Tom Ford
09.08.2010. u 09:47 sati


Ikone

Tom Ford


Tom Ford je, bez ikakve sumnje, najpoznatiji modni dizajner kojeg je Amerika ikad imala. Njegov hiperseksualizirani rad u kućama Gucci i Yves Saint Laurent definirao je modne pravce 90-ih i početkom 2000-ih. Ford je bio toliko uspješan u svom poslu da je lansirao svoju modnu marku kad je napustio kuću Gucci 2004., tako da nije morao počinjati ispočetka. Svi oni koji ga poznaju nisu bili iznenađeni kad se modni genije odlučio okrenuti režiranju. Rezultat je bio A Single Man, Fordov rediteljski debi

SMISAO ŽIVOTA “Veoma mlad sam postigao mnogo, imao sam dovoljno novca, bio uspješan i slavan, imao sam sjajnog životnog partnera, mnogo prijatelja, dva psa… Ali sam u određenom smislu izgubio iz vida smisao života. Kada si modni dizajner, život ti prolazi u planiranju budućnosti, unaprijed crtaš kolekcije koje će se tek u dogledno vrijeme pojaviti. Naša kultura nas tjera da vjerujemo kako sve probleme možemo riješiti materijalnim stvarima, te sam potpuno zapostavio vlastitu duhovnu stranu”, riječi su američkog dizajnera Toma Forda.

TOM I RICHARD
Malo je onih koji znaju da je radio kao model u reklamama, da je imao hiljade castinga, da je napuštao i vraćao se studiju arhitekture u New Yorku i Parizu, obitavao po najsumnjivijim njujorškim predgrađima, sve do najznačajnijeg susreta u životu. Novinar Richard Buckley, visok, prelijep, plavokos i plavook, radio je kao modni urednik Voguea. I kao što obično biva u velikim pričama o modi, s muškarcima u glavnim ulogama (Saint Laurent, Armani, Valentino...), Tom i Richard zajedno bili su nezaustavljivi i stvorili svoje modno carstvo. Richard je u teksaškom mladiću prepoznao talenat i ogroman potencijal i pomogao mu da se nađe u pravo vrijeme na pravom mjestu, što je Fordu bilo više nego dovoljno. Već 20 godina su zajedno, prevazišli su teške trenutke početkom devedesetih, kada se Richard borio protiv karcinoma grla, a još od 2008. govore o tome kako će usvojiti dijete: “Odavno to želim i nadam se da će Richard uskoro pristati, znam da će biti izvrstan otac”, izjavio je Ford.
   
KAKO JE SVE POČELO Thomas Carlyle Ford rođen je u Austinu, Teksas, 27. augusta 1961. godine, kao sin Toma Forda i Shirley Bunton, koja je imala šest brakova iza sebe i pune ormare Courrègesove odjeće. Najveći dio ranog djetinjstva proveo je u predgrađima Houstona, a kao jedanaestogodišnjak je s porodicom preselio u Santa Fe. Po završetku srednje škole, 1979. godine odlazi u New York, gdje osim Parsons School of Designe studira istoriju umjetnosti na Njujorškom univerzitetu. Tih godina često odlazi u legendarnu diskoteku Studio 54, gdje je pronalazio inspiraciju u ličnostima koje su je posjećivale i gdje je mogao slobodno iskazati svoje seksualno opredjeljenje. Pred završnu godinu na Parsonsu, Tom Ford šest mjeseci radi u Parizu, gdje stažira u modnoj kući Chloé. Nakon što je osam godina učio o modi, 1986. je diplomirao – arhitekturu. Iste godine postaje član kreativnog tima dizajnerice Cathy Hardwick, a dvije godine kasnije prelazi kod Perryja Ellisa kao dizajn-direktor, gdje mu je supervizor bio Marc Jacobs.

GUCCI PERIOD Godina 1990. je istinska godina preokreta: Ford se upušta u avanturu zvanu Gucci kada je poznati talijanski brend na ivici bankrota. Najprije je bio na poziciji odgovornog za žensku odjeću ready-to-wear, a 1992. postao glavni dizajner. Dvije godine kasnije, kada investicijski fond Investcorp iz Bahraina otkupljuje Gucci, Ford dalje napreduje i postaje kreativni direktor, preuzevši odgovornost o proizvodnji i imidžu kompanije. Povratak Guccija, s Fordom na čelu, na svjetsku modnu scenu desio se 1995. godine, zahvaljujući sjajnim kolekcijama i fantastičnim reklamnim kampanjama teksaškog dizajnera, u saradnji s francuskom stilisticom Carine Roitfeld, danas glavnom urednicom francuskog Voguea, i fotografom Mariom Testinom. Ford je 2000. godine postao i kreativni direktor brenda Yves Saint Laurent, kada je postao dio Guccija, da bi četiri godine kasnije, zajedno s izvršnim direktorom kompanije Domenicom De Soleom, odlučio napustiti Gucci i formirati modnu kompaniju Tom Ford.

