budućeg života. Pierre Dukan tvrdi da se može smršati jedući, jer je najvažnije izbjeći frustraciju koja nastaje početkom dijete i traje do njenog kraja. Potrebno je odbaciti stroge režime i reduciranje kalorija jer nisu kompatibilni s mentalnim stanjem osoba koje imaju problema s prekomjernom težinom. Jednostavno, nisu u stanju odoljeti želji da pojedu određenu namirnicu i zadovolje psihološku ili psihoafektivnu potrebu. Sušta suprotnost niskokaloričnim dijetama, koje savjetuju da treba jesti svega pomalo, ali u oskudim oborcima, Dukanov metod dozvoljava da jedete koliko vas volja i svaki put tokom dana kad zaželite, ali – određene namirnice. U prvoj fazi to su proteini. Ova preporuka je u novembru prošle godine izazvala negativne reakcije Agence Française de Sécurité Sanitaire: povišen unos mesa, ribe, jaja povećao bi rizik od kardiovaskularnih i nekih drugih bolesti. To nimalo nije smanjilo prodaju knjige, a u Rusiji, Kini, Brazilu i Italiji izašao je i drugi dio, Recepti Dukanove dijete. “Prakticiram 40 godina ovaj način ishrane, neprestano ga poboljšavajući, pratio sam više od 40.000 pacijenata, a više od 12 miliona ljudi pročitalo je moje knjige. Nikada mi se niko nije javio zbog zdravstvenog problema uzrokovanog ovom dijetom. Nasuprot optužbama, mislim da pretjerana debljina dovodi do bolesti i da pretila osoba umire osam godina ranije. Kako biste ocijenili da li je neka dijeta bezopasna po zdravlje, rješenje je jednostavno: pitajte osobe koje ih upražnjavaju. Moji pacijenti su moji najbolji svjedoci. Ali, važno je napomenuti da se osobe s određenim zdravstvenim problemima moraju najprije posavjetovati s ljekarom. Problem sa štitnom žlijezdom može svaku dijetu učiniti beskorisnom, poništiti je, a još jedna kontraindikacija je renalna insuficijencija (zatajenje bubrega), koja zahtijeva ishranu s malo proteina i mnogo povrća. Posebno bih upozorio adolescentice, zdrave i normalno građene: nemojte mršati ako za to ne postoji stvarna potreba; ako smršate bez potrebe, vaš organizam pamti taj stres cijelog života”, kaže doktor Dukan.

Četiri faze Dukanove metode
Prva faza počinje naglim gubitkom, oko tri do četiri i po kilograma, a zatim slijedi jednostavniji i dugoročniji režim ishrane, uz čiju pomoć treba sačuvati vitku liniju i spriječiti ponovno dobivanje kilograma. Ono što povezuje sve četiri faze Dukanove dijete su dani tokom kojih se jedu samo proteini, veoma važni za odgovarajuće efekte svake faze. Zbog velike količine proteina koja se unosi u organizam, obavezno treba piti što više, čak tri litra vode dnevno. Ako jedete proteine samo jednom sedmično, određenim danom, najbolje četvrtkom, moguće je izgubiti jedan kilogram. “U Francuskoj je ovaj način ishrane veoma popularan. Često se desi kada četvrtkom jedem u restoranu da čujem goste kako naručuju samo ribu i meso”, priznaje doktor Dukan.

Početna faza, kada jedete samo meso, ribu, jaja i nemasne mliječne proizvode, osnova je za sljedeće, a na njoj možete ostati jedan ili više dana. Prva faza smanjuje apetit, a kako bjelančevine nisu kalorične, neminovno je smanjenje tjelesne težine.

U drugoj fazi se u ishranu postepeno uvode ostale grupe namirnica, kada možete jesti neograničene količine povrća. Kako je veliki izbor mesa i povrća, a u organizam se unosi dovoljno vode, kilogrami će nestajati, a i koža biti sjajnija. Jednom dnevno možete unijeti i ugljikohidrate: jedna kašika mekinja, bogatih vlaknima, proteinima i šećerom, apsorbira vodu i nabubri, te pružaju osjećaj sitosti. Mekinje su odlične za probavu, jer se od četvrtog dana često javlja zatvor.

Treća faza nastupa kad se oslobodite viška kilograma, te možete početi jesti tjesteninu, sir i voće, a dvaput sedmično se možete nagraditi čokoladom, puterom, čašom alkohola ili nekom drugom hranom koju volite. Tokom treće faze uglavnom ne dolazi do daljnjeg gubitka kilograma, ali se nećete ni udebljati. Ova faza ima poseban cilj: pomoći vam da se ne vratite starim prehrambenim navikama.