AKADEMSKA GOLOTINJA Njegova reklama za parfem YSL M7 jedna je od najprovokativnijih reklama svih vremena: francuski šampion borilačkih vještina Samuel de Cubbere je na njoj potpun nag. Iako je reklama izazvala brojne kontroverze, Ford je objasnio da je Cubberova golotinja – akademska. Osim De Cubbera, za YSL se 2000. godine skinula i Sophie Dahl, za parfem Opium, a Britanci su tu reklamu okarakterizirali kao “pretjerano seksualno sugestivnu”. Reklamu za Opium snimila je i Kate Moss, a za Yves Saint Laurent pozirale su Christy Turlington i Adnina Fohlin. Ford je na kritike odgovorio da svima treba biti jasno da je ova modna kuća vodeća po pitanju provokativnih reklamnih kampanja. Guccijeva reklama iz 2003. godine, na kojoj Carmen Kass otkriva intimnu zonu depiliranu u obliku slova G, izazvala je negodovanje u cijelom svijetu i neslužbeno nazvana pubic enemy. Ideju Toma Forda u djelo je sproveo foto-provokator Mario Testino. U centru pažnje našao se i 2008., kada je u Italiji zabranjena reklama u kojoj žena muškarcu grize prst (žensko lice sa sunčanim Tom Ford naočalama i muški prst među jarkocrvenim usnama), a u objašnjenju je navedeno: “Fotografija je vulgarna, prelazi granice dobrog ukusa i predstavlja gest uvrede, promovirajući zlostavljanje i degradiranje žene i njene ličnosti.” 

A SINGLE MAN Ford, koji je posebnu pažnju obraćao na holivudski stil i glamur i oduvijek bio povezan sa svijetom filma, 2001. se pojavljuje u filmu Zoolander, gdje glumi samog sebe, a 2008. kreira odjeću za Jamesa Bonda/Daniela Craiga u filmu Quantum of Solace. Te, 2008., upustio se u novu umjetničku avanturu i uspješno debitirao kao reditelj nakon što je otkupio prava na roman Christophera Isherwooda A Single Man. “Nije gay-element to što me privuklo Isherwoodovoj knjizi, nego ljudskost. Ako trebam napraviti listu deset stvari koje me definiraju, riječ gay se ne bi našla na njoj. Mislim da isto vrijedi za pisca, jer homoseksualnost nije u centru priče. Prošao sam kroz period sličan onom koji u filmu doživljava George (Colin Firth), istinsku krizu srednjih godina. Cijelog života se borim protiv depresije, o čemu nikad nisam javno govorio. Kada bi neko ujutro ulazio u moj ured i pitao me kako ide, odgovarao sam – fantastično! Ali, nije bilo. Zbog toga mi je veoma bliska Isherwoodova knjiga”, izjavio je u intervju za magazin Advocate nakon premijere filma. Ford je prvi put pročitao A Single Man početkom 80-ih, kada se iz New Yorka preselio u L.A. Njegov tadašnji dečko, Ian Falconer, ostavio ga je zbog umjetnika Davida Hockneya. “Mislim da sam razvio posebnu naklonost prema ukusu votke i cigareta, jer je moj prvi poljubac s muškarcem bio s Ianom Falconerom, a on je mirisao tako. Nisam znao da me privlače muškarci sve dok nisam upoznao Iana”, objašnjava Tom, koji je protagonisti filma dao Ianovo prezime, Falconer. Ali, nije to jedini autobiografski detalj: “U filmu George govori kako je obrijao obrve nakon uzimanja halucinogenih supstanci. Isto se desilo i meni i Ianu: uzeli smo pejotl prije odlaska u Studio One, a jutro smo dočekali brijući obrve.”

DVA SVIJETA Kreativan je i neusiljen esteta, koji se intuitivno zna poigravati i izazivati poštovanje na modnoj pisti, ali i van nje. Nakon što je vratio sjaj modnim divovima, brendovima Gucci i Yves Saint Laurent, stvorio je vlastito ime, oformio kinematografsku kuću Fade to Black i snimio film o “ljubavi i gubitku”. Pokazao je da su moda i film dvije različite umjetnosti, dva svijeta među kojima postoji određena analogija: “U svijetu mode, kao i u filmskom, važno je znati vlastite zamisli tačno prenijeti ekipi s kojom radiš. Ali, još je važnije ljude iz ekipe znati voditi, prenijeti im svoju strast, kako bi se na najbolji način ostvarilo to što želite. Zato mislim da postoji podudarnost u kreativnim procesima filma i mode. Ja volim stvarati, kreirati, u mom srcu ima jednako mjesta za modu, dizajn, film i literaturu. Kada sam napustio Gucci, shvatio sam da nemam načina da se izrazim, da reagujem na ono što vidim, a to mi je najvažnije, osnovno. Zato uživam u trenucima kada crtam za novu kolekciju i uporedo razmišljam o sljedećem filmu.” 

Pristalica sam botoksa

“Naravno da ga koristim, obično zbog njega ne mogu dići obrve. Ali, to mi uspijeva kad slabi dejstvo posljednje injekcije i vrijeme je za novu. Nikada nisam radio kompletan facelifting, na muškarcima izgleda zaista katastrofalno. Ali, sam uporni pristalica botoksa i to otvoreno priznajem”


  

(Gracija 139)
Povezani tekstovi
Najnovije iz kategorije
Čovjek s misijom Tom Cruise
Čovjek s misijom
Grešnik iza kamere Mario Testino
Grešnik iza kamere