Posljednja, četvrta faza, trebala bi trajati zauvijek. Polako se vraćate na konzumiranje svega što vam se dopada, ali poštujući pravila iz faze 3 (sa više slobode u izboru namirnica). Također, bar jednom nedjeljno trebali biste jesti samo proteine kao u fazi 1.

Ono što je najvažnije kod Dukanove dijete je da sami ocijenite koja je vaša idealna težina, koju ćete bez pretjeranih odricanja moći održavati do kraja života. Pritom vodite računa o godinama, spolu i genima (da li neko u porodici ima problema s težinom), budite realni u određivanju zadatog cilja. Ili, posjetite stranicu Dukandiet.co.uk, odgovorite na pitanja, i dobit ćete odgovor šta vam je činiti kako biste postigli i održali odgovarajuću težinu. Ne smijete biti depresivni tokom normalnih faza stagniranja težine. Usljed naglog mršanja, organizam pruža otpor, maksimalno iskorištavajući namirnice koje pojedemo. To je normalna, ali prolazna faza, tokom koje se treba što više kretati, baviti fizičkim aktivnostima.

Koje namirnice se smiju jesti, a koje su zabranjene

1.  FAZA NAPADA – čisti proteini
Traje ovisno o tome koliko kilograma trebate skinuti.
-    do 4,5 kg – 2 dana
-    do 9 kg – 3 dana
-    do 18 kg – 5 dana
-    od 18 kg naviše – 7 do maksimalno 10 dana

Dozvoljene namirnice:
Teletina i govedina (odrezak, file, kotlet NE)
Sva perad osim guske i patke (bez kože, može i dimljena puretina)
Svi morski plodovi, surimi i riba
Jaja, bjelanjci neograničeno, žumanjci – do 4 sedmično
Mlijeko i jogurt – bezmasni, posni sir

Priprema hrane: pečenje u neprijanjajućoj tavi, grilanje, na roštilju ili u rerni, kuhanje i sl.

Napomene:

U ovoj fazi se ne preporučuje vježbanje.
Ne preskačite obroke.
Za pripremu hrane ne koristiti puter niti ulja, ne dodavati šećer, voće ili sirupe, ne koristiti kečap i reducirati sol.
Dozvoljeno je korištenje većine začina, sirćeta, limunovog soka, luka, češnjaka, peršuna, majčine dušice za poboljšanje okusa hrane kao i soli i senfa ali u manjim količinama.
Jesti se može u neograničenim količinama kada god osjetite glad.
Pijte minimalno 2 litre vode i mineralne vode dnevno te koristite vitaminske dodatke.

2. FAZA GUBLJENJA TEŽINE – proteini i povrće

Traje dok se ne postigne željena težina.
Kombiniraju se obroci iz prethodne faze s povrćem na način da se pet dana jedu proteini s povrćem, a sljedećih pet dana čisti proteini kao u prvoj fazi. Preporučeni intervali su 5 dana, ali možete kombinirati prema želji.

Dozvoljene namirnice uz one iz prve faze:
Paradajz, krastavci, rotkvica, špinat, brokula, šparoga, prasa, kupus, gljive, celer, komorač, tikvice, patlidžan, paprika, sve vrste salata, mrkva, repa i artičoka.

Zabranjene namirnice:
Riža, krompir, kukuruz, grašak, grah i leća.
Ulje i masnoće i dalje se ne smiju koristiti, može se koristiti neki bezmasni i bezšećerni dressing (limunov sok, jogurt, začini, sirće).

3.  FAZA STABILIZACIJE

Trajanje ove faze može se izračunati na sljedeći način: broj izgubljenih kilograma pomnožite sa 10 i dobijete broj dana trajanja ove faze.

Jede se sve kao i u prethodnoj fazi i dodaje se sljedeće:
-  1 voćka dnevno osim banane, grožđa, trešanja i orašastih plodova
-   2 kriške kruha od cjelovitog brašna
-   do 4 dkg sira dnevno
-   2 x sedmično škrobni obrok (tjestenina, riža i sl.), ali treba izbjegavati dodavanje masnoće za pripremu ovih jela
-   jednom ili dva puta sedmično može se konzumirati janjetina, svinjetina ili šunka
-   2 obroka po izboru uključujući vino i desert, ali ne dva dana zaredom i ne nadodavati na tanjur

Napomena:
Jedan dan u sedmici mora biti čisti proteinski (iz 1. faze).

4. FAZA KRSTARENJA – do kraja života

Odaberite jedan dan u sedmici koji će biti čisti proteinski, a ostale dane jedite šta želite.

Povezani tekstovi